زمان انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۱ -

فرماندار شهرستان نور تاکید کرد:

لزوم پیگیری مشکلات فعالان حوزه گردشگری و حمایت از سرمایه‌گذاران

فرماندار شهرستان نورگفت:باید از سرمایه‌گذارانی که مشغول فعالیت در شهرستان هستند صیانت کنیم و شرایط را برای صنعت پر رونق گردشگری و جذب حداکثری گردشگران در شهرستان فراهم کنیم.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،احمد توکلی در جلسه فعالین حوزه گردشگری شهرستان نور اظهارکرد: شرایط بحرانی کرونا آسیب جدی به این حوزه وارد کرد که باید با هم‌اندیشی بین مجموعه بخش‌های مختلف و پیشنهادهای فعالین این حوزه بتوانیم شرایط را مطلوب‌تر و کمبودهایی که در این بخش وجود دارد را مرتفع کنیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه فروش زمین‌ها و اجاره خانه‌های مسافری پایه و اساس علمی و فنی برای جذب گردشگر ندارد و یک درآمد مقطعی است، افزود: در شهرستان نور با فاصله ۲۰ کیلومتر از دو آب و هوای متفاوتی برخورداریم و دریا، ساحل ماسه‌ای، جلگه، کوهستان، جنگل و… ظرفیت‌هایی است که نتوانستیم از آن بهره ببریم.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به اینکه کالایی به عنوان سوغات مخصوص شهرستان برای مسافران تعریف نشده است، بیان‌کرد: فعالین حوزه گردشگری باید با اتحاد وهمدلی به عنوان متخصص این حوزه برای بهبود وضعیت راهکارهای مناسب ارائه دهند و وظیفه ما به عنوان نهاد حاکمیتی پیگیری خواسته‌های مردم است.

این مسئول اظهارکرد: باید رقابت در بخش خصوصی آزاد باشد و در دنیای اقتصاد به زودی رقابت بین کشورها خواهد بود و کسی می‌تواند در رقابت باقی بماند که رقابتی سالمی داشته باشد.

توکلی با بیان اینکه وظیفه ما حمایت از بانوان خانه دار موفق در حوزه صنایع دستی، بافندگی و تولیدات محصولات در شهرستان است، تأکید کرد: نمایشگاه صنایع دستی در ادارات، هتل‌ها و … می‌تواند یکی از راهکارهای حمایتی برای معرفی محصولات و صنایع دستی شهرستان و ایجاد بازار فروش باشد که حمایت از افراد خلاق در حوزه  گردشگری برای رفع مشکلات ضروری است.

وی با اشاره بهسازی خیابان‌های ساحلی بیان کرد: شهرداری‌های شهرهای ساحلی نور، رویان و ایزدشهر پیگیر بهسازی خیابان ساحلی و پیاده‌روسازی  هستند که با اجرای کار و ایجاد غرفه‌های ساحلی متعدد بیشترین غرفه‌ها به صنایع دستی و محصولات بومی و محلی شهرستان اختصاص پیدا می‌کند.

فرماندار شهرستان نور با تأکید بر پیگیری چالش‌ها و مشکلات فعالین حوزه گردشگری و حمایت از سرمایه‌گذاران افزود: باید از سرمایه‌گذارانی که مشغول فعالیت در شهرستان هستند صیانت کنیم و شرایط را برای صنعت پر رونق گردشگری و جذب حداکثری گردشگران در شهرستان فراهم کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه از شوراهای شهرها و روستاهای شهرستان انتظار حمایت از فعالین حوزه گردشگری را داریم، افزود: شهرستان دارای سابقه فرهنگی، پتانسیل و مواهب الهی است که ازاین ظرفیت بایدحداکثر بهره برداری را برای رونق صنعت گردشگری در شهرستان داشته باشیم.

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۹ تیر, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو