زمان انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ -

نتانیاهو نیمه گمشده خودرا پیدا کرد/ضیافت قصاب غزه به افتخار ترامپ

علیرغم مخالفتها با اظهارات دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در خصوص مسلمانان، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سفر وی به سرزمینهای اشغالی استقبال کرده است.

به گزارش سرای نور؛این روزها سیاستمداران، رسانه ها و تحلیلگران از سرتاسر دنیا در حال محکوم کردن اظهارات وقیحانه و جنجالی دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه ایالات متحده آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور هستند.

با این حال بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به همه دنیا رویکردی متفاوت در پیش گرفته است تا بر همگان اثبات شود قصاب غزه ماهیت و هویتی غیر قابل تغییر دارد.

ماجرا از این قرار است که علی رغم اعتراضات برخی نمایندگان کنست و درخواست آنها برای لغو سفر ترامپ به سرزمینهای اشغالی، دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی نه تنها این دیدار را لغو نکرده، بلکه از آن استقبال کرده و از دیدار با ترامپ به عنوان نماد و نشانه ای دال بر تحکیم مناسبات واشنگتن و تل آویو یاد کرده است.

این در حالیست که ۴۰ تن از نمایندگان کنست انتظار داشتند نتانیاهو برای حفظ ظواهر و نشان دادن هماهنگی خود با دیگر کشورهای دنیا دیدار با ترامپ را لغو کند. بر همین اساس به زودی ضیافت قصاب غزه به افتخار دونالد ترامپ نامزد اسلام ستیز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تل آویو برگزار خواهد شد.

آنچه از شواهد ماجرا بر می آید، این است که نتانیاهو نیمه گمشده خود را در ایالات متحده آمریکا پیدا کرده است. اگرچه همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به حفظ رژیم صهیونیستی و دفاع از این رژیم غاصب و اشغالگر اتفاق نظر دارند، اما نتانیاهو از ابتدای مبارزات انتخاباتی آمریکا به دنبال حمایت از فردی بود که:

– ترجیحا به اردوگاه جمهوریخواهان متعلق باشد

– نسبت به توافق هسته ای میان ایران و اعضای ۱+۵ دیدگاهی بسیار منفی و بازدارنده داشته باشد

– استعداد بازی نظامی و امنیتی صد در صدی و مطلق در زمین دولت فعلی رژیم اشغالگر قدس را داشته باشد

– در مواضع اعلامی و اعمالی خود اسلام ستیز و ضد مسلمانان باشد

– ظواهر مبارزه با داعش و گروههای تروریستی در منطقه را حفظ کند

– با دیدگاه استراتژیک صهیونیستها در خصوص تقسیم منطقه بر اساس قومیت و مذهب همخوانی داشته باشد

– در بین شهروندان آمریکایی نسبت به دیگر نامزدهای انتخاباتی حزب جمهوریخواه  استعداد رای آوری بیشتری داشته باشد

– به مانند نتانیاهو شخصیت و رفتارهایی جنجالی داشته باشد

به نظر می رسد نتانیاهو هم اکنون گزینه مورد نظر خود را پیدا کرده است. دونالد ترامپ فردی است که هر ۷ شرط مورد نظر نتانیاهو را داراست و از این رو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با عدم لغو ضیافت خود و ترامپ عملا از اکنون حمایت خود را از وی اعلام کرده است.

نتانیاهو به خوبی می داند که  مطابق آخرین نظرسنجی ها، کماکان ترامپ در کمپین جمهوریخواهان نسبت به دیگران پیشتاز است. هم اکنون نتانیاهو، دونالد ترامپ را نیمه گمشده خود می داند.

بدیهی است که ایستادگی او در مقابل نمایندگان کنست در خصوص برگزاری ضیافت مشترکش با ترامپ نیز پیام مستقیمی را به مخاطبان تل آویو در ایالات متحده آمریکا و دیگر نامزدهای انتخاباتی مخابره خواهد کرد.

بدون شک در دیدار مشترک نتانیاهو و ترامپ، مخصوصا در بخش خصوصی این دیدار نکاتی در خصوص چگونگی حمایت نتانیاهو از وی مطرح خواهد شد. موضوعی که حتی ممکن است با واکنش برخی نمایندگان کنست و کنگره آمریکا و حتی کاخ سفید همراه شود.

البته دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که دیدار با نامزدهای انتخاباتی آمریکا برنامه ثابت نتانیاهو است و در این خصوص وی میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا تمایزی قائل نیست! با این حال تاکید خاص نتانیاهو در خصوص دیدار با ترامپ نشان دهنده باطل بودن این ادعا از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

از سوی دیگر، ترامپ که قرار بود ۲۸ دسامبر این ماه به دیدار نتانیاهو برود، فعلا این دیدار را به تعویق انداخته است. وی در توجیه این اقدام اعلام کرده است که نمی خواهد به نتانیاهو فشاری وارد شود!

ادبیات متقابل ترامپ در مقابل نتانیاهو نیز در نوع خود قابل توجه است. با این حال کلیت این دیدار لغو نشده و طی هفته های آتی و احتمالا در ماه ژانویه شاهد برگزاری آن خواهیم بود.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ آذر, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو