زمان انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ -

امیدواریم فتیله فوتسال به مشعل تبدیل شود

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران با اشاره به موفقیت این تیم در جام جهانی گفت: خدا به این تیم عزتی داد که فکر نمی کنم فراموش شود. امیدوارم فتیله‌ای که ما روشن کردیم به مشعل تبدیل شود.

به گزارش سرای نور؛ نشست خبری کادر فنی تیم ملی فوتسال ایران که توانست در مسابقات جام جهانی به میزبانی کلمبیا عنوان سومی را برای نخستین بار در تاریخ به خود اختصاص دهد پیش از ظهر امروز سه شنبه در سالن کنفرانس خبری فدراسیون فوتبال برگزار شد.

خدا عزتی داد که فراموش نمی شود
محمد ناظم‌الشریعه در ابتدای این نشست گفت: برای تیم ملی خیلی ها زحمت کشیدند از نظر امکانات شرایط سخت بود اما خدا عزتی به این تیم داد که فکر می‌کنم فراموش نشود اما این مقام قابل تکرار هست. ما می‌توانستیم در سطح جهان در فوتسال آقایی کنیم به شرطی که دیدگاه ها مثبت تر باشد.

نگاه ها را تغییر دادیم
سرمربی تیم ملی فوتسال ایران ادامه داد: ما سعی کردیم با مقامی که کسب می‌کنیم نگاه ها را به فوتسال تغییر دهیم. امیدوارم این کار را که ما شروع کردیم با هر سرمربی دیگری ادامه داشته باشد.

امیدواریم این فتیله به مشعل تبدیل شود
وی افزود: هنگامی که ما قهرمان آسیا شدیم گفتم که ما تازه فتیله فوتسال را روشن کردیم امیدوارم این فتیله به مشعل تبدیل شود. امیدوارم این کار و سکو ادامه دار باشد. برای ادامه این روند نیاز به حمایت بیشتر داریم.

دنبال برطرف کردن مشکلات فنی بودیم
سرمربی تیم ملی فوتسال خاطر نشان کرد: ما تلاش کردیم که تمرکزمان را روی ظرفیت‌مان بگذاریم. ما دنبال این بودیم که مشکلات فنی را برطرف کنیم و نتایج بهتری بگیریم.

فشار زیادی روی ما بود
ناظم‌الشریعه در رابطه وضعیت یک سال گذشته فوتسال گفت: هر کسی به خاطر کاری که انجام می‌دهد فشاری را تحمل می کند وقتی که فکر میکنی نماینده ۸۰ میلیون نفر هستی فشار بیشتر می شود. برخی اوقات باید به برخی حرف ها توجه داشت نظر همه کارشناسان قبول است اما نظرات با هم متفاوت است ما باید به سمت راهی برویم که هدف در آن قرار دارد. ما سعی می‌کنیم خونسردی مان را نشان دهیم ما در زمان بازی به آرامش توجه داریم چون بازیکنی که بخواهد به زمین برود باید روحیه بالاتری داشته باشد.

ضعف های زیادی داشتیم
وی با اشاره به ضعف های تیم ملی گفت: آن چیزی که مسلم است پس از هر پیروزی ضعف ها محو می شود اما ما خودمان می دانیم که در دفاع و خیلی مسایل ضعف داشتیم اما سعی کردیم با حمله این ضعف را حل کنیم. ما به این نتیجه رسیدیم که فوتسال را باید زیبا بازی کنیم. برای مثال در بازی با برزیل آمار پاس های ما بیشتر از برزیل بود ما با بازی تهاجمی سعی کردیم ضعف دفاعی مان را از بین ببریم. ما نتواستیم بازی تدارکاتی خوب انجام دهیم تا ضعف ها را پوشش دهیم.

توقع از تیم ملی بالا رفته است
سرمربی تیم ملی فوتسال در رابطه با ادامه همکاری گفت: آدم نباید خودش را فریب دهد همه دوست دارند که در خدمت تیم ملی باشد اما الان که توقع ها بالا تر رفته باید برنامه ریزی داشته باشیم و با برنامه ریزی پیش برویم. من هنوز با تاج صحبت نکردم اما باید به یک جمع بندی برسیم و شرایط به مهیا شود.

دو برنامه چهار ساله داریم
وی در خصوص برنامه برای المپیک و جام جهانی گفت: ما دو برنامه ۴ ساله برای تیم های پایه و تیم بزرگسالان طرح ریزی کردیم. ما باید برنامه فیفا و تاریخ های آن را از فدراسیون بگیریم و یک برنامه بر اساس آن تدوین کنیم. از هفته آینده کار را دنبال می‌کنیم. فعلا اولویت با تیم امید است که بازی هایش از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود کار خیلی محکم باید انجام شود اما من فکر نمی کنم مشکلی پیش بیاید.

کادر فنی امید تغییر نمی کند
محمد ناظم الشریعه در خصوص کادر تیم امید گفت: کادری که از بهترین های ایران هستند و تجربه چهار دوره حضور در جام جهانی را دارد کسی نمی‌آید آن را تغییر دهد اما باید جلسه ای در این باره برگزار شود.

نباید حق کسی ضایع شود
وی در رابطه با رقم قراردادش با فدراسیون فوتبال برای آینده گفت: من هیچ وقت رقم قراردادم را اعلام نکردم اما موضعی که کادر فنی ما داشت صداقت بود. ما خیلی دنبال پول نبودیم و شخصیت آدم ها به پول نیست. ما هم می‌دانیم باید چیزهایی تعیین شود که حق کسی ضایع نشود مهم این نیست که من باشم یا نه. ما تازه شروع کارمان است و نباید متوقف شود. ما بیشتر دنبال این هستیم که برنامه هایمان نهایی شود. این راه آغاز شده و شخصیت فوتسال ما تغییر کرده وقتی اینفانتینو به رختکن ما می‌آید و با بچه ها عکس یادگاری می گیرد در بازیکنان تاثیر می‌گذارد.

هاشم زاده هم در رابطه با ادامه همکاری با کادر فنی تیم ملی گفت: فعلا در خدمت تیم ملی هستم و تمرکزمان را روی کار در این تیم گذاشته ایم.

واکنش به حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ فوتسال
ناظم در خصوص حضور باشگاه های استقلال و پرسپولیس در فوتسال گفت: اگر تمام تیم های بزرگ بخواهند بیایند نباید به فوتسال از بالا نگاه کنند من اصلا نمی‌خواهم فوتبال و فوتسال را مقایسه کنم. ما دوست داریم این اتفاق بیفتد اما نه مثل قبل اما اگر این اتفاق بیفتد اگر این تیمها برای مثال در شیراز بیاید و بازی کند هواداران به ورزشگاه می‌آیند حضور این باشگاه ها از نظر سخت افزاری و نرم افزاری تاثیر دارد اما تیم داری مانند گذشته چندان خوب نیست.

ضعف داشتیم اما همه یکدل بودیم
وی در رابطه با همدلی بازیکنان و نیمکت نشینی بازیکنانی چون طاهری گفت: همه می‌دانستیم تیم ما کامل نیست و ضعف دارد. یکی از دلایل این بود که خط دفاع ما کامل نبود. کشاورز کمی مصدومیت داشت. حمید احمدی هم مصدوم بود. استراتژی تیم ما این بود که هر کس شرایط بهتری داشت در زمین بود. ما برای هر مسابقه برنامه خاص خودش را داشتیم پس از هر بازی کادر ما بازی های قبل و بعد ما را آنالیز می کرد. محمد طاهری بزرگی کرد که فعلا از یادها نمی‌رود همه بچه ها بازیکنان بزرگی هستند. خیلی ها هم بودند که نتوانستیم از آنها استفاده کنیم ما بر اساس دیدگاهمان جلو رفتیم.

چرا طاهری پنالتی زد؟
وی در خصوص پنالتی ها گفت: ما در ضربات پنالتی سه بار محمد طاهری را رد کردیم که پنالتی نزند. حسن زاده همیشه اول پنالتی می‌زد. طاهری خودش برای پنالتی داوطلب شد همه می‌گفتند ما از پنالتی سوم به بعد می‌زنیم اما خدا کمک کرد و در پنالتی ها موفق شدیم.

در فوتسال سن مهم نیست
ناظم الشریعه در رابطه با اضافه کردن بازیکنان جدید به تیم ملی در آینده و شرایط سنی برخی بازیکنان گفت: در ارتباط با سن باید بگویم که در فوتسال سن چندان مهم نیست و به فکر و ذهن بستگی دارد. به نظر من مهم این است که از چه بازیکنی چگونه استفاده کنیم. مهدی جاوید بازیکن بزرگی است مانند اصغر حسن زاده. ما از یکسال گذشته کار را برای اضافه کردن بازیکنان جدید آغاز کردیم. محمد کشاورز در سال آخر فوتسالش دو گل برای ما زد که به اعتقاد من با این گل ها جاودانه می‌شود. سعید افشار را از تیم امید آوردیم اما استراتژی تیم ما استفاده از محمد کشاورز بود.

کادر فنی نان صداقت شان را خوردند
وی در پایان گفت: باور کنید بین ریا و تظاهر و صداقت یک مو بیشتر فاصله نیست. تمام تلاش کادر فنی این بود که با صداقت باشیم. قسم می‌خورم که تمام کادر ما نان صداقتشان را خوردند. دست تمام مربیان ایران را می‌بوسم و امیدوارم که همه ما صداقت را سرمایه کارمان قرار دهیم. خدا مسیری را انتخاب کرد که ما عزت پیدا کنیم.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۷ مهر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو