زمان انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ -

وزیر بهداشت مطرح کرد؛

ورود آنفولانزا از مرزهای شرقی/ ۲۲ مبتلا در کرمان فوت کردند

وزیر بهداشت با اشاره به ۲۲ مورد فوتی ناشی از ابتلا به آنفلوانزا در کرمان، از مردم خواست که نکات بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش سرای نور؛دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه سمینار پزشک پژوهشگر، با اشاره به شیوع آنفلوانزا در کرمان و فوت تعدادی از افراد مبتلا به این بیماری، گفت: واقعیت این است که هر سال ما به خاطر بیماری آنفلوانزا مرگ و میر داریم و ثبت هم می شود؛ سال گذشته هم آمار تقریباً مشابه امسال بود.

وی افزود: بنابراین توصیه هایی که همکاران ما در بخش بهداشت کرده اند که عمدتاً توصیه های فردی است باید رعایت شود از جمله اینکه در دید و بازدید ها و رفت و آمدهای شخصی باید مراقبت کنیم.

وزیر بهداشت گفت : بالاخره فصل سرما و آنفلوانزا همیشه بوده و الان هم هست و غیر از مراقبت کار دیگری لازم نیست.

هاشمی افزود: کسانی هم که علائمی از تب و سرماخوردگی دارند طبیعی است که باید به پزشک مراجعه و دستورات لازم را اجرا کنند.

وی درباره این نوع از آنفلوانزا گفت: این نوع معمولی از آنفلوانزاست ؛ البته هر سال مقاومت در برابر ویروس بیشتر می شود و نوع آن ممکن است نسبت به سال قبل قوی تر شود، به نظر می رسد همین اتفاق هم افتاده است.

هاشمی گفت: به ویژه مواردی که از آن طرف مرز از مسیر استان های سیستان و بلوچستان و کرمان وارد کشور می شود و به نظر می رسد اگر افراد مراقبت کنند جای نگرانی وجود ندارد.

وزیر بهداشت در پاسخ به سئوالی درباره اینکه تعداد فوتی های آنفلوانزا در کرمان چند نفر است گفت: آماری که داشتیم در کرمان ۲۲ نفر بوده البته در استان های دیگر هم وجود دارد.

هاشمی افزود: در فصل سرما بخاطر آنفلوانزا که معمولاً با بیماری های دیگر همراه است به ندرت پیش می آید که کسی صرفاً به علت بیماری آنفلوانزا از بین برود مگر اینکه شخص جوان تر باشد و نقص ایمنی داشته باشد والا در افراد مسن که بیماری های زمینه ای دارند، قرار گرفتن آنفلوانزا روی بیماری های زمینه ای افراد می تواند ناراحتی تنفسی را بهمراه آورد و فرد را از بین ببرد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ آذر, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو