زمان انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ -

استاندار مازندران:

۶۰ درصد درآمد مولدسازی به مازندران برمی‌گردد/وضعیت پسماند مدیریت شود

استاندار مازندران با اشاره به اینکه ۶۰ درصد درآمد مولدسازی به استان برمی‌گردد، گفت: این درآمد باید برای زیرساخت استان هزینه شود.

 

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،سیدمحمود حسینی‌پور در آیین افتتاح پروژه‌های مدیریت شهری استان و راه اندازی مجتمع مدیریت پسماند شهرستان نور با تبریک دهه فجر اظهارکرد: امام خمینی (ره) شخصیتی است که پرچم اسلام و تشییع را در دنیا به اهتزاز درآورد و مورد حمایت و علاقه همه مستضعفین جهان قرار گرفت و کشور ایران را پس از سال‌ها از حکومت شاهنشاهی فاسق نجات داد.

 

 

وی با اشاره به نگرانی آمریکا از قدرت ایران در خاورمیانه افزود: رهبر معظم انقلاب پس از رحلت امام (ره) با تدبیر حکیمانه تنها شخصیتی است که راه حضرت امام (ره) را به‌خوبی شناخت و از آن پاسداری کرد.

استاندار مازندران خاطرنشان‌کرد: مقایسه کشور ایران اسلامی در قبل و بعد از انقلاب بسیار تأمل برانگیز است و اقدامات جمهوری اسلامی ایران و عملکردها در فضای خدمات شهری و روستایی قابل توجه است اما امپراتوری رسانه دشمن اجازه نمی‌دهد اقدامات مثبت کشور در ذهن مردم تداعی پیدا کند.

این مسئول با اشاره به پیشنهاد استان مازندران در خصوص مولدسازی اراضی دولت در جلسه سفر ریاست جمهوری به استان بیان‌کرد: در این جلسه پیشنهاد شد در اراضی دولتی که در مرغوب‌ترین مناطق شمال است باید در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد و مازندران یکی از استان‌ها است که اگر مولدسازی به شکل صحیح، با دقت، نظارت حداکثری و دقیق اجراشود، استان مازندران در جایگاه اول در کشور قرار می‌گیرد.

حسینی‌پور نوری با اشاره به آمار بالای مسافران در استان تأکیدکرد: با توجه به پتانسیل‌ها و مواهب الهی در استان نتوانستیم از این ظرفیت‌ها برای رشد و پیشرفت استان بهره ببریم و این یک ضعف مدیریتی است به ویژه در بخش گردشگری که گردشگری صنعتی در استان مازندران نهادینه نشد.

وی یادآور‌شد: مسافران به معنای واقعی گردشگر نیستند بلکه خانه دومی هستند که با دریافت خدمات مضاعف هزینه‌ای به خدمات معمول استان اضافه می‌کنند و ما باید مدیریتی منسجم در استان ایجاد کنیم تا صنعت گردشگری سبب رونق اقتصادی در استان شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه ۶۰ درصد درآمد مولدسازی به مازندران برمی‌گردد، افزود:  این۶۰ درصد باید برای زیرساخت در استان هزینه شود و مجموعه خدمات شهری در استان باید متحول شود و با انسجام در مدیریت شهری استان از ظرفیت‌ها حداکثر بهره را ببریم.

این مسئول با اشاره به اینکه ضعف مدیریتی مانع اصلی برای توسعه استان است، اظهارکرد: استان سرسبز مازندران با طبیعت بکر و زیبا مانند جنگل، دریا، کوه و… نباید به علت بی‌توجهی مسئولان و برخی شهروندان به دپوی زباله تبدیل شود و افتتاح مجتمع مدیریت پسماند شهرستان در دهه فجر گام مثبتی برای رفع این معضل است.

حسینی پورنوری با بیان اینکه نخستین گام در صنعت گردشگری استان ارائه طرح در خصوص استانی با شهرها و روستاهای سرسبز و زیبا و بدون زباله است، افزود: معاونت عمرانی استانداری در این راستا طرحی را به فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها استان ابلاغ کرد و بخشداران و دهیاران در این راستا نقش مهمی برعهده دارند.

وی گفت: تعداد زیادی ماشین حمل زباله برای روستاهای استان تهیه شد و روستاهایی که‌در پاکسازی تلاش بیشتری دارند در اولویت برای دریافت ماشین‌ها قرار می‌گیرند.

استاندار مازندران تأکیدکرد: با توجه به تلاش‌ها و برنامه‌های استانی برای ایجاد فضای مناسب در استان هر گونه کم‌کاری از سوی مسئولان در استان سبب تغییر آن مسئول می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه شهرداری‌ها در خط مقدم سرمایه گذاری هستند، اظهارکرد: شهرداران در مازندران باید از تمام ظرفیت‌ها برای جذب سرمایه‌گذار و درآمدزایی بهره ببرند.

حسینی پور با بیان اینکه مازندران دومین استان از نظر جذب بودجه در سفر ریاست جمهوری بود، خاطرنشان‌کرد: مسئولان و شهرداران در هر شهرستان باید با همدلی، همکاری و تعامل مشکلات را رفع و سبب رشد و ترقی در منطقه خود باشند و در این راستا همه دستگاه‌ها موظف هستند با فرمانداران در شهرستان‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال تبلیغ ناامیدی در جامعه است، یادآور شد: مردم برای این نظام سنگ تمام گذاشتند و دیگر هیچ فرصتی برای عذر و بهانه وجود ندارد و مسئولان باید با مردم صادق باشند و این را در عمل ثابت کنند.

استاندار مازندران تأکیدکرد: دستگاه‌های مختلف باید امنیت سرمایه‌گذارن را فراهم کنند و با وحدتی که امام (ره) و رهبری فرمودند باید فرصت‌ها را احیا کنیم و بستر را برای سرمایه‌گذاری مهیا کنیم تا رشد اقتصادی در استان اتفاق بیفتد.

این مسئول با اشاره به اینکه دپو‌هایی که از سال‌های گذشته در استان وجود دارد با تعیین مشاور و هماهنگی وزارت کشور کارهای‌مطالعاتی آن آغاز شد، اظهار کرد: با نگاه دانش بنیان در جهت مدیریت آینده مراکز دپو مطالعه می‌شود و با شتابی که در حوزه مدیریت پسماند در استان به وجود آمده است، امیدواریم تا پایان این دوره دولت وضعیت پسماند استان که سال‌ها از دغدغه‌های اصلی استان مازندران بود به درستی مدیریت شود.

حسینی پور نوری با اشاره به اینکه استان بدون زباله با همکاری مسئولان و مردم امکان پذیر نیست، بیان‌کرد: مردم مازندران با تمدن کهن و غنی به سرسبزی و پاکی منطقه خود توجه خاصی دارند و باید با فرهنگسازی تلاش کنیم کسانی که در استان تردد می‌کنند زباله‌ها را در جای خودش قرار دهند و در کنار جاده‌ها رها نکنند.

ولی‌الله فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس نیز در این جلسه اظهارکرد: یکی از کارهای مهم شهرداری‌ها تهیه طرح شهری و اجرای آن طرح است و باید شهرها را متحول کنیم تا نگاه مردم متحول شود.

وی افزود: اعتبارات در شهرداری‌ها از منابع داخلی و استانی افزایش پیدا کند تا با منابع استانی شهرداران بتوانند طرح‌ها و برنامه‌های چشم نوازی را در ورودی شهرهای استان اجرا کند.

احمد توکلی فرماندار شهرستان نور نیز در این جلسه با تبریک دهه فجر اظهارکرد:  دهه فجر در شهرستان نور ۹۶ پروژه با بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در بخش دولتی و خصوصی افتتاح شد و مهمترین پروژه تاثیر گذار در حوزه شهری آیین راه‌اندازی مجتمع مدیریت پسماند است که از زحمات شهردار و شورای اسلامی شهر نور و مجموعه کسانی که از ابتدا در این راستا زحمات زیادی کشیدند، قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه‌های دهه فجر به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان در شهرستان نور تأکید کرد: یکی از پروژه‌هایی که مردم شهرستان نور بیش از ۳۵ سال با آن درگیر هستند محور مواصلاتی نور- چمستان – آمل است که امیدواریم با کمک نماینده مردم در خانه ملت و اخذ اعتبار از محل ماده ۵۶ در مدت زمان مقرر اعتبار آن تزریق شود تا بتوانیم در دو سال آینده پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

فرماندار نور با اشاره به کمربندی نور، رویان، نوشهر اضافه‌کرد: این پروژه هم از پروژه‌های نیمه تمام در شهرستان نور است که سالهاست از مطالبات مهم مردم شهرستان است.

این مسئول خاطرنشان‌کرد: کارهای بنیادی در حوزه درمان شهرستان انجام شد و مراکز درمانی چمستان، لاویج،رویان با اعتبار پیش‌بینی شده و حضور مجدد پیمانکاران تکمیل و بخشی از نیازمندی‌های مناطق را رفع می‌کند اما پروژه‌ مهم بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی نور که وزارت بهداشت باید توجه ویژه به آن داشته باشد تا در زمان مقرر تکمیل و مطالبات مردم در حوزه درمانی شهرستان نور اجرایی شود.

توکلی با اشاره به جمعیت ثابت و بومی نور و محمودآباد بیان‌کرد: در شهرستان‌های نور و محمودآباد پذیرایی سه برابر جمعیت ثابت شهرستان‌ها به صورت شناور و خانه دومی هستیم که خدمات رسانی به آن‌ها برای شهرداری‌ها هزینه‌بر است و باید در کنار سرشماری نفوس،سرشماری مسکن انجام شود تا در حوزه اعتبارات، جمعیت شناور سرشماری و به  آن‌هاخدمات لازم ارائه شود.

وی در پایان افزود: امیدواریم همه با وحدت کلمه اموراتی در کشور رقم بزنیم که روند پیشرفت، آبادانی و توسعه را سرعت ببخشیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ بهمن, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو