زمان انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ -

فرماندار شهرستان نور مطرح کرد؛

نقش بی‌بدیل راهیان نور در جهاد تبیین و شکل‌گیری نسل آینده

فرماندار شهرستان نور گفت: هدف از اعزام کاروان به سفر معنوی همراه با راویان، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل چهارم انقلاب و حضور جوانان و نوجوانان است.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،احمد توکلی فرماندار شهرستان نور در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص اعزام کاروان راهیان نور اظهارکرد: کاروان راهیان نور با حضور پرشور و عاشقانه مردم و بسیجیان شهرستان با همت فرمانده سپاه نور، شهرداران و شورای اسلامی و همه کسانی که در تدارک این سفر نقش آفرینی کردند به مناطق جنوب کشور اعزام شدند.


وی بیان‌کرد: هدف از اعزام این کاروان به سفر معنوی همراه با راویان، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل چهارم انقلاب و حضور جوانان و نوجوانان در مناطق جنگی بود که در آن عملیات‌های متعدد در روزهای دفاع مقدس انجام شد و رزمندگان در این مناطق با ایثار، ازخودگذشتگی و ایمان به خدا در برابر دشمنان این مرز و بوم ایستادگی کردند.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به اغتشاشات و اعتراضات افزود: اعتراضات مردم نسبت به رفتار مسئولان و نقد منصفانه را پذیرا هستیم و در راستای بهبود شرایط از نظرات سازنده و راهکارها استقبال می‌کنیم.

این مسئول با مقایسه جمعیت اندک اغتشاشگران نسبت به جمعیت کشور یادآورشد: اغتشاشات در حقیقت تحرکات مذبوحانه برخی از عوامل فتنه بود که در خارج از کشور هدایت می‌شد تا بتوانند از آن برای رسیدن به اهداف شوم خود بهره‌برداری کنند.

توکلی تأکیدکرد: اغتشاشات دشمنان در داخل سبب آگاهی بیشتر مردم شد و پرده از نیات پلید و خبیث دشمنان برداشت مانند وزیر امور خارجه آلمان که نسبت به مسمومیت دانش آموزان کشورمان واکنش نشان می‌دهد، کشوری که در جنگ بیشترین سلاح شیمیایی را در اختیار صدام ملعون برای کشتار مردم قرار می‌دهد، امروز یک چهره دیگر از خود به نمایش می‌گذارد.

وی با اشاره به آگاهی مردم، جوانان و نوجوانان از فریب دشمنان برای رسیدن به منافع خود خاطرنشان‌کرد: عده‌ای که فریب دشمن را خوردند با عفو حکیمانه رهبری و پی بردن افراد به اشتباه خود به آغوش اجتماع و جامعه بازگشتند و زنگارها از ذهن جوانان نوجوانان پاک شد.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به تبلیغات مسموم دشمنان و ترویج آن در جامعه تأکیدکرد: با افزایش سطح آگاهی مردم و اطلاع رسانی لازم و صحیح به ویژه برای جوانان و نوجوانان می‌توانیم از رسانه برای اتحاد توسعه و منفعت کشور و مردم بهره‌برداری کنیم و دشمنان بدانند مردم کشور ایران اسلامی پای نظام و‌ کشورشان ایستاد و هرگز اجازه نفوذ دشمنان را به سرزمینشان نخواهند داد.

سرهنگ سید نعمت اسدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور نیز با قدردانی از ستاد راهیان نور اظهارکرد: امسال کاروان راهیان نور با رویکرد خاص، دانش آموزی، دانشجویی و عمومی با همت اعضای ستاد پشتیبانی و کمیته نه گانه شهرستان با یازده اتوبوس به مناطق جنوبی کشور اعزام شدند.

وی گفت: امسال استقبال جوانان و نوجوانان برای اعزام به راهیان نور بسیار با شور و شوق بود و با تأکید سردار سپاه کربلا و فرماندار شهرستان اولویت با کسانی بود که نخستین بار عازم سفر هستند.

اسدی با اشاره به اعزام پنج اتوبوس عمومی و یک اتوبوس دانشجویی راهیان نور  از شهرستان افزود: این کاروان ۴۴ نفره با دو خودرو سبک و آمبولانس پشتیبان همراه با راویان و روحانیون به صورت پایگاه محور از شهرستان عازم سفر معنوی به جنوب کشور شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور با بیان اینکه ۶۰ درصد نیروهای اعزامی برای نخستین بار و برخی برای بار دوم به این سفر اعزام شدند، تأکیدکرد: دشمنان و معاندین بدانند امسال طبق آمار و مستندات در مراسم اعتکاف و راهیان نور افزایش ۷۰ درصدی حضور جوانان و نوجوانان را داشتیم.

اسدی با اشاره به سخنان رهبری که فرمودند فرزندان دهه ۸۰ و ۹۰ این سرزمین تحولی در انقلاب ایجاد می‌کنند، افزود: استقبال پرشور جوانان و نوجوانان توانمند، انقلابی و رشید در مراسمات و سفرهای معنوی پاسخ محکمی در برابر دشمنان این نظام و کشور است و مردم غیرتمند این مرز و بوم به هیچ بهانه‌ای به دشمن اجازه دست اندازی و آشوب در این کشور را نخواهند داد

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ اسفند, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو