زمان انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۲ -

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان نور اعلام کرد:

حضور گروه‌های جهادی در مناطق آسیب‌ و پُرخطر

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان نور بر شناخت روستاها و مناطق آسیب‌پذیر و پرخطر و حضور گروه‌های جهادی در این مناطق تاکید کرد.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،علی شفیعی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نور با قدردانی از حضور مردم مسئولان در راهپیمایی حمایت از مظلومان فلسطین در شهرستان اظهارکرد: مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی با مباحث آموزشی و فرهنگی به صورت پیشگیرانه پیگیری شود و با همکاری همه اعضا با اقدامات تاثیرگذار در مبارزه با این افیون خانمان سوز سهیم باشیم.

 

 

وی با ضرورت آموزش در مدارس در مقاطع مختلف بیان‌کرد: همه اعضای شورا در جلسه اقدامات و راهکارهای خود را در این راستا اعلام کنند و از همه ظرفیت‌های شهرستان به ویژه خیرین باید در این زمینه استفاده شود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی فرماندار شهرستان گفت: مواد مخدرهای جدید با دسترسی و مصرف آسان، جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان ما را به علت عدم آگاهی از عواقب مصرف تهدید می‌کند.

این مسئول یادآورشد: باید تلاش کنیم تا جامعه را از تبلیغات دروغین قاچاقچیان و فروشندگان آگاه و مضرات مواد مخدر مانند مشکلات جسمی و روحی، کودک آزاری، همسر آزاری، طلاق، قتل، نزاع و درگیری و … را برای مردم، جوانان و نوجوانان تبیین کنیم.

شفیعی بر شناخت روستاها و مناطق آسیب پذیرتر و پرخطر و حضور گروه‌های جهادی و مشاوره برای آموزش و یاری رساندن به افراد گرفتار در دام اعتیاد با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های آن مناطق به صورت هدفمند تاکید کرد.

وی از مشکلات و دغدغه‌های موجود در حوزه مبارزه با مواد مخدر در شهرستان به کمپ ترک اعتیاد استاندارد و دارای مجوز اشاره کرد و افزود: معتادان متجاهر شهرستان نور به شهرستان‌های بابل و ساری فرستاده می‌شوند که برای راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد استاندارد و معرفی فرد دارای صلاحیت با اخذ موافقت اصولی در شهرستان اقدامات اولیه انجام شد و در حال حاضر پیگیر تعیین مکان مناسب با همکاری اداره بهزیستی در شهرستان هستیم.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری شهرستان نور با بیان اینکه آموزش مقدمه پیشگیری است، خاطرنشان‌کرد: در شورای هماهنگی در شهرستان نور برای تهیه و تدوین برنامه آموزش نسبت به آگاهی بخشی به اقشار مختلف جامعه به ویژه مدارس و خانواده‌ها سیاستگذاری لازم صورت گرفت که باید با شناسایی کانون‌ها، افراد در معرض آسیب، آموزش مستمر هدفمند، پیشگیری از توزیع مواد مخدر، کاهش سطح دسترسی به ویژه برای دانش‌آموزان، از شیوع و گسترش این آسیب اجتماعی جلوگیری کرد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۴ آبان, ۱۴۰۲

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو