زمان انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ -

به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر رویان

کلنگ دیواره ساحلی شهر تاریخی رویان به زمین زده شد

آیین کلنگ زنی دیواره ساحلی شهر رویان که با حضور فرماندارشهرستان نور، شهردار و شورای اسلامی شهر رویان،رئیس دانشگاه مازیار، هیئت فوتبال،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای حوزه مقاومت امام حسن (ع) رویان و مسئولان شهرستان در ساحل رویان برگزار شد.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،احمد توکلی در آیین کلنگ زنی دیواره ساحلی شهر رویان که با حضور شهردار و شورای اسلامی شهر رویان و مسئولان شهرستان در ساحل رویان برگزار شد با تبریک دهه کرامت اظهارکرد: هر کلنگی که برای آبادانی کشور زده می‌شود مانند این است که یک موشک به سمت دشمن شلیک می‌شود و تمام تلاش دشمن این بود تا هیمنه جمهوری اسلامی ایران را بشکند اما با هدایت سکاندار انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری و تلاش‌های کارگزاران مجموعه کشوری، پروژه‌هایی در زمان تحریم با همه مشکلات و تنگناهای اجرا شد و این جنگ اقتصادی به نفع کشور ما پیش رفت.

 

 

وی با اشاره به سالروز بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران افزود: انقلاب ما به دست امام خمینی (ره) شکل گرفت و هدایت شد و این انقلابی بود که نقطه عطفی را در دنیا به وجود آورد و موضوع انقلاب ما تغییر یک رژیم در یک کشور نبود بلکه موضوع عدالت خواهی و مبارزه با استکبار بود.

 

فرماندار شهرستان نور با اشاره به جهاد تبیین تأکید کرد: نسل‌های دوم و سوم انقلاب وظیفه دارند انقلاب اسلامی و اهداف آن را برای نسل‌های چهارم و پنجم تبیین کنند و بدانند که استکبار جهانی با فروش علم به کشورهای جهان سوم مانند ایران که دارای ذخایر و منابع فراوان بودند اما به واسطه نداشتن معلومات پیشرفت نکردند، توانست این ذخایر را به دست آورد.

این مسئول خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در ایران با ایجاد خودباوری میان مردم سبب شد تا به دنبال معلومات و کسب علم و دانش باشیم و به فرمایش رهبری سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی بتوانیم با خوداتکایی کارها را پیش ببریم.

توکلی با اشاره به مقایسه قبل و بعد از انقلاب اضافه کرد: امروز در شهر رویان دانشگاهی داریم که تحصیل کرده‌های مجهز به دانش روز را تحویل جامعه داد و این خودباوری را امام (ره) و انقلاب اسلامی در ما ایجاد کرد.

وی با اشاره به ساخت و سازهای علمی و با دانش روز در شهرها اظهارکرد: در شهرهای بزرگ ساختمان‌های مناسب تری ساخته می‌شود که قیمت آن با ساختمان‌ها در شهرهای دیگر تفاوت زیادی ندارد اما با بهره گیری از دانش، سلیقه را در قالب معماری و فضای طراحی با همان میزان کار و مصالح در یک ساختمان به عنوان یک اثر شاخص معماری به نمایش می‌گذارد.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به اینکه شهرداری رویان با داشتن حدود ۱۰ هکتار زمین یکی از متمدن‌ترین شهرداری‎‌های استان است، بیان کرد: شهرداری رویان حدود ۱۰ هکتار زمین ساحلی با بهترین دسترسی و موقعیت در استان مازندران دارد که دیواره ساحلی، نقش مهمی را برای مجهز شدن زمین به امکانات رفاهی و تبدیل آن به پارک ساحلی ایفا می‌کند.

این مسئول یادآورشد: دیواره ساحلی به عنوان پیاده راه سلامت، پدافند غیرعامل برای جلوگیری از پیشروی آب و رفع مشکلات مرز مالکیت در شهرهای ساحلی بسیار با اهمیت است و ستاد ساماندهی سواحل مازندران با تهیه نقشه و احداث دیوار حفاظتی همراه با پیاده راه ساحلی در استان، خط منابع طبیعی را برای همه شهرهای ساحلی مشخص کرد.

توکلی با اشاره به اجرای فاز دوم دیواره ساحلی شهر رویان اظهارکرد: امیدواریم با اجرای این فاز و فازهای بعدی فضای ساحلی شهر رویان به ساماندهی لازم برسد و برای شهرداری و شهروندان منشا آرامش درآمدزایی باشد.

وی با اشاره به ضرورت وفاق و همدلی و اتحاد بین شهرداری و شورای اسلامی بیان‌کرد: شهر رویان با استفاده از پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها، مواهب خدادادی، موقعیت‌های مکانی مناسب، جذب سرمایه گذار و اجرای پروژه‌های متعدد می‌‌تواند به یک شهر توریستی و زیبا تبدیل شود که سبب اشتغال آفرینی و رونق اقتصادی برای شهروندان باشد.

جعفر حسین زاده شهرداررویان با اشاره به ابلاغ طرح تفصیلی شهر و مصوبه ستاد ساماندهی سواحل پیاده‌راه گردشگری ۲۰متری برای استان مازندران اظهارکرد: در این راستا نخستین زیرساخت برای ایجاد پیاده راه که مسیر گردشگری هم محسوب می‌شود، ایجاد دیوار حفاظتی با مشخصات فنی است که ستاد ساماندهی سواحل و امور منابع آب اعلام کرد.

وی با بیان اینکه فاز اول این دیواره در رویان به طول ۳۰۰ متر در انتهای خیابان شهید بهشتی دیواره سازی شد، افزود: این مسیر کانون جمع‌آوری گردشگری در رویان شد و فاز دوم این پروژه به طول ۶۰۰ متر از انتهای دیواره در خیابان شهید بهشتی تا دریایی ۶ پلاژ شهرداری رویان با برآورد هزینه ۶ میلیارد تومان گلنگ‌زنی شد.

شهردار رویان یادآورشد: این زیرساخت سبب تحول در حوزه گردشگری به ویژه دربُعد ساحلی شهر رویان می‌شود و در ادامه این مسیر یک پل بر روی رودخانه گلندرود احداث می شود که مطالعات و طراحی آن آغاز شد.

حسین زاده با اشاره به احداث پل گلندرود خاطرنشان‌کرد: به علت اتصال این دو مسیر بعد از احداث پروژه دیواره و پل، احداث جاده آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه برای مبلمان ساحلی در مسیر پیاده روی گردشگری ۲۰متری به دنبال مشاوره طراحی هستیم، افزود: مشاور در طول مسیر احداث دیواره ساحلی و جاده، مبلمان ساحلی آن را مشخص  و ظرفیت‌های گردشگری لازم، خدمات گردشگری، اماکن تفریحی توریستی و.. در طول مسیر را طراحی می‌کند.

شهردار رویان یادآورشد: باید نقشه راه درست و جامع باشد تا از بی‌نظمی و پراکندگی جلوگیری شود که اجرای این برنامه به سال آینده موکول می‌شود.

حسین‌زاده اظهارکرد: اجرای پروژه عمرانی روکش آسفالت سراسری خیابان شهدا در ضلع شرقی و غربی، رفت و برگشت در تیرماه با هزینه حدود ۶ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به پروژه پل سبزه رود افزود: این پروژه با انتخاب مشاور اجرایی می‌شود و در فرایند مناقصه جذب پیمانکار هستیم که هزینه این پروژه حدود ۱۲ میلیارد تومان است.
 
کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ خرداد, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو