زمان انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۱ -

فرماندار شهرستان نور در گفت‌وگوی اختصاصی با بلاغ اعلام کرد:

تصویب اعتبار ۳۳۰ میلیارد تومانی برای پروژه محور نور-چمستان-آمل/پایان گازرسانی به بخش بلده تا سال ۱۴۰۲

فرماندار شهرستان نور گفت: با توجه به اینکه در سفر رئیس‌جمهوری مبلغ ۳۳۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه محور نور- چمستان-آمل از سال ۴۰۱ تا ۱۴۰۳ اعتبار پیش‌بینی شد برای این پروژه پیگیر تخصیص اعتبار هستیم.

 

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،احمد توکلی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به اقدامات عمرانی در شهرستان نور اظهارکرد: در حوزه راهسازی  قسمتی از محور گلندرود و حدفاصل آبشار پری‌او آسفالت شد و پروژه پیچ‌بری گلندرود در حال اجراست که در چند روز آینده قسمت اصلی پیچ که دارای ترافیک بالاست به اتمام می‌رسد.

 

 

وی گفت: منطقه رانشی اسپی‌او وگلندرود در کارهای زیربنایی مانند جمع آوری آب‌های سطحی، زهکشی، ایجاد مسیر جاده جدید توسط اداره کل راهداری و بنیاد مسکن در حال اجرا است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم این منطقه تا پایان سال آسفالت و به بهره برداری برسد.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به لکه گیری در محور رویان به بلده، افزود: این جاده نیاز به روکش آسفالت دارد که در نیمه اول سال ۱۴۰۲ با مساعد بودن هوا، روکش آسفالت محور در نقاط مورد نیاز در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

این مسئول با اشاره به پروژه‌های راهسازی در حوزه جلگه‌ای خاطرنشان‌کرد: روکش محور چمستان به لاویج به طول دو و نیم کیلومتر اجرا و در چند نقطه رانشی در لاویج کار دیوارسازی اجرا شد.

توکلی با اشاره به لکه گیری مسیر یادآورشد: مسیر باقیمانده اجرایی و آن محور ایمن سازی می‌شود و در ارتقای وضعیت گردشگری لاویج پروژه روشنایی محور به صورت مشارکتی با ارتباط دولتی که نماینده در اختیار دارد و بخشی از کمک‌های مردمی اجرا و در سال آینده به پایان می‌رسد.

وی تأکیدکرد: با توجه به اینکه در سفر رئیس‌جمهوری مبلغ ۳۳۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه محور نور- چمستان-آمل از سال ۴۰۱ تا ۱۴۰۳ اعتبار پیش‌بینی شد برای این پروژه پیگیر تخصیص اعتبار هستیم و در این راستا پل عبدالله آباد در حال اجرا است که تا پایان سال ضلع شمالی به بهره‌برداری می‌رسد و مشکل ترافیک در این منطقه رفع می‌شود.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به اینکه پل انگتارود تا چند روز آینده آسفالت می‌شود، اظهار کرد: پل‌های باقیمانده نیاز به اعتبار دارد که تلاش می‌کنیم با تخصیص اعتبار در کوتاه‌ترین زمان این پل‌ها احداث و بهره‌برداری برسد تا مشکل ترافیک مرتفع شود.

این مسئول با اشاره به ۶ پل باقیمانده در این مسیر افزود: دو پل در دست اقدام است و پروژه چهار پل دیگر در این مسیر کارهای اولیه مانند شمع کوبی، دیواره و… انجام شد که با تخصیص اعتبارات لازم مدیریت برنامه‌ریزی از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری، پروژه پل‌های مسیر تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

توکلی با بیان اینکه در پروژه کمربندی رویان محور تملک نشد، بیان‌کرد: پول مردم پرداخت نشد که با اعتراض مالکان، قوه قضاییه اعلام کرد در صورت پرداخت نشدن مطالبات مردم باید زمین به مردم پس داده شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی باید مسیر را تملک و پس از راه‌سازی، پل را احداث می‌کرد، افزود: در حال حاضر عملیات ساخت پل به علت جابجایی تاسیسات برقی متوقف شد و در ادامه کمربندی دو کیلومتر باقی‌مانده که نیاز به اعتبار زیادی دارد و در زمانی که مسیر کمربندی تکمیل نشود، پل کارایی لازم را ندارد.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به محور دوآب به بلده و پل زنگوله به عنوان محور مواصلاتی مهم که در سال ۱۳۹۴ سیل بخشی از آن را تخریب کرد، گفت: امسال دیوار حفاظتی آن احداث، پشت دیواره‌ها خاکریزی، جاده‌ها احیا و لکه گیری اولیه انجام شد.

این مسئول بیان‌کرد: با حمایت استاندار مازندران مبلغ ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای روکش آسفالت محور دوآب به بلده و پل زنگوله تخصیص پیدا کرد که کارهای مناقصه آن در حال انجام است و با توجه به سرمای هوا در اردیبهشت ۱۴۰۲ روکش سراسری محور انجام می‌شود که از مطالبات چندین ساله مردم بلده است.

توکل یادآورشد: روکش چهار کیلومتر اول محور با کمک معادن اجرا شد و روکش ۶ کیلومتر دیگر نیز از تعهدات معادن بخش است که در روزهای آینده روکش ۱۰ کیلومتر اول با کمک معدن‌داران به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار تمام مسیر دوآب- بلده- پل زنگوله، پل‌ها و آبروها پاکسازی شد، اظهار کرد: مسیرهایی که در اثر سیل‌های سال‌های اخیر بسته شده بود، بازگشایی و مسیر آزادسازی شد، علائم ترافیکی در مسیر به صورت کامل نصب و محور بلده به پل زنگوله و محور پرخطر گردنه لاوش و ترک‌وش توسط نصب گاردریل و استفاده از خاکریز ایمن سازی شد.

فرماندار شهرستان خاطرنشان‌کرد: با توجه به فعالیت‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی بخش بلده و مصوبات آن برخی ادارات مانند اداره فنی و حرفه‌ای بخش بلده با همکاری بخشداری در بلده مستقر شد و اداره ثبت و اسناد بلده نیز راه‌اندازی می‌شود و مقرر شد اداراتی که در این بخش نماینده ندارند یک نماینده از آن اداره یک روز در هفته در بخش بلده به کارهای مردم رسیدگی کند تا نیاز به حضور مردم در منطقه پایین‌دست نباشد.

این مسئول تأکیدکرد: پست برق بلده یکی از نیازهای اساسی مردم بلده بود که پروژه پست ۲۰/۶۳ با اخذ مجوز پس از ۱۵ سال با تحویل زمین از منابع طبیعی و محیط زیست کارهای اولیه آن انجام شد و با اجرای مناقصه خط انتقال و احداث پست به زودی پیمانکار در منطقه حضور پیدا می‌کند و با عملیات عمرانی در سال ۱۴۰۲ این پروژه تکمیل می‌شود.

توکلی در خصوص گازرسانی به بخش بلده اظهارکرد: این پروژه به مبلغ ۲ هزار میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که در سال‌های گذشته کار لوله‌کشی در شهر انجام شد و پیمانکار حدود ۳۰ کیلومتر از سمت ونوش مشغول به کار است و پنج پیمانکار جدید از  آذرماه به خط اضافه می‌شوند تا با توجه به کوهستانی بودن مسیر با سرعت حداکثری بتوانند تا سال ۱۴۰۲ کار را به پایان برسانند و مردم بلده از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

وی از اقدامات عمرانی به پروژه‌های سیم به کابل، آسفالت بخشی از محورهای فرعی مرچ، یالرود به حطر، راه‌های روستایی ایوا، تترستاق و کرسی اشاره کرد و افزود: محورهایی که در بخش بلده نیاز به بازسازی داشت، انجام شد وکارهای خوبی در حوزه محرومیت‌زدایی و حوزه‌های مختلف در بخش بلده انجام شد که امیدواریم این فرایند ادامه یابد.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به قدمت تاریخی شهرستان نور به ویژه در منطقه بالادست تأکیدکرد: این منطقه دارای مردمی معتقد و متدین است و مردم در منطقه ییلاقی و روستاهای کوچک در آرامش زندگی می‌کنند و آرامش را به زرق و برق شهر ترجیح می‌دهند و اقتصاد در بلده باید مطابق با فرهنگ، زندگی و رفتار شناسی مردم منطقه پویا شود.

این مسئول یادآورشد:هدف ما در بخش بلده رونق دامپروری، کشاورزی و باغداری است که می توانیم گردشگری را به صورت محدود در منطقه داشته باشیم و بوم گردی در منطقه باید به شیوه‌ای که مردم می‌پسندند و با خواسته خودشان اجرایی شود.
توکلی از اقدامات دیگر در بخش بلده به اجرای فیبر نوری رویان به بلده اشاره کرد و گفت: فیبر نوری بلده به پل زنگوله انجام شد و دوآب به بلده نیز به زودی تکمیل می‌شود که اجرای این پروژه‌ها می‌تواند در حوزه زیرساخت منطقه تاثیرگذار باشد.

وی از عملکردهای زیرساختی در بخش چمستان به حوزه درمانی، مخابراتی، جاده، ارتقای چند دهستان به بخش، پیگیری مناطقی که شرایط شهر شدن دارند، اجرای طرح هادی و …  اشاره کرد و افزود: شهرک گلخانه‌ای در دارکلای چمستان و احداث گلخانه در بهدشت و…. در بخش کشاورزی نشان می‌دهد که مردم خواستار این هستند که از زمین در راستای کشاورزی و درآمدزایی بهره ببرند.

فرماندار شهرستان خاطرنشان‌کرد: درآمد حوزه کشاورزی از ویلا سازی و فروش زمین بیشتر است و امسال با تأکید استاندار در صادرات مرکبات و محصولات کشاورزی از استان به ارزش یک میلیارد دلار این موضوع حمایت و تقویت می‌شود.

این مسئول با اشاره به صنعت پررونق گردشگری در شهرستان نور گفت: اجرای خیابان ساحلی ۲۰ متری و تاسیسات گردشگری در دستور کار است و برای اخذ اعتبارات با وزارت گردشگری رایزنی شد.

توکلی با اشاره به ضرورت ارتقای وضعیت سرویس بهداشتی در شهرستان تأکید کرد: شهرداری‌های رویان، ایزدشهر و نور بخش دیوار ساحلی و مجموعه تاسیسات گردشگری را در دستور کار دارند که امیدواریم این پروژه‌ها در کمترین زمان به اتمام و به بهره‌برداری برسد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲ آذر, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو