زمان انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۲ -

فرماندار شهرستان نور مطرح کرد:

کمبود آب در شهرستان نور با افزایش جمعیت شناور و خانه دومی‌ها/مخزن ۲۰ هزار مکعبی امسال احداث می‌شود

فرماندار شهرستان نور گفت: با توجه به اینکه مصرف استاندارد آب این شهرستان حدود ۵۶۰ لیتر در ثانیه است اما به علت افزایش جمعیت شناور و خانه دومی‌ها دچار کمبود آب می‌شویم.

 

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،احمد توکلی در جمع خبرنگاران با اشاره به ارتقای وضعیت شهرستان نور در حوزه های جذب سرمایه گذار و جذب مشارکت افزود: با توجه به همایش‌های مشترک نور، محمودآباد، آمل فرصت‌ها در شهرستان به سرمایه گذاران اعلام شد که امیدوارم در سال جدید با حضور سرمایه‌گذاران بتوانیم در حوزه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال سهم خوبی داشته باشیم.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به فعالیت واحدهای تجاری، صنعتی، خدماتی در شهرستان نور و نیاز به نیروی کار بیان کرد: ۱۵۰ فرصت شغلی در شهرک صنعتی چمستان وجود دارد و در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، صنعتی، دام و طیور معادن و… فرصت‌های شغلی در شهرستان ایجاد شد که استقرار واحدهای صنعتی و گردشگری مدرن در شهرستان  می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال و فعالیت نیروهای متخصص در مجموعه شهرستان نور شود.

 

این مسئول با اشاره به ضرورت و اولویت سرشماری مسکن  بر نفوس در شهرستان نور تأکیدکرد: شهرستان نور با جمعیت ۱۲۵ هزار نفر بومی، ۱۱۰ هزار واحد آپارتمانی و ویلایی خانه دومی دارد که هرکدام حداقل با چهار سکنه، جمعیت شهرستان را به بیش از ۴۰۰ هزار نفر افزایش می‌دهد.

توکلی با اشاره به جمعیت حدود ۷۰۰ هزار نفری شهرستان در ایام تعطیل خاطرنشان‌کرد: شهرستان نور در کنار جمعیت شناور و خانه دومی‌ها به مسافران گذری و گردشگران در مکان‌های اقامتی در ایام تعطیل خدمات مختلف ترافیکی، امنیتی، زیرساختی، آب، برق، گاز و … ارائه می‌دهد که این کار ملزوم امکانات لازم و کافی است تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای این جمعیت باشیم.

وی گفت: ستاد خدمات سفر نوروزی با ایجاد قرارگاه سفر در فرمانداری ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ آغاز به کار کرد و با جلسات متعدد در قالب ستاد کمیته‌های متعدد تشکیل شد و وظایف کمیته‌ها و کارهایی که باید رؤسای کمیته‌ها انجام دهند به آنها ابلاغ شد.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به پنج‌هزار و دویست تخت رسمی که در مجموعه هتل‌ها است، اظهارکرد: خانه مسافر و اماکن متلی به جمعیت بالغ بر ۱۵ هزار نفر به صورت رسمی در شهرستان و زیر نظر اداره گردشگری خدمات ارائه می‌دهند و در ایام نوروز ۲۰ بازرس ویژه فرمانداری با صدور کارت به صورت نامحسوس در سطح شهرستان در کنار همکاران ستادی عملکرد واحدهای صنفی، خدماتی، گردشگری و … را نظارت می کنند.

این مسئول اضافه کرد:  اقدامات جهادی در شهرستان نور در راستای منظرآرایی، پاکسازی محیط، ارتقا سیمای مننظر و مبلمان شهری و روستایی از طرف شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی و بخشداران اجرایی شد و در حوزه بهداشت و درمان در ایام نوروز مراکز درمانی و بهداشتی  آمادگی لازم را دارند.

توکلی بیان‌کرد: امسال با دستور استاندار سالن‌های ورزشی و مدارس آماده استقرار و میزبانی از مسافرانی است که از چادر برای حضور در شهرستان استفاده می‌کند و با توجه به پاکسازی محورها باید مردم بدانند که خیابان و طبیعت جایگاه زباله نیست و شهرستان نور با بهره برداری از سایت پسماند در دهه فجر از معدود شهرستان‌های استان است که  جمع آوری زباله را به خوبی مدیریت می‌کند و باید مردم در این راستا همکاری و همراهی لازم را با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشته باشند.

وی با اشاره به موضوع ترافیکی محور نور، چمستان، آمل بیان‌کرد: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و پل بنفشه‌ده قبل از سال جدید به بهره برداری رسید و با توجه به حجم ترافیک در نوروز پل نیمه‌کاره عبدالله آباد برای کاهش ترافیک در ایام نوروز بازگشایی شد و روشنایی محور با همکاری شورای بخش چمستان و دهیاران میانرود در منطقه و همت مردم و خیرین با اختصاص مبلغ حدود سه میلیارد تومان اجرایی شد.

فرماندار شهرستان نور خاطرنشان‌کرد: در حوزه آب و فاضلاب با همکاری بسیج سازندگی دو حلقه چاه جدید وارد مدار آبرسانی شد و دو حلقه چاه دیگر تا چند روز دیگر وارد مدار می‌شود تا شرایط آبرسانی مطلوب‌تر شود.

این مسئول با اشاره به آبدهی چاه‌ها در سال ۱۴۰۱ افزود: در سال گذشته حدود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه ظرفیت آب در شهرستان افزایش پیداکرد و چاه‌ها بازسازی، لایروبی مجدد و بهسازی شد و توانستیم حجم آب را به ۶۵۰ متر بر ثانیه برسانیم و با توجه به اینکه مصرف استاندارد شهرستان حدود ۵۶۰ لیتر در ثانیه است اما به علت افزایش جمعیت شناور و خانه دومی‌ها دچار کمبود آب می شویم.

توکلی یادآور شد:  امسال احداث مخزن ۲۰ هزارمکعبی را در دستور کار داریم که از محل اعتبارات تنش‌های آبی و کمک شهرداری‌ها اجرایی می‌شود و با توجه به افزایش جمعیت شناور و مسافران ذخایر ما در حد قابل قبولی نیست.

وی از دیگر اقدامات زیرساختی به مخابرات و اینترنت با اشاره به نسل چهارم همراه و راه اندازی دکل تکنولوژی نوین در ایزدشهر افزود: در حوزه خدمات رسانی و تلفن همراه در شهرستان اقدامات خوبی صورت ‌گرفت و در حوزه راه در محور گلندرود روکش آسفالت و عملیات پیچ‌بری در منطقه دل دله سنگ به پایان رسید و در بخشی از جاده که در سیل تخریب شد روکش آسفالت انجام شد و امسال با اجرای کارهای تکمیلی دیواره داخلی رودخانه و آسفالت مسیر این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز بیان‌کرد: برپایی ایستگاه صلواتی در شهرستان نور از نخستین روز ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد که با افطاری ساده از روزه داران و مهمان‌ها پذیرایی می‌شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ فروردین, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو