زمان انتشار: ۶ خرداد ۱۴۰۳ -

رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:

شهید آیت‌الله رئیسی در خدمت به مردم خستگی‌ناپذیر بود

رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: شهید آیت‌الله رئیسی برای رسیدگی به محرومان و مشکلات جامعه سر از پا نمی‌شناخت و خستگی‌ناپذیر بود.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«سرای نور»،حجت‌الاسلام سیدضیاءالدین آقاجان‌پور شنبه‌شب در مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت با اشاره به نقش مهم مردم شهرستان نور در نظام اسلامی با بیش از ۶۱۰ شهید، ۱۲۰۰ جانباز و ۶۳ آزاده اظهار کرد: ایران اسلامی در این چند روز مملو از اشک و ناله و ماتم در فراق خدمتگزارانی بود که عمر خود را وقف خدمت به خدا و مردم کردند.

 

وی با اشاره به سیل جمعیت در تشییع پیکر شهدای خدمت در شهرهای مختلف، افزود: قرآن می‌فرماید «آن‌هایی که اهل ایمان باشند و ایمان و اعتقادشان دلی و به دنبال ایمان اهل عمل باشند و عملشان از روی اخلاص برای خدا باشد، خداوند آن‌ها را عزیز می‌کند» و شهید آیت‌الله رئیسی با خدا معامله کرد و خداوند دل‌ها را متوجه آن کرد و محبوب دل‌ها شد.

رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان‌کرد: آیت‌الله رئیسی برای رسیدگی به محرومان و مشکلات جامعه سر از پا نمی‌شناخت و خستگی‌ناپذیر بود و زندگی خود را وقف خدمت به مردم و دفاع از اسلام و قرآن کرد.

آقاجان‌پور با اشاره به آیه قرآن بیان‌ کرد: کسانی که خدا را دوست دارند و خدا آن‌ها را دوست دارد، در مقابل انسان‌های مومن متواضع و در مقابل مستکبران، زورگویان و ظالمان اهل ایستادگی هستند و تواضع شهید جمهور آیت‌الله رئیسی در مقابل انسان‌های مومن و مردم ستودنی بود.

 

 

وی با اشاره به اینکه پست و مقام آیت الله رئیسی را تغییر نداد، گفت: اما برخی با هر پست و مسئولیتی، زندگی، اطرافیان و خودشان بسیار تغییر می‌کنند اما شهید رئیسی تعلقی به دنیا و مقام پیدا نکرد و اهل جهاد و تلاش بود و هر کجایی که اسلام و قرآن به وجودشان نیاز داشت حضور پیدا می‌کرد و این ویژگی کسانی است که خدا را دوست دارند و خدا آن‌ها را دوست دارد.

رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه سوم خرداد روز مقاومت ملت ایران در مقابل بیگانگان است و در این راه شهدای زیادی تقدیم کردیم، افزود: مردم ایران اسلامی برای اسلام ناب محمدی، هویت دینی و اسلامی، استقلال کشور و … مقاومت کردند و هزینه‌های زیادی را پرداختند تا قرآن، اسلام، استقلال، عزت و شرف در کشور بماند.

آقاجان‌پور با اشاره به سخنان سردار شهید سلیمانی که فرمود «ما ملت امام حسین هستیم» اظهارکرد: معنای سخن سردار این است که وقتی به امام حسین (ع) پیشنهاد شد تا تسلیم شود امام حسین (ع)فرمود من فرزند پیامبر (ص)، علی (ع) و فاطمه‌(س) هستم که اجازه نمی‌دهند تسلیم شوم و به امیرتان بگویید حسین (ع) می‌گوید «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» و شعار مردم ما نیز همان شعار امام حسین (ع) است.

وی با بیان دو نگاه به زندگی تأکیدکرد: یک نگاه، نگاه سازش و تسلیم است و نگاه دیگر مقاومت در مقابل ظالمان، زورگویان و نظام سلطه است مانند نگاه سردار شهید سلیمانی، شهید رئیسی و دولت ما که دولت مقاومت است و اگر بخواهیم در مقابل زورگویان ایستادگی کنیم باید قوی باشیم و امروز به جایی رسیدیم که برای نخستین بار در کشور هواپیمای نظامی جنگنده، کشتی‌های جنگی، موشک و … تولید می‌کنیم که رهبر فرمود «اگر سران رژیم اشغالگر قدس غلط اضافی کنند ما ‌حیفا و تلاویو را با خاک یکسان می‌کنیم».

 

رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان‌ کرد: ایران اسلامی برای نخستین بار در تاریخ ایران و خاورمیانه به یک کشور اتمی مانند رژیم اشغالگر قدس که آمریکا و قدرت‌های دنیا از آن پشتیبانی می‌کنند در پاسخ به حمله آن‌ها به سفارت ایران در سوریه اعلام کرد که می‌زنیم و زد و ۱۰ کشور قدرتمند دنیا برای پوشش و جلوگیری از این اتفاق از آن پشتیبانی کردند اما ایران اسلامی موفق شد و رهبر فرمودند: «این ظهور و بروز قدرت اراده جمهوری اسلامی ایران است و این راه ادامه دارد».

آقاجان‌پور با اشاره به اینکه شهید آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت رفتند اما رهبر معظم انقلاب اسلامی، نعمت ولایت مطلقه در این کشور هستند، افزود: مردم، دشمنان دست از سر ما برنمی‌دارند و کسانی که گفتند با مذاکره می‌توانند کاری کنند که دشمنان از دشمنی دست بردارند، اشتباه می‌کردند و یا خودشان را به خواب می‌زدند و فقط کشور و ملت ما زمانی در امنیت است که به یک جمله امام (ره) گوش و عمل کند و آن این است که «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور شما آسیب نرسد».

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ خرداد, ۱۴۰۳

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو