زمان انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ -

جانشین فرمانده نزاجا خبر داد:

ورود تانک «کرار» به چرخه نیروی زمینی ارتش/ خرید T۹۰ منتفی شد

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش از ورود تانک کرار به چرخه این نیرو خبر داد و گفت: تانک کرار، تانکی است که وزارت دفاع با همکاری نیروهای مسلح ساخته و دارای قابلیت های بسیاری است.

 

 

به گزارش سرای نور؛ امیر سرتیپ کیومرث حیدری روز یکشنبه در حاشیه برگزاری همایش «طب رزم در جنگ آینده» در جمع خبرنگاران از ورود تانک کرار به چرخه نیروی زمینی ارتش خبر داد و گفت: تانک کرار، تانکی است که وزارت دفاع با همکاری نیروهای مسلح ساخته و دارای قابلیت های بسیاری است. تانک کرار مشابه تانک ذوالفقار است که وارد چرخه نیروی زمینی ارتش شده است.

وی در پاسخ به این سوال که برگزاری رزمایش مقابله با اقدامات تروریستی که پیش تر از سوی فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان شده بود، چه تاریخی برگزار می شود، افزود: رزمایش یادشده در دستور کار نزاجا قرار دارد اما زمان و مکان آن را در روزهای آتی اعلام می کنیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش توضیح داد: اجرای رزمایش ها در دستور کار نیروی زمینی ارتش قرار دارد که برنامه اجرای آن در قالب رزمایش های دفاعی و امنیتی تنظیم شده و به طور قطع و یقین برگزار خواهد شد.

امیر حیدری در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان سال دستاورد جدیدی از نیروی زمینی ارتش رونمایی می شود یا خیر، تصریح کرد: دستاوردهای جدید نزاجا در روز ۲۹ فروردین سال ۹۵ (روز ارتش) رونمایی خواهند شد که در نیروی زمینی ارتش این دستاوردها در حوزه های رزمی، پشتیبانی رزمی و پشتیبانی خدمات رزمی می باشند که بیشتر در حوزه تجهیزات کارآمد در جنگ های نیابتی قرار دارند.

وی اضافه کرد: این تجهیزات بیشتر با نگاه به تجهیزات انفرادی ضد ادوات زرهی، ضد خودرو و ضد ساختمان های بلندمرتبه بتنی طراحی و تولید شده اند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین یادآور شد: اکنون به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تانک ذوالفقار نیز در حال نهادینه شدن در نیروی زمینی ارتش است. این تانک دارای آپشن های بسیار خوب عملیاتی است که انشاءالله در آینده ای نزدیک و در کنار تانک کرار به تانک های روز و مجهزتر دنیا تبدیل خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خرید تانک T۹۰ منتفی شده است، نیز گفت: بله، خرید این تانک منتفی شده چرا که در نیروهای مسلح اصل بر این است که ما پروژه های مشترک داشته باشیم و بتوانیم فناوری را به داخل کشور انتقال دهیم، از این رو ما دستور خرید تانک یادشده را نداریم.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ بهمن, ۱۳۹۴

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو