زمان انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ -

پیگیری قرارداد۲هزار واگن مترو/ضرب الاجل دولت درخصوص نمایشگاه سئول

وزیر کشور با بیان اینکه دولت پیگیر قرارداد ۲هزار واگن مترو است افزود: باید برنامه زمان بندی در خصوص نمایشگاه سئول ارائه شود، در غیر این صورت برگزاری نمایشگاه در سئول را ممنوع می کنیم.

به گزارش سرای نور؛ عبدالرضا رحمانی‌فضلی در جلسه شورای عالی ترافیک با بیان اینکه ترافیک مهمترین مساله تهران است افزود: یکی از منشأهای آلودگی هوا نیز ترافیک است.

وی ادامه داد: قرارداد ۲ هزار واگن مترو در دولت دنبال می شود و ما از شهرداری تهران می خواهیم اولویت بیشتری در خصوص مترو داشته باشد که البته تاکنون نیز همین بوده است و باید مشکل مترو و شهر تهران حل شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه در چند منطقه تهران شاهد گره‌های ترافیکی هستیم، درباره قطار حومه‌ای نیز گفت: وزیر راه و شهرسازی در این خصوص برنامه‌هایی دارد و این موضوع نیز در کلانشهرها مورد پیگیری قرار گرفته است و باید راه‌آهن حومه‌ای با شهری گره بخورد.

شهرداری آنچه را دولت باید برای ترافیک انجام دهد اعلام کند

وی تاکید کرد: برای نخستین بار کمیسیون کلانشهرها در دولت تشکیل شد و مصوباتی نیز داشته است که به بهبود کیفیت زندگی در کلانشهرها کمک کرده است اما انتظار ما از شهرداری این است که هر موردی که فکر می‌کنند در خصوص ترافیک تهران باید دولت انجام دهد را ارائه دهند و با اولویت این کار را انجام خواهیم داد.

وی با تاکید بر لزوم آموزش عمومی در حوزه ترافیک افزود: اعتباراتی از جریمه‌ها باید برای آموزش قرار گیرد. همچنین آموزش نیروهای پلیس نیز باید در دستور کار قرار بگیرد. در حال حاضر از نیروهای سرباز بیشتر از نیروهای کادری استفاده می‌شود.

وزیر کشور ادامه داد: پلیس راهور در بعضی از مواقع قدرت برخورد لازم را ندارد و پلیس در حالی که باید اقتدار بیشتری داشته باشد. همچنین در حوزه معاینه فنی اقدامات موثری صورت گرفته و ایجاد سامانه «سیمفا» یکی از برنامه‌های موثر در معاینه فنی بوده است و در حال حاضر بیش از ۴۳۰ مرکز معاینه فنی به این سامانه متصل است که البته باید تمامی مراکز به این سامانه وصل شوند.

برگزاری نمایشگاه در سئول منوط به ارائه برنامه زمانبندی شد

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه باید از کنترل‌های هوشمند برای کاهش ترافیک استفاده کرد خاطرنشان کرد: تا یک ماه آینده باید برنامه زمانبندی در خصوص نحوه برگزاری نمایشگاه‌ها در نمایشگاه سئول ارائه شود و در غیر این صورت بنده در شورای عالی ترافیک برگزاری نمایشگاه در سئول را ممنوع اعلام می‌کنم.

وی به تردد ماشین‌آلات سنگین در شب نیز اشاره کرد و گفت: گزارش شده است این ترددها نیز موجب آلودگی هوا و همین طور بعضا ترافیک می‌شود. بنابراین اگر در این حوزه نیاز به اقدامات خاصی است اعلام کنند تا پس از بررسی‌های لازم ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه در گذشته مکان مناسبی برای برگزاری نمایشگاه‌ها نداشته‌ایم، اضافه کرد: در حال حاضر شهرداری تهران نمایشگاهی احداث کرده است که با کمترین هزینه می‌توانیم نمایشگاه‌های لازم را برگزار کنیم.

وی درباره فاینانس‌ها نیز وعده داد به زودی فاینانس‌های مورد نیاز شهرداری‌ها باز شود و دیگر بهره‌برداری ‌های لازم در این خصوص صورت بگیرد.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ دی, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو