وی گفت: باید فرصتها را شناسایی کنیم تا بتوانیم از این فرصتها برای رسیدن به اهداف کلان در شرکتها، سازمانها، نهادهای تربیتی و آموزشی بهره بگیریم.
کارشناس و مدرس فضای مجازی با اشاره به اینکه امروز دشمن از فضای مجازی به دنبال سه نکته مهم است، خاطرنشان کرد: نخستین هدف دشمن ایجاد فاصله بین پدر و مادر و فرزندان است تا ماهیت و آرامش خانواده را از بین ببرد تا در کارها با هم مشورت و همفکری نداشته و هر کدام به دنبال منافع شخصی خودشان باشند که این به معنای فروپاشی صد در صد خانواده است.
این مسئول با اشاره به اینکه هدف دشمن از بین بردن صمیمیت و به انزوا کشاندن خانوادهها است، یادآورشد: دومین هدف دشمن این است که جوانان ما را از نظر فنی و فعالیتهای جسمی و فکری دور کند و با ایجاد فضای مجازی و رنگ و لعابها به دنبال تغییرات سبک زندگی و به انزوا بردن جوانان است.
محمدی با اشاره به اینکه سومین هدف دشمن در فضای مجازی از بین بردن نگاه اعتقادی و جهادی در بین کارکنان دستگاه اجرایی است، افزود: دشمن در فضای مجازی با کمرنگ کردن مکتب حاج قاسم به دنبال این است که هویت شهید حاج قاسم سلیمانی را هویت تروریستی معرفی کند و برای هر سن و سالی برنامه و خوراک در فضای مجازی تولید میکند که اینجا نقش والدین بسیار مهم است.
وی گفت: دستگاههای تولید محتوای آموزشی مانند آموزش و پرورش، نهادهای انقلابی، آموزشی، فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات، دانشگاهها و … باید در تولید محتوا، محتوای مناسب در اختیار مخاطبان خود قرار بدهند و در صورت بی توجهی، دشمن از این خلع استفاده میکند و خوراک و محتوایی که میخواهد در اختیار خانواده ها قرار میدهد.
کارشناس و مدرس فضای مجازی با اشاره به شناسایی فرصت با اشاره به سخنان حاج قاسم سلیمانی تأکید کرد: فرصتی که در خود تهدید است، در خود فرصت نیست به شرطی که نترسیم نترسانیم و اجازه ندهیم که ما را بترسانند و باید از این زمینی که دشمن تهیه کرده است نهایت بهره را به نفع خودمان ببریم.
محمدی با اشاره به تحقق آرمانهای نظام جمهوری اسلامی اظهارکرد: نمایشگاه امیدآفرینان گامی برای آموزش سواد رسانه در خانوادهها در راستای فرهنگسازی و آشنایی خانوادهها و جوانان در استفاده درست از فضای مجازی است که در قالب کلاس کارگاهی سواد رسانهای برای فرزندان و خانوادهها در شهرستان نور اجرا شد.
وی با اشاره به اینکه دستگاهها و اداراتی که مرتبط با فضای مجازی و آموزشی هستند در این موضوع بسیار کمرنگ ورودپیدا کردند، اضافه کرد: فضای مجازی خواهران و بخش فرهنگی سپاه شهرستان نور با همکاری گروه جهادی حنیفا با ایجاد این نمایشگاه و غرفه سواد رسانهای در خانواده، این بستر را ایجاد کرد تا بتوانیم به صورت کارگاهی، اطلاعات درستی نسبت به استفاده از فضای مجازی در اختیار خانوادهها و فرزندان بگذاریم و نگاه آنها را تغییر و شناخت، بصیرت و آگاهی آنان را در این زمینه گسترش دهیم.
این کارشناس فضای مجازی در خصوص غرفه کودک در این نمایشگاه اظهارکرد: امروز نباید منتظر باشیم تا برای ما کار انجام شود بلکه باید بستر را برای کارهای فرهنگی آماده کنیم و در اختیار مخاطبین قرار دهیم.
محمدی با اشاره به غرفه کودک افزود: یکی از کارهای ارزشی این غرفه این بود که طرح و نقاشیهای بدون رنگ در خصوص آشنایی کودک با انقلاب در اختیارشان قرار میدادند تا خلاقانه نسبت به رنگ آمیزی اقدام کنند و مربیان در این غرفه با زبان کودکانه هنگام رنگ آمیزی برای آنها در خصوص انقلاب اسلامی توضیح میدادند و در پایان جوایزی نیز به کودکان اهدا میشد.
وی یادآورشد: امروز افرادی که در جایگاههای و مقاطع مختلف ابتدایی، کودکستان، مهدها و… با کودکان به صورت علمی کار میکنند ضروری است، تولید محتوا برای آموزش درست به کودکان را در الویت کاری خود قرار دهند.
کارشناس و مدرس فضای مجازی با اشاره به غرفه عکس یادگاری تأکید کرد: این غرفه با فضاسازی مناسب، مخاطب را به خواسته و اهداف مورد نظر خود هدایت و خانوادهها و فرزندان با دیدن این فضا به دلخواه وارد غرفه می شدند و عکس یادگاری میگرفتند.
محمدی افزود: این فضا برای مردم مقدس بود و خانوادهها و جوانان با حال و هوای خاصی با این فضا ارتباط می گرفتند و اعتقادات قلبی خود را به تفکر اسلامی نشان می دادند.