زمان انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۵ -

رهبران آمریکای لاتین ساخت دیوار در مرز مکزیک را محکوم کردند

رهبران آمریکای لاتین در نشست سالانه «سِلاک» (CELAC) اقدام رئیس جمهور جدید آمریکا در صدور دستور ساخت دیوار در مرز مکزیک را محکوم کردند.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از الجزیره، رهبران کشورهای آمریکای لاتین در گردهمایی سالانه خود ضمن محکوم کردن اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، در صدور دستور ساخت دیوار در مرز مکزیک، در مورد راه های برخورد با بحران های منطقه ای را بررسی کردند.

روز گذشته رئیس جمهور آمریکا در چارچوب برنامه های گسترده خود با هدف کاهش مهاجرت و ارتقای امنیت ملی دستورالعمل احداث یک دیوار در امتداد مرز مشترک آمریکا- مکزیک را امضا کرد.

ترامپ روز چهارشنبه در مصاحبه ای با شبکه خبری «اِی بی سی» گفت که ساخت دیوار در امتداد مرز آمریکا- مکزیک ظرف چندماه آینده آغاز خواهد شد و مکزیک «صد درصد» هزینه های احداث این دیوار را به آمریکا بازپرداخت خواهد کرد.

ترامپ که جمعه هفته گذشته زمام امور کاخ سفید را در دست گرفت، امضای دستورات اجرایی را در روز چهارشنبه در وزارت امنیت داخلی آغاز کرد. یکی از این دستورات اجرایی، طرح تقویت نیروهایی است که مهاجرت غیرقانونی را کنترل می کنند.

طبق اظهارات «شون اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری، دولت آمریکا همچنین درصدد پایان دادن به فعالیت «شهرهای پناهگاه» است؛ شهرهایی که با اتخاذ سیاست حفاظت از مهاجران غیرقانونی، به مأمنی برای این دسته از مهاجران تبدیل شده اند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۷ بهمن, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو