زمان انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ -

سرپرست بخشداری بلده:

سرشماری در بخش بلده مورد استقبال مردم قرار گرفت

سرپرست بخشداری بلده گفت:سرشماری در بخش بلده مورد استقبال مردم قرار گرفت و یک گام از شهرها و بخش‌های دیگر شهرستان جلوتر است.

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ سعید یزدانی با معرفی شهرستان نور اظهارکرد: شهرستان نور دارای تاریخ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است که قدمت تاریخی آن به قبل از اسلام برمی‌گردد و با توجه به آثار باستانی و تاریخی زیادی که در شهرستان وجود دارد برای علاقه‌مندان حوزه سیاست و فرهنگ جایگاه مناسبی است.

 

 

وی گفت: شیخ فضل الله نوری، دکتر غلام حسین صدیقی، بنیانگذارعلم جامعه شناسی ایران و مؤسس دانشکده علوم اجتماعی، بنان استاد موسیقی ایران، نیما یوشیج پدر شعر نو و … که در آسمان فرهنگ سیاسی و ادبی ایران می‌درخشند، از بزرگان شهرستان نور هستند.

 

معاون فرماندار نور خاطرنشان کرد: شهرستان نور دارای سه بخش،  مرکزی، بلده و چمستان است و ۵ شهر رویان، نور، ایزدشهر، بلده و چمستان را نیز در خود جای داده است.

 

 

این مسئول با اشاره به آخرین جمعیت سرشماری تصریح  کرد: شهرستان نور ۱۱۴ هزار و ۵۶۵ نفر جمعیت دارد که ۵۱ هزار و ۱۷۶ نفر شهری  و ۶۳ هزار و ۳۹۲ نفر روستایی هستند و ما به خودمان می‌بالیم که نزدیک به ۶۴ درصد جمعیت ما روستایی هستند.

یزدانی تأکید کرد: با توجه به جمعیت روستایی شهرستان نور باید مسئولیت و نگاه ما به اشتغال، رشد، موالید، کشاورزی و … نگاه خاص باشد.

 

 

وی با توجه به وسعت شهرستان نور یادآورشد: شهرستان نور از نظر وسعت دومین شهرستان استان مازندران با ۲هزار و ۶۷۵ کیلومتر وسعت است و با توجه به این وسعت، شاخص توزیع اعتبارات، جمعیت است.

 

 

معاون فرماندار نور ۶۰۰ شهید شهرستان، ۲ شهید شاخص و هفت سردار شهید را از افتخارات شهرستان نور نام برد و افزود: ۶ مرکز علمی آموزشی با ۱۲ هزار دانشجو در شهرستان نور وجود دارد که یک دهم جمعیت شهرستان را تشکیل می‌دهد.

 

 

وی با اشاره به هفت مجتمع گردشگری تصریح کرد: این مجتمع‌های گردشگری، همزمان بیش از ۱۲ هزار نفر را در شهر پذیرا هستند و ۲ هتل بزرگ و بین المللی نارنجستان، مروارید خزر و بزرگ ترین پارک جنگلی خاورمیانه که در شهر نورواقع شده است، از ظرفیت های این شهرستان محسوب می‌شود.

معاون فرماندار نور که سرپرستی بخشداری بلده را نیز بر عهده دارد، با اشاره به گازرسانی بخش بلده افزود: با پیگیری‌های نماینده دولت و مجلس شورای اسلامی، نقشه برداری گاز روستاهای بلده آغاز شده است.

 

این مسئول تصریح کرد: پل کُلیک بلده که در سال ۹۲ بر اثر سیل آسیب دیده است، تاکنون ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آن از محل حوادث هزینه شده است و در سال ۹۵ نیز مقرر شد از اعتبار حوادثی برای این پل، هزینه شود که از تملک و دارایی و توسعه متوازن اعتبار تخصیص و پیمانکار نیز مشخص شد.

 

 

یزدانی افزود: روکش آسفالت از دوآب به بلده در حال انجام است و آسفالت روستای مرچ نیز به پایان رسیده است.

 

 

وی از مجوز ۳۵۰ تن قیر رایانه‌ای را برای آسفالت یالرود، حطر و رزن خبر داد و افزود: با اتصال کابل‌های قطع شده مخابرات، ارتباط برقرار و مدیر مخابرات نیز از نصب تقویت کننده امواج موبایل رادیویی در نیکنام و کلاک خبر داد.

 

سرپرست بخشداری بلده یاد آورشد: سوخت بلده ساماندهی شد و با تدابیر جدیدتر تلاش کردیم تا مردم سوختشان را به موقع دریافت کنند.

 

این مسئول از ذخیره ی آرد در بلده خبر داد و افزود: با یک سازگار جدیدتر آرد ۳ ماه را در بلده ذخیره می‌کنیم تا افراد با توجه به طول مسیر، هر ماه برای گرفتن آرد مراجعه نکنند.

 

یزدانی در پایان با اشاره به سرشماری در بخش بلده یا دآورشد: سرشماری در بخش بلده مورد استقبال مردم  قرار گرفت و یک گام از شهرها و بخش‌های دیگر شهرستان جلوتر است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۲ آبان, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو