زمان انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ -

رئیس دانشگاه آزاد واحد شهرستان نور:

اندیشه شهید مطهری برای جوانان تبیین شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان نور خواستار آشنایی نسل جوان با آثار و اندیشه‌های شهید مطهری شد.

رضا یوسفی در گفتگو با بهناز دمیرچی خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی«سرای نور»، با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم اظهارکرد: استاد شهید مرتضی مطهری، معلم علم و اخلاق توسط گروه فرقان در شامگاه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ به شهادت رسید.

 

وی گفت: کسانی که استاد را به شهادت رساندن از قلم، سخنان بیدارگرانه و برداشتن حجاب جهل و کج فهمی از فکر و اندیشه مردم واهمه داشتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان نور با اشاره به سوره علق، اقرا به اسم ربک الذی خلق… افزود: خداوند در این سوره بعد از صفت آفریدگاری از صفت معلمی برای خود استفاده می‌کند و آن را به پیامبران تفویض کرد و به همین علت امام (ره) معلمی را شغل انبیا می‌داند و وظیفه و کارکرد اصلی یک معلم هنر آفرینش است.

یوسفی با اشاره به اینکه انسان بارها آفریده می‌شود، بیان‌کرد: تولد فیزیکی، نخستین تولد انسان است اما انسان در هر زمان که اندیشه و باورهایش دستخوش تغییرات اساسی می‌شود در واقع تولدی دیگر است.

وی گفت: معلم کسی است که بهترین و بیشترین فرصت‌ها را برای آفرینش دوباره انسان‌ها به دنبال دارد و تک تک کلمات و رفتار معلم، منشأ آفرینش است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان نور با اشاره به اینکه آفرینش مانند تیری است که از چله کمان رها می‌شود، اظهارکرد: وقتی تیری رها شد، می‌تواند منشا برکات بسیاری باشد و اگر این رهایی به درستی صورت نگیرد منشأ مشکلات بسیار برای جامعه انسانی خواهد بود.

یوسفی تأکید کرد: معلم در نتایج تمام آفرینش‌هایش شریک است و به همین دلیل معلمی شغل خطیر و بسیار مهم است.

وی خواستار آشنایی نسل جوان با آثار و اندیشه‌های شهید مطهری شد و گفت: اندیشه شهید مطهری برای نسل جدید بازخوانی شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان نور تصریح کرد: وحدت و قدرت معنوی شهید مطهری برای نسل جوان بدرستی تبیین شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو