زمان انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ -

فرماندار شهرستان نور خبر داد:

تشکیل قرارگاه جهادی مسکن فرهنگیان

فرماندار شهرستان نور گفت: قرارگاه جهادی مسکن فرهنگیان تشکیل و زمین در اختیار این مجموعه قرار گرفت تا معلمان فاقد مسکن صاحب مسکن شوند.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری  «سرای نور»، بیژن پولادی پنجشنبه‌شب در مراسم تکریم و تجلیل از معلمان و فرهنگیان نمونه شهرستان نور با اشاره به اینکه یکی از مولفه‌های توسعه یافتگی در هر کشوری نیروی انسانی کارآمد است، اظهار کرد: امروز اقتدار نظام اسلامی به برکت خون شهداست و کسانی که برای سرافرازی ایران اسلامی جهاد کردند دانش آموخته معلمان این سرزمین هستند.

 

وی با اشاره به الگو پذیری دانش آموزان از معلمان، افزود: تعداد بیش از ۳۶ هزار دانش آموز و بیش از چهار هزار معلم شهید در دفاع مقدس نشانگر این است که این شهدا در مکتب معلمانی تربیت شدند که با جان و دل برای پرورش این نسل و نسل‌های آینده تلاش کردند.

فرماندار شهرستان نور با بیان اینکه موضوع پرورش و سند تحول یک موضوع مهم در آموزش و پرورش است، بیان‌کرد: نسل جوان و دانش آموزان باید در مدرسه پرورش پیدا کنند تا با آموزش و پرورش در کنار هم انسان‌های مفیدی برای جامعه تربیت شوند و اگر پرورش مغفول بماند به کمال یافتگی انسانی دست پیدا نمی‌کنیم و معلمان در رسیدن به این هدف نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

پولادی با اشاره به مرگ سند ۲۰۳۰ و جایگزینی سند تحول، تأکیدکرد: شاخصه‌های مهم ارزشی و انسانی در سند تحول وجود دارد که همه بستر و ابعاد آن در جامعه اسلامی دیده شد.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی با مکتب تشیع و تأسی از اهل بیت توانست در مقابل تمام جنگ‌های قدرت و ثروت استوار و محکم ایستادگی کند و در آموزش و پرورش هم با سند تحول می‌توانیم به آن جایگاه دست پیدا کنیم.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به جلسه شورای آموزش و پرورش نور برای پیگیری مشکلات و تسهیل موضوعاتی در راستای سرانه مدارس و هزینه‌های جاری تأکیدکرد: در حوزه شهری و بخش‌ها مجوز تجاری برای واحد تجاری با هدف کمک به آموزش و پرورش برای تأمین هزینه‌های جاری موافقت شد.

پولادی افزود: قرارگاه جهادی مسکن فرهنگیان در نور تشکیل و زمین در اختیار این مجموعه قرار گرفت تا معلمان فاقد مسکن بتوانند صاحب مسکن شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نور در مراسم گرامیداشت روز معلم با تبریک هفته معلم، اظهارکرد: جهان در حال تحول به سمت هندسه جدید در ابعاد مختلف است و در این تغییر هندسه معلم نقش بسیار تأثیرگذاری می‌تواند داشته باشد.

حسن ولی‌پور گفت: این هندسه جدید برای تمام ابعاد مختلف زندگی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است به ویژه بعد از مسئله کرونا تمام معادلات تغییر کرد و برای رسیدن به این واقعیت باید تلاش کنیم تا آسیب نبینیم. مدیر آموزش و پرورش نور بیان‌کرد: امروز با توجه به آسیب‌هایی در جامعه به ویژه آسیب‌هایی که دانش آموزان را تهدید می‌کند بیش از هر زمان دیگر به آثار استاد شهید مطهری نیاز پیدا می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید برخی عملکردهای مثبت و تاثیرگذار گذشته احیا شود، افزود: آثار شهید استاد مرتضی مطهری مملو از اندیشه ناب اسلامی است که می‌تواند چراغ راه همه ما باشد که باید پرداختن به آن را در برنامه‌های خود به صورت جدی پیگیری کنیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو