زمان انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ -

امام جمعه شهر نور:

مسئولان باید خالصانه و دلسوزانه در خدمت مردم باشند

امام جمعه شهر نور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مال مردم است و باید قدر مردم را بدانیم، گفت: مسئولان باید خالصانه و دلسوزانه در خدمت مردم باشند.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،حجت الاسلام قنبر علی احمدی در مراسم بزرگداشت ارتحال کبیر انقلاب امام خمینی (ره ) و قیام ۱۵ خرداد در مسجد جامع نوراظهارکرد: امام رضا علیه السلام فرمودند “زیارت حضرت معصومه (س) زیارت من است” و این جایگاه و حرم، محور تقویت عالمان و فقیهان نام‌آورا شد که یکی از آن‌ها بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) بود.

 

 

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید “خدا در کمینگاه است”، خاطرنشان کرد: عده‌ای از افراد که در سایه نعمت الهی مغرور شدند و قدر نعمت را ندانستند و در مسیر خواری و ذلت بسر می‌برند و عده‌ای که اموال مظلوم، یتیم و محروم را تصاحب کردند بدانند خداوند در کمینگاه است.

امام جمعه نور افزود: خداوند از کسانی که بنده صالح خدا شده‌اند استقبال می‌کند و بنده صالح راضی به رضای الهی در شرایط خوش و ناخوش است و خداوند نیز از او راضی است.

احمدی با اشاره به وصیت نامه امام عظیم الشأن خاطرنشان کرد: “من با دلی آرام نفس مطمئن و ضمیری شاد به حول و قوه پروردگار از میان شما مرخص و به جایگاه ابدی سفر خواهم کرد” و کسی که بنده خوب خدا شد، خداوند خودش به استقبالش می رود.

وی گفت: اصل خلقت و حقیقت انسان این است که در مسیر عبودیت و بندگی خدا قرار بگیرد تا از قدرت، علم، و …الهی برخوردار شود و این بندگی خدا یک جوهر و حقیقتی است که به دنبال آن مدیریت، سلطنت، عظمت و قدرت الهی را نمایان می‌کند.

امام جمعه نوراظهارکرد: قرآن می‌فرماید اگر انسان در مسیر عبودیت و بندگی خدا قرار بگیرد خداوند چنان به آن علم و عظمت می‌دهد که می‌تواند به اذن خداوند از خاک، موجود زنده خلق کند، مرده را زنده کند و در عظمت حضرت موسی، عیسی، پیامبران اولوالعزم و اولیای الهی چنین عظمتی را شاهد هستیم که خداوند در وجود انسان به عنوان خلیفه الله قرار می‌دهد.

احمدی با اشاره به جایگاه انسان  به عنوان خلیفه الله یادآور شد: انسان می‌تواند جلوه و جلال الهی باشد و قدرت الهی را در خودش زنده کند و امام خمینی(ره) یکی از پدیده‌های بی نظیر در عصر ما بود که به عنوان عبدصالح خداوند توانست خود را به جایگاه خلیفه الهی برساند.

وی گفت: امام خمینی سالک الی الله بود و سلطنت، خلافت، علم و فضل را توأمان در عصر حاضر به بشریت امروز تزریق کرد و امام خمینی (ره)  سالک حقیقی که پایبند به شریعت و حضور کامل در محضر حق بود.

امام جمعه نور افزود: امام (ره) به عنوان عارف و سالک الی‌الله آموزه‌های قرآن و دینی و اهل بیت را سرلوحه سلوک خود قرار داد.

احمدی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) که فرمود “عالم محضر خداست و در محضر خدا گناه نکنید”، اظهارکرد: این انسان عارف، فاضل و کامل خدا همیشه خود را در محضر خداوند می‌دید و ما باید بهترین درس عبودیت را در مکتب امام (ره) بگیریم.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت امام خمینی (ره) اظهارکرد: امام (ره) به نماز شب، نماز اول وقت، حلال و حرام، بیت المال و … اهمیت می داد و به عنوان جلوه و جمال الهی تمام زیبایی‌ها مانند گذشت، مهربانی، دلی بی کینه و حسد و…  در امام بود و مقام معظم رهبری فرمود از ویژگی‌های ممتاز امام (ره)  این بود که به حق عبد صالح و بنده خدا به معنای واقعی بود.

امام جمعه نور با اشاره به سخنان محمد باقر صدر از اندیشمندان بزرگ در جهان اسلام که درباره امام خمینی (ره) گفت: “درامام ذوب شوید چرا که او در اسلام ذوب شد”، بیان کرد مقام معظم رهبری در شخصیت امام (ره) فرمود “شخصیت عظیم رهبر کبیر انقلاب حقا و انصافا بعد از انبیا و پیامبران خدا و اولیای معصومین با هیچ شخصیتی قابل مقایسه نیست و حجت خدا بر ما و نشانه عظمت الهی بود و وقتی انسان او را می‌دید عظمت بزرگان دین را باورمی‌کرد.”

احمدی افزود: اولیا معصومین برنامه‌ها و دستورالعمل های دینی داشتند که ما نمی توانیم آنها را هضم کنیم اما می‌توانیم مراقبت‌ها، محاسبات، حساسیت‌ها در مباحث مختلف امام خمینی را ببینیم و جامعیت علمی امام (ره) که در حوزه‌های مختلف علمی متخصص بود.

وی با اشاره به ساده زیستی امام خمینی (ره) بیان کرد: امام فرمود “اگر می‌خواهید  بدون خوف و هراس در مقابل باطل بایستید و از حق دفاع کنید و ابرقدرتها و سلاح‌های پیشرفته و توطئه آنها در شما اثر نکند و شما را از میدان به در نکند خود را به ساده زیستی عادت دهید” و امروز بزرگترین آسیب به پیکر انقلاب اسلامی زندگی اشرافی، اختلاس، تاراج بیت المال، بی بندو‌باری در عرصه اقتصادی، ریخت و پاش‌ها، جنایت‌ها و خیانت‌هاست.

امام جمعه نوراظهارکرد: انقلاب اسلامی معجزه قرن است که در مقابل همه ستمگران و خونخواران روزگار ایستاد و پیروز شد و مقام معظم رهبری در ادامه ساده‌زیستی، تفکر و اندیشه امام (ره) را دنبال می‌کند و اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) مبتنی بر جهان بینی توحیدی بود و تمام اسلام سیاست است.

احمدی با اشاره به اینکه لازمه عبادت خدا اجتناب از طاغوت است، یادآورشد: امام (ره) فرمود فقه تئوری است که بر اساس آن باید جامعه را مدیریت کرد یعنی اساس اسلام سیاست است و تا زمانی که به اسلام و ایمان گرایش دارید دنیای استکبار هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی با اشاره به حضور همه جانبه مردم تأکیدکرد: مردم  ولی نعمت‌های ما هستند و در این وضعیت اقتصادی مردم قشر متوسط، محروم، عشایر، روستایی‌ها و زاغه نشینان با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و از آنجایی که مقام معظم رهبری فرمودند دولت را حمایت کنید باید این جنگ اقتصادی را پشت‌سر بگذاریم.

امام جمعه نور گفت: این انقلاب مال مردم است و باید قدر مردم را بدانیم و خدمت خالصانه به مردم بکنیم.

احمدی با اشاره به این که مشروعیت مسئولان در سایه نظام اسلامی است و باید به این نظام پایبند باشند، تأکید کرد: حضور مسئولان شهرستان نور در مناسبت‌ها و مراسم‌ها باید پررنگ تر شود و مسئولان باید خالصانه و دلسوزانه در خدمت مردم باشند و با خدمتگزاری  خالصانه همراه با اخلاق مهربانی و تکریم ارباب رجوع با روی خوش، گره‌گشای مشکلات مردم باشند و بین ارباب رجوع تبعیضی قائل نشوند.

وی در پایان افزود: شهرداری‌ها در ساخت و سازها مراقبت کنند در بلند مرتبه‌سازی‌ها بر اساس اصول مجوز صادر شود و در استحکام ساختمان‌ها دقت  کنند تا مسئله متروپل تکرار نشود.

 

   
کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ خرداد, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو