زمان انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ -

امام جمعه شهرستان نور:

واقعیت اسلام در کتاب‌های شهید مطهری تجلی یافته است

امام جمعه شهرستان نور گفت: واقعیت اسلام در کتاب‌های استاد شهید مرتضی مطهری تجلی یافته است و باید این میراث ارزشمند را به نسل‌های بعد منتقل کرد.

 به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نورحجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی به مناسبت گرامیداشت شهادت علامه استاد مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی و روز معلم در گلزار شهدای شهر نور اظهارکرد: تخریب بقیع در صدسال گذشته با هدف نابودی آثار و نماد پیشوایان دینی و بر اساس تفکر‌های ارتجاعی اجرا شد و در آن مکان مقبره دختران و عمه‌های پیامبر(ص) و چهار امام معصوم بود که مردم در آن منطقه مناجات می‌کردند.

وی گفت: فکر و جریان انحرافی وهابیت از زمان عبدالعزیز منحوس به عنوان جریان پادشاهی در جزیره العرب، منطقه عربستان و سرزمین حجاز با تأسیس پادشاهی مستقر شد و جریان و تفکر وهابیت با آمدنش در تاریخ وهابیت ثبت شد.

امام جمعه شهرستان نور با اشاره به اینکه جنایت و خیانت در عالم اسلام از جریان ارتجاعی و تفکر وهابیت است، خاطرنشان‌کرد: وهابیون پس از استقرار در مکه به مدینه یورش بردند و شخصیت‌های تأثیرگذار را به شهادت رساندند و در بقیع تمام آثار بزرگان را تخریب و بزرگترین جنایت را در عالم اسلام رقم زدند.

احمدی افزود: تفکر وهابی هر نمادی که مکتب حیات بخش اندیشه شیعه و تفکر علوی بود و مکتب شیعه را به دنیا معرفی می‌کرد به عنوان آثار شرک یکی پس از دیگری تخریب کردند اما عالمان و شخصیت‌های بزرگ در زمان‌های گذشته و عصر ما مانند شیخ طوسی، سید رضی، شهید مطهری و … با آثار و کتاب‌های خود تلاش کردند تا مکتب، تفکر و اندیشه شیعه باقی بماند.

وی با اشاره به خودسازی بزرگان بر اساس آموزه‌های دینی تأکیدکرد: شهید مطهری همیشه قرآن و نماز شب می‌خواند، به پدر، مادر و اساتید خود بسیار احترام می‌گذاشت و با امام خمینی (ره) در برنامه‌ها مشورت می‌کرد.

امام جمعه شهرستان نور با بیان اینکه نخستین قدم در مسیر تقویت اعتقادات و عقیده طهارت است، یادآورشد: تقویت طهارت به عنوان جان مایه در انسان می‌تواند بهترین ها را در ضمیر نورانی فکر و قلب انسان بکارد و پس از باروری آن را در اجتماع عرضه کند.

احمدی با اشاره به اینکه علم نور است، اظهارکرد: انسان‌های بزرگ از علم برخوردار بودند و توانستند در مقابل همه حرکت‌های انحرافی بایستند و اگر علم نباشد اعتقاد تقویت نمی‌شود و دل بدون نور آلوده است و دچار اندیشه‌های انحرافی می‌شود.

وی گفت: بزرگترین بیماری تکبر است که انسان را از مسیر اصلی خارج می کند و برخی بزرگان که ضمیر را پاک نکردند و دلشان در سایه عبودیت و بندگی صحیح به نورانیت نرسید در اوج به انحراف رفتند و شهید مطهری با دل نورانی و پاک آمادگی دریافت بهترین‌ها را داشت.

امام جمعه شهرستان نور بیان‌کرد: شهید مطهری با طهارت توانست علمی که نیاز بود با آن به جنگ افکار انحرافی برود از محضر عالمان بزرگ کسب کند و وارد عرصه مبارزه فکری و فرهنگی شود.

احمدی تاکیدکرد: اعتقاد باید درست باشد تا بتوانید با تدبیر و مدیریت در اجتماع به جنگ انحرافی بروید و شهید مطهری با شناخت از مکاتب، ابتدا فکر و اندیشه دیگران را مطرح و تفسیر و سپس با دلایل محکم و مختلف رد می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه هر کسی باید در بیان اندیشه‌ها آزاد باشد، اضافه‌کرد: افراد فرهیخته و متخصص در مسائل اسلام شناسی از بیان اندیشه‌ها و حرف‌های دیگران هراسی ندارند و ما باید اسلام را خوب مطالعه و عرضه کنیم.

امام جمعه شهرستان نور اظهارکرد: در مسیر اندیشه شهید مطهری عالمان بزرگ اگر خود شهید مطهری نبودند اما تبلیغ فکر و اندیشه اش را کردند که تبلیغ دین است و امام (ره) فرمودند بلا استثنا آثار شهید مطهری قابل استفاده است و اگر می‌خواهید سازمان فکری قوی داشته باشید کتاب شهید مطهری و بزرگان را مطالعه کنید.

احمدی با اشاره به شهید آیت الله سلیمانی افزود: شهید سلیمانی بیان قوی داشت و در دوران نهضت و بعد از آن در مسئولیت‌های مختلف توانست به وظیفه و رسالت خود در عرصه جهاد تبیین عمل کند و به پاداش شهادت در راه خدا رسید.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو