زمان انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ -

معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان مازندران:

رصد نیازهای روز جامعه یکی از وظایف مهم اداره اوقاف و امور خیریه است

معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان مازندران گفت: رصد نیازهای روز جامعه یکی از وظایف مهم اداره اوقاف و امور خیریه است که باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ نوروز رشیدی، اظهارکرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند پیام‌رسان اقدامات شایسته خدمتگزاران و متولیان حوزه وقف و امور خیریه  باشند.

 


وی  در ادامه افزود: وقف از جمله اموری است که در اسلام  به آن تاکید فراوانی شده است  و ۶۵ آیه در قرآن کریم  مصداق بارزی از امور مربوط به وقف  از جمله باقیات و صالحات،ایثار، محسنین، صدقه، احسان و قرض الحسنه و… که شاخص‌ترین آیه در خصوص وقف نیز، آیه ۴۶ سوره کهف است.

معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان مازندران تصریح کرد: انسانها وقتی از دنیا  می‌روند پرونده اعمالشان  بسته می‌شود مگر کسی که ۳ کار را در دنیا  انجام داده باشد، فرزند صالح، عالمی که علم داشته باشد و  صدقه جاریه  که از خود به جای بگذارد و این امر نشان دهنده ی  اهمیت وقف است.

 

 

 

 

img_20161204_100331
این مسئول تصریح کرد: وقف علاوه بر سرمایه معنوی، دینی  و فرهنگی یک  سرمایه اقتصادی نیز محسوب می شود.
رشیدی  وقف را یک رسانه نام برد که می‌تواند فرهنگ،آداب و اعتقادات گذشتگان را  به نسل‌های کنونی و آینده معرفی کند.
وی در ادامه یکی از وظایف مهم اداره اوقاف و امور خیریه را رصد نیازهای روز جامعه  نام برد و افزود: این دهه فرصتی است تا نام واقفین و اقدامات کارگزاران  وقف در جامعه  بازتاب داده  شود تا دین مان  نسبت به  کسانی که اموال خود را  وقف می کنند  اداء  شود.

 

 

 

img_20161203_235658
معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان مازندران تصریح  کرد: در سطح استان مازندران قریب به ۴ هزار رقبه  یا مستاجرینی که  متصرف بودند و هیچ گونه رابطه استیجاری با اوقاف نداشتند شناسایی و به جمع موقوفات و رقبات پیوستند و  قراداد اولیه با آنان تنظیم شد.
این مسئول یادآورشد: طی قراردادهای مختلف حدود ۱۰ هزار از مستاجرین که  قراردادشان منقضی شده  بود، تمدید  قرارداد شد.

 

 

 

رشیدی با اشاره به ۱۶۲ هزار پروژه عمرانی بقاع متبرکه در سطح استان افزود: ۲۰ پروژه شاخص و در حال  احداث است که اقدامات خوبی صورت گرفته و در  مناسبت‌های مختلف به بهره برداری می‌رسد.

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ آذر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو