زمان انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ -

دشمن با نفوذ فرهنگی دنبال فروپاشی بنیان خانواده‌هاست

امام جمعه چمستان گفت: دشمن به بهانه ایجاد نشاط و شادی، با برنامه‌های مبتذل دنبال اهداف شوم خود یعنی فروپاشی بنیان خانواده‌هاست.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،حجت الاسلام رحمت الله حاجی زاده امام جمعه چمستان در حاشیه مراسم نیمه شعبان در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: جشن نیمه شعبان با برنامه‌های متنوع فرهنگی و پذیرایی در پارک جنگلی کشپل در بخش چمستان برای عموم مردم برگزار شد.

 

 

وی گفت: هدف از این مراسم برپایی جشن باشکوه اسلامی در دل طبیعت بود که در غرفه‌های مختلف برای کودکان و بزرگسالان برنامه‌های مختلفی اجرا شد و مردم شهرستان و گردشگران استقبال خوبی از این مراسم کردند.

 

امام جمعه چمستان با اشاره به اینکه دین اسلام باید به درستی معرفی شود، افزود: اسلام بهترین دستورات را برای تفریح سالم بیان کرده و مرحوم دشتی در این زمینه کتابی به نام تفریحات سالم از دیدگاه اسلام دارد.

حاجی‌زاده افزود: اگر برنامه‌های مناسب و جذاب برای خانواده‌ها داشته باشیم فضای خالی برای نفوذ دشمنان باقی نمی‌ماند تا به بهانه ایجاد نشاط و شادی، با برنامه‌های مبتذل به اهداف شوم خود که فروپاشی بنیان خانواده‌هاست، دست پیدا کنند.

احمد توکلی فرماندار شهرستان نور نیز اظهارکرد: مسئولان برگزاری نیمه شعبان در بخش چمستان در یک فضای متفاوت توانستند جشن باشکوهی را با محوریت امام جمعه چمستان، بخشداری، سپاه و بسیج چمستان و … در طبیعت برپا کنند که حضور پرشور مردم در مراسم نشانگر این است که پیوند ناگسستنی بین مردم و اهل بیت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مراسمات مذهبی در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها اجرا می‌شد، خاطرنشان‌کرد: این مراسم برای نخستین بار در دل طبیعت و منطقه گردشگری برگزار شد که با برنامه‌های متنوع فرهنگی سبب ترویج فرهنگ مهدویت و تاثیرات مثبت در خانواده‌ها و گردشگران شد.

 

فرماندار شهرستان نور با اشاره به سخنان رهبری در خصوص ارتباط و جذب حداکثری مردم بیان‌کرد: ایجاد غرفه‌های مختلف حجاب، نقاشی، قصه‌گویی، اقتصادمقاومتی، اهدای شاخه‌های گل بین مردم و… سبب جذب جوانان و نوجوانان در مراسم شد که نشانگر اشتیاق و اعتقاد به حجاب و دین مقدس اسلام است.

این مسئول تأکیدکرد کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی جذاب، عمیق و معرفی درست حجاب که مصونیت در برابر آسیب‌های اجتماعی است می‌تواند یک امر به معروف تاثیر گذار در جامعه باشد و افراد با دعوت به کار نیک موضوع حجاب را با بینش و درک بهتر می‌پذیرند.

توکلی با اشاره به تلفیق فرهنگ اسلامی و گردشگری اسلامی افزود: برنامه‌های خلاقانه و متنوع فرهنگی در مناطق گردشگری سبب ترویج مسائل دینی بین خانواده‌ها و جوانان است و افراد با انتخاب درست سبک زندگی به آرامش واقعی دست پیدا می‌کنند.

بیژن پولادی بخشدار چمستان نیز اظهارکرد: این مراسم با همت ستاد نماز جمعه چمستان، بخشداری، شهرداری و ادارات بخش چمستان با پذیرایی چای، انواع شیرینی، ۱۲ دیگ بزرگ آش، برنامه‌های متنوع فرهنگی، نقاشی کودکان، اجرای سرود، نماز، و…  در پارک جنگلی کشپل برگزار شد.

وی گفت: این جشن باشکوه از صبح آغاز و تا عصر ادامه داشت که در برنامه‌های مختلف فرهنگی غرفه حجاب نیز برپا شد که با دعوت افراد کم حجاب به این غرفه واهدای شال و روسری در خصوص مزیت حجاب با بانوان گفت‌وگوی دوستانه انجام شد.

بخشدارچمستان با اشاره به اینکه با حفظ ارزش‌های دینی می‌توان در کنار خانواده تفریحات سالم و مفرحی داشت، خاطرنشان ‌کرد: پارک جنگلی کشپل یکی از مناطق زیبای گردشگری در بخش چمستان است که با امکانات  تفریحی، سالانه گردشگران زیادی را جذب می‌کند و برپایی جشن نیمه شعبان در این منطقه با هدف ایجاد ارتباط با مردم و خانواده‌ها در دل طبیعت بود.

وی افزود: دشمنان داخلی و خارجی بدانند که مردم همواره پای انقلاب اسلامی و دین خود ایستادند و مشکلات خود را در داخل کشور حل می کنند و اجازه دخالت و دست اندازی به دشمنان به بهانه رفع مشکلات را نمی‌دهند.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۱ اسفند, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو