زمان انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۶ -

دروازه لخویا فتح شدنی است (گزارش ویژه)

پرسپولیس با کسب تساوی بدون گل در بازی رفت، اکنون در زمین لخویا فرصت خوبی دارد تا با سود بردن از قانون گل زده، شانس صعود را افزایش دهد.

سرای نور؛

لخویای قطر به عنوان حریف امشب پرسپولیس در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان تنها دو بار دروازه خود را از دریافت گل در این رقابت‌ها حفظ کرده است و موفق شده در جدال رفت برابر الجزیره و همچنین پرسپولیس در آزادی گلی دریافت نکند.
این تیم در گروه دوم لیگ قهرمانان در مرحله گروهی با تیم‌های استقلال خوزستان، الجزیره امارات و الفتح عربستان همگروه بود و در نهایت با کسب ۱۴ امتیاز و ۱۵ گل زده و ۶ گل خورده به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم شد و در این مرحله برابر پرسپولیس قرار گرفت. آنها البته در دور رفت خوش شانس بودند که در استادیوم آزادی (که با حکم کنفدراسیون آسیا با محرومیت هواداران پرسپولیس همراه بود) و از دست دادن پنالتی طارمی بدون دریافت گل تهران را ترک کردند.

 
الفتح ۲ لخویا ۲ – اشتباهات فردی 
بعد از بسته نگه داشتن دروازه در دیدار برابر الجزیره آنها برای الفتح عربستان با کلکسیونی از اشتباهات فردی اجازه دادند تا نماینده عربستان از آنها پیش بیفتد. هر دو گل دریافتی با اشتباه مدافعان سمت چپ این تیم رقم خورد. طراحی حمله از سمت راست الفتح با ارسال بازیکن این تیم و برخورد توپ به دست مدافع لخویا یک ضربه پنالتی نصیب این تیم کرد تا گل اول رقم بخورد و در ادامه نیز ارسال کرنر از سمت چپ با اشتباه عجیب دروازه بان لخویا و دفع او به سمت دروازه زمینه ساز گل دوم الفتح شد، با این حال آنها توانستند در دقایق پایانی بازی را به تساوی بکشانند.

 
استقلال خوزستان ۱ لخویا ۱ –  باز هم پنالتی
مدافعان لخویا که نشان داده‌اند در هدیه پنالتی به حریفان دست و دلبازتر از دیگر رقبا هستند اینبار نیز بعد از ارسال زمینی از سمت راست دفاعی خود، روی بیت سعید که در شرایط ضربه زدن به توپ در باکس شش قدم بود مرتکب خطای پنالتی شدند. بازیکنان تکنیکی استقلال خوزستان که کار را برای مدافعان این تیم سخت کرده بودند البته در دقایق پایانی نیز موفق شدند باعث اخراج محمد ترسور از لخویا شوند و بارها نیز از روی ارسال های بلند اوت در محوطه جریمه خطرساز ظاهر شدند. اتفاقی که وحید امیری و حسین ماهینی با ارسال های بلند خود می‌توانند همچون جدال رفت که باعث کسب پنالتی شدند خطرساز شوند.

 
لخویا ۲ استقلال خوزستان ۱ – اینبار هم اشتباه مدافعان کناری
شاگردان پورموسوی در دیدار برگشت در دوحه در دقیقه ۹ توانستند دروازه لخویا را باز کنند. اینبار هم سمت چپ لخویا از سوی آبی‌ها نشانه گرفته شد و ارسال بیت سعید به محوطه جریمه و برای آلویس نانگ گل اول این تیم را رقم زد. استقلال خوزستان علیرغم موقعیت‌های بیشماری که در اختیار حریف قرار داده بود، در سه صحنه روی پرتاب اوت (۲ بار) و ارسال کرنر موقعیت های خطرسازی شکل داد و خصوصا در پرتاب اوت باعث اشتباهات دروازه بان و مدافعان این تیم شد.

 
الجزیره امارات ۱ لخویا ۳ – باز هم پنالتی
شاگردان بلماضی بار دیگر در موقعیت پنالتی به حریف اجازه دادند دروازه‌شان باز شود. در دقایق ابتدای حرکت وینگر سمت چپ الجزیره درون هجده قدم و عبور از مدافع لخویا با خطای یانگ وو پارک متوقف شد تا گل اول بازی اینبار نیز به سود حریف رقم بخورد.

 
لخویا ۴ الفتح ۱ – اشتباه فردی
لخویا که با صعود به عنوان تیم اول از این مرحله انگیزه کمی مقابل حریف خود داشت در همان دقایق ابتدایی از اشتباهات فردی حریف عربستانی سود برد و توانست پیروزی خود را قطعی کند. با این حال آنها در دقایق پایانی باز هم اشتباه و کیفیت پایین خود در خط دفاعی را به نمایش گذاشتند و چند بار روی ضربات ایستگاهی و در نهایت کرنر دروازه خود را باز شده دیدند. تک گل الفتح نیز در این بازی با ارسال بلند به تیرک دوم و اشتباه چیکو فلورس یک گل به خودی به نام الفتح ثبت کرد.
لخویا در ۶ دیدار مرحله گروهی خود ۶ گل دریافت کرد که این مساله نشان می‌دهد خط دفاعی آنها علاوه بر اینکه عبورناپذیر نیست بلکه اشتباهات فردی می‌تواند شانس گلزنی حریف را افزایش دهد.
لخویا دو گل به خودی به نام خود کرد، ۳ پنالتی نصیب حریفان کرد و در نهایت یک بار نیز اشتباه مدافع کناری اجازه ایجاد ارسال گلساز برای مهاجمان رقیب را ایجاد کرد. پرسپولیس نیز دیگر تیمی است که توانسته برابر این حریف صاحب موقعیت پنالتی شود و این نشان می‌دهد در این بازی نیز شانس ایجاد موقعیت و گلزنی برای شاگردان برانکو ایوانکوویچ کم نخواهد بود.
دیدار دو تیم پرسپولیس و لخویا امشب و از ساعت ۲۳:۳۰ برگزار خواهد شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۹ خرداد, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو