زمان انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ -

معاون استاندار مازندران خبر داد:

تصویب بیش از ۲۵ طرح محرومیت‌زدایی در بخش بلده شهرستان نور

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: در راستای اجرای طرح محرومیت زدایی و توسعه متوازن در بازدید از شهر و بخش بلده با همراهی ۱۲ مدیرکل استان، بیش از ۲۵ طرح محرومیت زدایی به تصویب رسید. ‎

به گزارش خبرنگار سرای نور،رضا علیخانی در بازدید از بخش بلده شهرستان نور، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح محرومیت زدایی و توسعه متوازن در بازدید از شهر و بخش بلده با همراهی ۱۲ مدیرکل استان، بیش از ۲۵ طرح محرومیت زدایی به تصویب رسید.

علیخانی افزود: بخش بلده با وجود ظرفیت‌های مناسب اقتصادی، گردشگری، کشاورزی، ظرفیت‌های آب و هوایی و آب آشامیدنی بسیار خوب و اراضی حاصلخیز، از بعد توسعه اقتصادی و زیربنایی محروم است.

معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف ازجمله راه و ترابری که یکی از مهمترین و اساسی‌ترین دغدغه‌های مردم این منطقه است، محرومیت وجود دارد،  گفت: راه اصلی بخش از منطقه دوآب تا شهر بلده که حدود ۴۰ کیلومتر، بسیار نامناسب است و باشکستگی‌های فراوان، پرتگاه‌های زیادی دارد که راه عبور و مرور را نا ایمن کرده است.

وی اظهار داشت: در این رابطه به منظور رفع نقاط حادثه خیز در اجرای طرح محرومیت زدایی، برای ایمن سازی راه، تقویت جداره راه و روکش آسفالت این مسیر اقدام می‌شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران افزود: پوشش فناوری اطلاعات و ارتباطات، بهره گیری از وسایل مخابراتی تلفن همراه و شبکه اینترنت روستایی بخش دیگری است که برای رفع آن اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

علیخانی، بسترسازی مهاجرت معکوس، توسعه گردشگری و کشاورزی در منطقه و ایجاد یک شهرک صنعتی متناسب با قابلیت‌های موجود راگام‌های موثری برای کاهش نرخ بیکاری و توسعه اقتصادی این منطقه عنوان کرد.

معاون عمرانی استاندار بررسی مشکلات آبرسانی به ویژه در حوزه آب آشامیدنی شهر بلده، بهبود و مرمت و تقویت شبکه توزیع آب در روستا‌های بخش بلده، افزایش ظرفیت مخازن آب، بررسی طرح هادی برخی روستاها، توسعه حوزه گردشگری در روستای تاریخی یوش، بازسازی و مرمت قعله تاریخی پولاد جهت واگذاری به بخش خصوصی، توسعه بخش کشاورزی به خصوص در زمینه کشت گل محمدی و همچنین تولید برق از طریق توربین‌های مولد آبی و نصب پنل‌های خورشیدی را از جمله مصوبات طرح‌های محرومیت زدایی در طی این بازدید برشمرد./بلاغ

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ خرداد, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو