زمان انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ -

امام جمعه شهرستان نور تاکید کرد:

لزوم رعایت شئونات اسلامی در ادارات و اصناف/مدیران با مهندسی فرهنگی مقابل حرکت دشمنان بایستند

امام جمعه شهرستان نور گفت: رعایت حجاب و شئونات اسلامی باید در دستور کار همه ادارات، سازمان‌ها، اصناف، بیمارستان‌ها و ... قرار بگیرد.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور در سال ۱۴۰۱ در مصلی الغدیر با اشاره به موضوع بعثت تا ظهور اظهارکرد: خداوند در زمان جاهلیت که خطر بزرگی جامعه انسانی را تهدید می‌کرد ماموریت مهم اشاعه اسلام ناب محمدی را بر عهده پیامبر (ص) گذاشته بود.

 

وی با اشاره به تفاوت دو مهندسی از زمان بعثت افزود:  از زمان بعثت دو مهندسی فرهنگ دینی، اسلامی و انقلابی در مقابل فرهنگ شیطانی، ساختگی، بر اساس عادت‌های انحرافی و تامین خواسته‌های حیوانی انسان قرارگرفت.

امام جمعه نور بیان‌کرد: رهبران دینی باید یکی پس از دیگری  بر اساس آموزه‌های الهی این مهندسی صحیح فرهنگ دینی را شکل دهند تا دین اسلام مستقر شود و بشریت را از انحراف و انحطاط نجات دهد و مسئولیت بزرگی که برعهده انبیاء الهی است به معنای واقعی کلمه شکل بگیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور با اشاره به ویژگی‌های مدیران شایسته برای مهندسی فرهنگی دینی و اسلامی، خاطرنشان‌کرد: شاخص‌های این مدیران شوق همراه با مجاهدت، زهد همراه با هراس، ولایت‌پذیری همراه با وفاداری، برنامه‌ریزی برای آینده روشن و انتظار است.

احمدی تأکیدکرد: فردی که شوق با مجاهدت دارد در حقیقت از همه خواسته‌های فردی و نفسانی عبور می‌کند و در مسیر زهد همراه با هراس قرار می‌گیرد و در این ازخودگذشتگی نیاز به ریاضت و تلاش دارد.

وی گفت: کسانی که در این مسیر نتوانستند زهد را در زندگی خود پیاده کنند گرفتار آلودگی دنیا و از قطار دین و انقلاب پیاده شدند.

امام جمعه نور با اشاره به اینکه اوج وفاداری در سایه ولایتمداری و بصیرت شکل می‌گیرد، افزود: مدیری می‌تواند به جامعه اسلامی خدمت و فرهنگ دین را اشاعه دهد که در رفتار بتواند وفادار به دین باشد که در سایه ولایتمداری، ولایت‌پذیری و اندیشه بلند، برنامه‌ریزی برای آینده روشن را در دستور کار خود داشته و از خودخواهی‌ دوری کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور با اشاره به اینکه پاسخ به خواسته‌های نفسانی، انسان را به هلاکت می‌رساند، اظهارکرد: انتظار یعنی پاکسازی از همه فسادها و جامعه اسلامی باید از همه فساد و آلودگی پاک باشد اما دشمن مانع این کار می‌شود زیرا می‌داند با پاکسازی جامعه، حکومت جهانی اسلامی شکل می‌گیرد.

احمدی با اشاره به اینکه دشمنان در تهدیدها، فتنه‌ها و تحریم‌ها موفق نشدند،تأکیدکرد: دشمنان با آلودگی جامعه به بی‌بندباری و ابتذال که یکی از مظاهر برجسته آن کشف حجاب است به دنبال اهداف شوم خود هستند که مدیران نظام اسلامی با مهندسی فرهنگی، دینی و اسلامی باید در مقابل حرکت دشمنان بایستند.

وی با اشاره به تقارن عید ماه مبارک رمضان و عید نوروز بیان‌کرد: عید ماه مبارک رمضان آغاز معرفت و معنویت است و در این تقارن در برخورداری از شادی و نشاط باید مراقب باشیم تا آموزه‌های الهی و اسلامی خدشه‌دار نشوند.

امام جمعه نور با تأکید بر فعالیت مساجد اضافه‌کرد: مساجد باید به اهلش سپرده شود و هیأت امنای مساجد باید متخصص، متعهد و برنامه محور باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور افزود: رعایت حجاب و شئونات اسلامی باید در دستور کار همه ادارات، سازمان‌ها، اصناف، بیمارستان‌ها و … قرار بگیرد و جلسات توجیهی با زیر مجموعه ها برگزار شود.

احمدی با تأکید بر اینکه حجاب از ضروریات دین است، اظهارکرد: همه باید در جامعه اسلامی ضروریات دین را رعایت کنند و به کسانی که کشف حجاب می‌کنند نباید خدمات ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه خدمات به افرادی که کشف حجاب می‌کنند خیانت به خون شهدا، انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام خمینی (ره) است،اضافه‌کرد: تبلیغات محیطی و پیام‌های صامت در خصوص حجاب و عفاف، حلال و حرام و …  باید در سطح شهرستان‌ها به صورت فراگیر انجام شود.

حجت الاسلام مهدی رزاقی امام جمعه ایزدشهر در این جلسه با تبریک اعیاد شعبانیه اظهارکرد: شئونات اسلامی در تقارن عید ماه مبارک رمضان و عید نوروز باید رعایت و مساجد برای نمازگزاران مهیا شود.

وی با اشاره به روشنگری فلسفه حجاب در مدارس افزود: با توجه به مصوبات شورای فرهنگ عمومی برای اصناف، ادارات و… باید با کشف حجاب برخورد جدی شود زیرا گسترش بی‌بندوباری در جامعه سبب آسیب به بنیان خانواده است که هدف اصلی دشمنان هم فروپاشی خانواده‌ها در کشور است.

عبدالرضا رشیدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور در گفت ‌و‌گو‌با خبرنگار ما در خصوص این جلسه اظهار کرد: این جلسه با موضوع برنامه‌های فرهنگی برای دستگاه‌های اجرایی در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان، تقارن بهار قرآن و طبیعت و آسیب‌های حوزه عفاف و حجاب در شهرستان نور برگزار شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نوربا اشاره به اینکه در این جلسه راهکارهایی برای جلوگیری از آسیب‌ها توسط اعضا ارائه شد، افزود: با توجه به اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی لازم اجراست، مصوبات دوره‌های گذشته در جلسه مطرح شد و دستگاه‌ها و نهادها موظف شدند در حوزه حجاب و عفاف، تذکرات ضروری را به واحدهای صنفی و زیرمجموعه‌های خود اعلام کنند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ اسفند, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو