زمان انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ -

واکنش وزیر به معترضان ساخت بیمارستان سوانح سوختگی:

ساخت بیمارستان به زور نمی‌شود/ می‌دانستم اصلا نمی‌آمدم

وزیر بهداشت در واکنش به اعتراض برخی شهروندان برای ساخت بیمارستان سوانح سوختگی، از نایب رئیس شورای شهر تهران خواست موضوع را بررسی کند.

 

به گزارش سرای نور؛دکتر سید حسن هاشمی در مراسم کلنگ‌زنی بیمارستان ۱۸۰ تختخوابی تخصصی سوانح سوختگی موقوفه عمیدی نوری در پاسخ به اعتراض مردم مبنی بر اینکه نباید اینجا بیمارستان ساخته شود، گفت: ما ۲۵ هزار مورد سوختگی در سال داریم و نیازمند دو هزار تخت و ۴۰۰ آی سی یو هستیم، در حالیکه هم‌اکنون ۸۷۰ تخت و ۱۰۰ تخت آی سی یو در کشور وجود دارد که در دو سال گذشته ساخته شده است و باید گفت که واقعا بیماران سوانح سوختگی مظلوم هستند.

وی افزود: بخش خصوصی هرگز در این مورد سرمایه‌گذاری نمی‌کند و بخش دولتی هم برایش نمی‌صرفد، در حالیکه ما کودکان حادثه شین‌آباد را داریم که ۲۰ بار عمل شده‌اند.

وزیر بهداشت گفت: متاسفانه در حوزه سلامت کمتر عزم جدی دیده شده و سیاستمداران و مجلس و دولت اقداماتی انجام داده‌اند، اما کافی نیست و بهتر است بعد از ۳۵ سال مشکل اساسی سلامت حل شود.

وی افزود: هنگامی که وارد شدم تعدادی از شهروندان برای ساخت این بیمارستان اعتراض داشتند و اگر می‌دانستم مردم ناراضی هستند جلسه هیئت دولت را ترک نمی‌کردم و نمی‌آمدم. از آقای طلایی درخواست دارم به عنوان نماینده شورای شهر تهران موضوع را بررسی کند و آنچه حکم و قانون می‌گوید، انجام شود.

بعد از این اظهارات، مردم برای وزیر بهداشت کف زدند.

بر اساس این گزارش، قرار بود مراسم کلنگ‌زنی ساخت بیمارستان فوق تخصصی سوانح سوختگی در موقوفه عمیدی نوری در خیابان مطهری تهران ساعت ۹ امروز انجام شود که طراحی و ساخت این بیمارستان با سازمان اوقاف باشد و تجهیزات را دانشگاه شهید بهشتی تامین کند، اما شهروندان با تجمع در مراسم کلنگ‌زنی، اعتراض خود را به ساخت بیمارستان در این منطقه اعلام کردند. شهروندان می‌گفتند با ایجاد این بیمارستان آسایش ما در این محله از بین خواهد رفت؛ در حالی که توقع داشتیم اینجا فضای سبز شود.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ دی, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو