زمان انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -

منتخب مردم نور و محمودآباد در مجلس دوازدهم:

تکمیل پروژه بیمارستان نور در اولویت قرار گیرد

منتخب مردم نور و محمودآباد در مجلس دوازدهم گفت: تکمیل پروژه بیمارستان نور باید در اولویت قرار گیرد و با سرعت بیشتر به اتمام برسد.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «سرای نور»،عبدالوحید فیاضی در حاشیه بازدید معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت و آموزش پزشکی از بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی در حال ساخت شهر نور اظهار کرد: با توجه به قدمت شهرستان نور بیمارستان آن حدود ۵۰ سال پیش با پیش بینی و امکانات آن زمان تأسیس شد و شهر نور دارای جمعیت ثابت مشخص و جمعیت شناور نامشخص است.

 

 

وی گفت: این شهرستان با منابع محدود و زیرساخت‌هایی که پاسخگوی نیاز مردم بومی نیست باید خدمات ملی برای جمعیت شناور، خانه دومی‌ها و گردشگران ارائه دهد که یکی از مشکلات مهم این شهر بیمارستان و کمبود نیروی انسانی متخصص، پرستار و کادر درمان است.

منتخب مردم نور و محمودآباد در مجلس دوازدهم با اشاره به اینکه بیمارستان فعلی نور باید تقویت شود، تأکیدکرد: بیمارستان فعلی نور با مشکل جدی نیروی انسانی به ویژه نیروی انسانی متخصص روبروست و توزیع نیروی انسانی در استان با عدالت صورت نمی‌گیرد.

فیاضی خاطرنشان‌کرد: مولدسازی خوب است اما نه برای بیمارستان در حال احداث که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت سازه و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از نیازهای ضروری مردم منطقه است.

وی با اشاره به اینکه تکمیل پروژه بیمارستان نور باید در اولویت قرار بگیرد، افزود: این پروژه باید با سرعت بیشتر به اتمام برسد تا زمان‌بر شدن ساخت آن سبب افزایش هزینه و اعتبار بیشتر نشود.

فرماندار شهرستان نور نیز اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ این شهرستان ۱۲۵ هزار نفر جمعیت ثابت دارد اما خانه دومی‌های ساکن در شهرستان سه برابر جمعیت بومی و ثابت هستند که گردشگران از سراسر کشور در تعطیلات، تابستان و عید نوروز به این جمعیت اضافه می‌شوند.

بیژن پولادی با اشاره به اینکه غرب استان نیاز به تأسیس دانشگاه علوم پزشکی دارد، گفت: امکانات و زیرساخت‌ها در شهرستان نور پاسخگوی نیاز مردم بومی و جمعیت ثابت نیست و بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی نور از نیازهای ضروری مردم منطقه است.

فرماندار شهرستان را با اشاره به ارتقای سلامت در شهرستان نور، بیان‌کرد: پروژه درمانگاه چمستان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تکمیل ۱۰ درصد باقیمانده به اتمام می‌رسد.

پولادی با اشاره به اینکه شهرستان نور سومین شهرستان استان از نظر وسعت است، تأکیدکرد: درمانگاه لاویج در دهستان لاویج که مجموعه گردشگری بین‌المللی است نیاز به تأمین اعتبار برای تکمیل دارد و درمانگاه شبانه‌روزی خیرساز بلده در انتظار مجوزهای لازم و تجهیزات برای خدمت‌رسانی به مردم است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو