زمان انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ -

امام جمعه چمستان:

دشمن با نفوذ فرهنگی دنبال فروپاشی بنیان خانواده‌هاست

امام جمعه چمستان گفت: دشمن به بهانه ایجاد نشاط و شادی، با برنامه‌های مبتذل دنبال اهداف شوم خود یعنی فروپاشی بنیان خانواده‌هاست.

حجت الاسلام رحمت الله حاجی زاده امام جمعه چمستان در حاشیه مراسم نیمه شعبان در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهارکرد: جشن نیمه شعبان با برنامه‌های متنوع فرهنگی و پذیرایی در پارک جنگلی کشپل در بخش چمستان برای عموم مردم برگزار شد.

وی گفت: هدف از این مراسم برپایی جشن باشکوه اسلامی در دل طبیعت بود که در غرفه‌های مختلف برای کودکان و بزرگسالان برنامه‌های مختلفی اجرا شد و مردم شهرستان و گردشگران استقبال خوبی از این مراسم کردند.

امام جمعه چمستان با اشاره به اینکه دین اسلام باید به درستی معرفی شود، افزود: اسلام بهترین دستورات را برای تفریح سالم بیان کرده و مرحوم دشتی در این زمینه کتابی به نام تفریحات سالم از دیدگاه اسلام دارد.

 

حاجی‌زاده افزود: اگر برنامه‌های مناسب و جذاب برای خانواده‌ها داشته باشیم فضای خالی برای نفوذ دشمنان باقی نمی‌ماند تا به بهانه ایجاد نشاط و شادی، با برنامه‌های مبتذل به اهداف شوم خود که فروپاشی بنیان خانواده‌هاست، دست پیدا کنند.

احمد توکلی فرماندار شهرستان نور نیز اظهارکرد: مسئولان برگزاری نیمه شعبان در بخش چمستان در یک فضای متفاوت توانستند جشن باشکوهی را با محوریت امام جمعه چمستان، بخشداری، سپاه و بسیج چمستان و … در طبیعت برپا کنند که حضور پرشور مردم در مراسم نشانگر این است که پیوند ناگسستنی بین مردم و اهل بیت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مراسمات مذهبی در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها اجرا می‌شد، خاطرنشان‌کرد: این مراسم برای نخستین بار در دل طبیعت و منطقه گردشگری برگزار شد که با برنامه‌های متنوع فرهنگی سبب ترویج فرهنگ مهدویت و تاثیرات مثبت در خانواده‌ها و گردشگران شد.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به سخنان رهبری در خصوص ارتباط و جذب حداکثری مردم بیان‌کرد: ایجاد غرفه‌های مختلف حجاب، نقاشی، قصه‌گویی، اقتصادمقاومتی، اهدای شاخه‌های گل بین مردم و… سبب جذب جوانان و نوجوانان در مراسم شد که نشانگر اشتیاق و اعتقاد به حجاب و دین مقدس اسلام است.

این مسئول تأکیدکرد کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی جذاب، عمیق و معرفی درست حجاب که مصونیت در برابر آسیب‌های اجتماعی است می‌تواند یک امر به معروف تاثیر گذار در جامعه باشد و افراد با دعوت به کار نیک موضوع حجاب را با بینش و درک بهتر می‌پذیرند.

توکلی با اشاره به تلفیق فرهنگ اسلامی و گردشگری اسلامی افزود: برنامه‌های خلاقانه و متنوع فرهنگی در مناطق گردشگری سبب ترویج مسائل دینی بین خانواده‌ها و جوانان است و افراد با انتخاب درست سبک زندگی به آرامش واقعی دست پیدا می‌کنند.

بیژن پولادی بخشدار چمستان نیز اظهارکرد: این مراسم با همت ستاد نماز جمعه چمستان، بخشداری، شهرداری و ادارات بخش چمستان با پذیرایی چای، انواع شیرینی، ۱۲ دیگ بزرگ آش، برنامه‌های متنوع فرهنگی، نقاشی کودکان، اجرای سرود، نماز، و…  در پارک جنگلی کشپل برگزار شد.

وی گفت: این جشن باشکوه از صبح آغاز و تا عصر ادامه داشت که در برنامه‌های مختلف فرهنگی غرفه حجاب نیز برپا شد که با دعوت افراد کم حجاب به این غرفه واهدای شال و روسری در خصوص مزیت حجاب با بانوان گفت‌وگوی دوستانه انجام شد.

بخشدارچمستان با اشاره به اینکه با حفظ ارزش‌های دینی می‌توان در کنار خانواده تفریحات سالم و مفرحی داشت، خاطرنشان ‌کرد: پارک جنگلی کشپل یکی از مناطق زیبای گردشگری در بخش چمستان است که با امکانات  تفریحی، سالانه گردشگران زیادی را جذب می‌کند و برپایی جشن نیمه شعبان در این منطقه با هدف ایجاد ارتباط با مردم و خانواده‌ها در دل طبیعت بود.

وی افزود: دشمنان داخلی و خارجی بدانند که مردم همواره پای انقلاب اسلامی و دین خود ایستادند و مشکلات خود را در داخل کشور حل می کنند و اجازه دخالت و دست اندازی به دشمنان به بهانه رفع مشکلات را نمی‌دهند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۱ اسفند, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو