زمان انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ -

اجرای برنامه دورهمی جوانان با هدف تجلیل از جوانان مؤثر غرب استان و سمن‌های فعال مازندران در شهرستان نور

معاونت فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران خاطرنشان کرد: استان مازندران در حوزه جوانان پیشگام و پیشرو است و درمقایسه با دو ماهه ۱۴۰۰ رشد کمی در اعطای تسهیلات حوزه ازدواج داشته که نشانگر عزم جوانان استان برای پیشبرد اهداف در حوزه جوانان استان مازندران است.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در این مراسم دورهمی جوانانه به مناسبت  ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و دهه کرامت که در سالن پیامبراعظم (ص) اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نور برگزار شد با اشاره به دهه کرامت اظهارکرد: اسلام برای جایگاه زن و دختر ارزش متعالی قائل است اما در مقابل اندیشه‌ها و افکار به ویژه اندیشه‌های وارداتی غرب در معامله، زنان و دختران را در حد کالا تنزل دادند.
وی گفت: جایگاه زن در خانواده به عنوان مدیر خانواده  بسیار با ارزش است و دختر در خانواده برکت، عزت، نجابت، پاکدامنی و اوج ترویج محبت مهربانی است.

امام جمعه نور افزود: برای استحکام کانون خانواده نیاز به عمل به آموزه‌های دین است و هر چه در کانون خانواده نجابت، پاکدامنی، عفاف و حجاب تزریق شود خانواده بالنده می‌شود و از خطرات در جامعه به ویژه خطرات در فضای مجازی در امان می‌ماند.

این مسئول خاطرنشان‌کرد: خطرات فضای مجازی سبب فروپاشی خانواده‌ها است و درگیری‌ها، بی بندو‌باری‌ها و بی اعتمادی‌ها را به نمایش گذاشته و در دنیای آلوده به ابتذال و بی بندوباری خانواده بزرگ ایرانی را هدف قرار داده است.

احمدی یادآورشد: دشمنان جامعه ایرانی اسلامی را هدف قرار دادند و خانواده‌ها، جوانان، شخصیت علمی و پدر مادرها مراقب جایگاه‌ها باشند تا دشمن در مسیر حرکت ناکام بماند.

وی گفت: جوانان کمال گرا هستند و دنبال شادی و نشاط  و دوره جوانی اوج خودباوری، نوآوری و خلاقیت است و جوان اسلامی جایگاه اوج کمال و بالندگی درعالم بالا را جستجو می‌کند و دشمنان به دنبال این هستند که جوانان ما به کارهای پست تنزل دهند.

امام جمعه نور با اشاره به اینکه مسئولان و دست اندرکاران اگر عالم در عرصه انسان شناسی نیستند، مطالعه کنند، یادآورشد:جوانان و نوجوانان در دورانی هستند که باید اوج بگیرد و انسانیت را به نمایش بگذارند و عقل و عاطفه را توأمان بیاموزند تا مسیر زندگی را به درستی یاد بگیرد.

این مسئول با اشاره به سخنان رهبری افزود: کارهای بزرگ کشور را به جوانان بسپارند آن‌هایی که در دفاع، صحنه‌های علمی و … نشان می‌دهند که توان اداره کشور را دارند و می‌توانند بهترین نسخه‌ها را به غرب بیاموزند و نسخه‌های دینی برای جوانان به عنوان بهترین راهبرد است.

محمدرضا ییلاقی معاونت فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان نیز با اشاره به مشارکت اجتماعی و فعالیت داوطلبانه تشکل‌های مردم نهاد اظهارکرد: جوانان استان  با اجرای برنامه‌های مختلف برای مردم فعالیت و در روزهای سخت، بحران‌ها و شادی‌ها ایفای نقش می‌کنند.

وی گفت: امیدواریم  در برنامه‌های فرا ملی و بین المللی میزبانی‌های بزرگی را توسط جوانان جهادی و انقلابی استان مازندران شاهد باشیم.

معاونت فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان  استان مازندران خاطرنشان کرد: استان مازندران در حوزه جوانان پیشگام و پیشرو است و درمقایسه با دو ماهه ۱۴۰۰ رشد کمی در اعطای تسهیلات حوزه ازدواج داشته  که نشانگر عزم جوانان استان برای پیشبرد اهداف در حوزه جوانان استان مازندران است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نور نیز در این مراسم با قدردانی از زحمات خانم بیژنی و دست اندرکاران برنامه دورهمی جوانان اظهارکرد: شهرستان نور دارای ۶ سمن فعال است که در حوزه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند و دومین شهرستان استان است که از خانه جوان بهره مند است که توسط آقای گلپور مدیریت می‌شود.

قهرمان کلیج تاکید کرد: خانه جوان در شهرستان نور با مدیریت بسیار خوب آقای گلپور برنامه‌های متنوع در سال گذشته و امسال برگزار کرد و امیدواریم جوانان بتوانند از این خانه با کارگروه‌های متعدد در حوزه‌های مختلف استفاده کنند.

صدیقه بیژنی عضو شورای مجمع جوانان استان مازندران، کارآفرین، مربی ورزش و عضو و دبیر سمن نویدآوران امید دهنده آینده جوان درحاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: برنامه دورهمی جوانان با هدف تجلیل از جوانان مؤثر غرب استان و سمن‌های فعال مازندران برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این مراسم از کسانی که مقام کشوری کسب کردند، جوانان در حوزه‌های مختلف ورزشی، هنری، موسیقی و سمن‌های فعال استان تجلیل شد، افزود: این سمن در حوزه پیشگیری از اعتیاد، مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی به ویژه برای جوانانی که نیاز به انتخاب راه درست دارند، فعالیت می کند.

این عضو شورای مجمع جوانان مازندران با اشاره به حمایت از بچه‌هایی که ایده وانگیزه جدید دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حوزه کارآفرینی فعالیت دارم به بانوانی که نیازمند کسب درآمد بودند در مکان‌هایی که نیاز به هزینه نداشته باشد، صنایع دستی و کارهای هنری آموزش دادیم.

بیژنی افزود: ۶۰۰ بانو را در نور و نوشهر با آموزش خیاطی، صنایع دستی، بافندگی و …  حمایت کردیم که در فضای مجازی با استفاده از این آموزش‌ها به درآمد رسیدند و با تفاهم نامه‌ای که بین جهاد دانشگاهی و سمن‌های استان بسته شد، افرادی که در این راستا آموزش دیدند با کسب مدرک می‌توانند با مجوزدر این زمینه فعالیت کنند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ خرداد, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو