زمان انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ -

برنامه‌های اقتصاد مقاومتی باید پیوست فرهنگی و جهاد تبیین داشته باشد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نور گفت: باید در مقابل دشمن در هر برنامه اقتصاد مقاومتی پیوست فرهنگی داشته باشیم و قبل از پیوست فرهنگی باید جهاد تبیین عملی را ارائه دهیم.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،سید نعمت اسدی در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به سخنان رهبری اظهار کرد: در اقتصاد مقاومتی با ارائه راهکارهای حقیقی باید به صورتی عمل کنیم تا دشمن از عملکردهای ما ناامید شود.

وی با اشاره به سخنان رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی افزود: رهبر معظم انقلاب از سال ۸۳ بر اقتصاد مقاومتی درون زا تاکید کردند که با توجه به این راهکار می‌توانیم یک قطب تأثیرگذار در جهان باشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور با اشاره به کنترل تورم از نگاه جهانی، منطقه‌ای و کشور در مقایسه با سال گذشته خاطرنشان کرد: مدیریت از نوع اقتصاد درون‌زا اجرایی شد و در این راستا باید با رویکرد جهادی و بسیجی عمل کنیم و از تجارب یکدیگر در عرصه مدیریت و برنامه‌ریزی بهره ببریم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور با اشاره به جلسات قرارگاه که به همت فرماندار شهرستان نور برگزار شد، بیان‌کرد: هدف از این جلسات این است تا توانمندی و ظرفیت ادارات را به سمت اقتصاد مقاومتی زودبازده سوق دهیم که توجهی به درآمد نفتی نداشته باشد.

 

اسدی با اشاره به سخنان رهبری در ضرورت اقتصاد مقاومتی اظهارکرد: با برنامه‌ریزی تلاش می‌کنیم از تجارب بسیج و سپاه در این عرصه استفاده شود و در قالب کارگروه‌های قرارگاه‌های فردی، فرماندهان حوزه‌های محلات برادر و خواهر با ادارات نشست داشته تا در اجرای این طراحی‌ها با مدیریت بسیج سازندگی سپاه شهرستان به هدف نهایی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به نمایشگاه‌های اسوه در شهرستان اضافه‌کرد: نمایشگاه‌های اسوه در همه حوزه‌های محلات برپا شد و در این راستا در جستجوی یک مکان مناسب برای اجرای این برنامه اقتصادی هستیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نور با تاکید بر نقش محوری و تسهیل‌گری بسیج و سپاه خاطرنشان‌کرد: با استفاده از ظرفیت نهادهای داخلی مانند بسیج اصناف، اداره صمت و … با سایر ادارات متولی باید یک کار بنیادی انجام شود و با برنامه‌ریزی کارشناسی، بهینه و مدت‌دار پیگیر کار هستیم که در این راستا چند کارگروه نهادینه شده تا بتوانیم به بهترین شیوه کار را اجرایی کنیم.

این مسئول با اشاره به احیای فقه اسلامی در بازار تأکیدکرد: امروز فرهنگ‌های نابهنجار، جامعه زنان ما را دچار چالش کرده است که ما باید خودمان را در این عرصه توانمند کنیم.

اسدی با بیان اینکه حجاب در ایران قبل از اسلام هم وجود داشته است، تأکید کرد: با توجه به حجاب ایرانی و اسلامی باید مدل‌های فاخر اسلامی و ایرانی متنوع را در کشور ترویج کنیم.

وی افزود: دشمن تلاش می‌کند تا فرهنگ و هویت ما را با تبلیغات و طراحی‌های مختلف از بین ببرد و ما باید در مقابل دشمن در هر برنامه اقتصاد مقاومتی پیوست فرهنگی داشته باشیم و قبل از پیوست فرهنگی باید جهاد تبیین عملی را ارائه دهیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۸ آبان, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو