زمان انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۵ -

بارش برف و باران از فردا در نیمه شمالی کشور/ احتمال آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌های کوهستانی

روز آینده در استان گیلان و غرب مازندران، بارش باران، رعدوبرق و در برخی نقاط آب‌گرفتگی معابر پیش‌بینی‌ می‌شود، همچنین در ارتفاعات البرز غربی، جنوب گیلان، اردبیل، شمال زنجان و شمال و نیمه شرقی آذربایجان شرقی، بارش برف موجب لغزندگی جاده در گردنه‌های کوهستانی می‌شود.

به گزارش سرای نور؛ براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی، در ۳ روز آینده به دلیل عبور موج تراز میانی جو، در برخی نقاط استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و مناطقی از آذربایجان‌های شرقی و غربی و از فردا در برخی نقاط شمال شرق کشور بارش باران پیش‌بینی می‌شود؛ در همین مدت در دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و استان‌های زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه و همدان نیز بارش پراکنده گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در ۳ روز آینده کاهش دما در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد، به همین سبب در مناطقی از استان‌های اردبیل، بخش‌های غربی گیلان، ارتفاعات مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری با تقویت این امواج، بارش‌ها در استان‌های گیلان و اردبیل شدت بیشتری می‌یابد.

از روز چهارشنبه تا پایان هفته مجدداً افزایش دما را در نوار شمالی کشور خواهیم داشت؛ همچنین روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور وزش باد و گردوخاک دور از انتظار نیست.

‌با تشدید بارش‌ها در سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال غرب کشور، طی دو روز آینده‌ آبگرفتگی معابر در برخی نقاط استان‌های سواحل خزر، مه گرفتگی و لغزنده شدن جاده‌های کوهستانی در جنوب گیلان، استان اردبیل و نواحی شمالی آذربایجان شرقی رخ می‌دهد.

‌از امشب بارش باران گاهی رعدوبرق و در برخی نقاط آب گرفتگی در گیلان و غرب مازندران و مه غلیظ در جاده‌های کوهستانی گیلان، غرب مازندران، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی رخ می‌دهد.

روز آینده در استان گیلان و غرب مازندران، بارش باران، رعدوبرق و در برخی نقاط آب‌گرفتگی معابر پیش‌بینی‌ می‌شود، همچنین در ارتفاعات البرز غربی، جنوب گیلان، اردبیل، شمال زنجان و شمال و نیمه شرقی آذربایجان شرقی، بارش برف موجب لغزندگی جاده در گردنه‌های کوهستانی می‌شود.

با توجه به کاهش نسبی دما در روز سه شنبه بارش برف و اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی شمال آذربایجان شرقی و همچنین جاده‌های کوهستانی بین گیلان و اردبیل به ویژه محور اسالم به خلخال و همچنین گردنه حیران پیش‌بینی می‌شود؛ از این رو توصیه می‌شود، ضمن رعایت نکات ایمنی اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.

دریای خزر فردا مواج است.

آسمان تهران روز آینده نیمه‌ ابری در برخی ساعات همراه با افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به ترتیب ۱۸ و ۱۰ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۵ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهرهای کشور و شهرهای همدان، شهرکرد، تبریز و اردبیل با کمینه دمای صفر درجه سردترین شهرهای کشور خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز پانزدهم مهرماه افزایش داشت و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸۶٫۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

منبع:فارس

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو