زمان انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ -

دبیر کانون کارفرمایان مازندران خبر داد

تعطیلی ۴۰۰ واحد تولیدی مازندران/ نرخ بیکاری استان در مرکز آمار مشخص نیست

دبیر کانون کارفرمایان مازندران گفت: بیش از 400 واحد تولیدی در مازندران در سال 94 به دلیل اجحاف بانک‌ها تعطیل و هزاران نفر در این استان بیکار شدند.

 

به گزارش سرای نور؛ امیرخاکزادیان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ساری درباره مطرح شدن کاهش نرخ بیکاری در مازندران اظهار کرد: مسئولان استان مازندران قبل از اعلام نرخ بیکاری سری به واحدها و شهرک‌های صنعتی بزنند بعد درباره کاهش نرخ بیکاری در استان اعلام نظر کنند.

وی با طرح این سئوال از مسئولان استان که آیا واقعاً اشتغال در مازندارن داریم که متولیان استانی نسبت به ایجاد اشتغال و فعالیت در استان صحبت می‎کنند، افزود: در سال ۹۴ به دلیل اجحاف بانک‌ها بیش از ۴۰۰ واحد تولیدی در استان مازندران تعطیل شد و هزاران نفر در این استان بیکار شدند.

* زندانی بودن صاحبان صنایع

دبیر کانون کارفرمایان مازندران با اشاره به اینکه برخی از این واحدهای تولیدی نیز تعدیل نیرو داشتند و حتی صاحبان تعدادی از این واحدهای تولیدی به دلیل مشکلات مالی در زندان به سر می‎برند، تصریح کرد: ۱۰ نفر از تولیدکنندگانی که در زندان به سر می‎برند را شناسایی کردیم و با رایزنی با مسئولان دادگستری استان که همکاری مناسبی در این زمینه دارند، زمینه آزادی آنها در حال فراهم شدن است.

وی در ارتباط با همکاری مسئولان استانی با کارفرمایان با بیان اینکه استاندار تنها کسی بود که می‎توانست با رایزنی با بانک‌ها جلوی فاجعه بسته شدن واحدهای تولیدی در استان مازندران را بگیرد، اضافه کرد: مسئولان استانی از بانک‌های استان حمایت ناحق کردند و از صبوری تولیدکنندگان استفاده کرده و مشکلات جدی برای واحدهای تولیدی استان به وجود آوردند.

دبیر کانون کارفرمایان مازندران درباره حمایت خانه صنعت و معدن از این کانون، افزود: در خانه صنعت و معدن فقط مشکل معدن‌داران پیگیری می‎شود و این در حالی است که تولیدکنندگان زیادی در این بخش مشکلات جدی دارند.

* عدم دخالت دادن تولیدکنندگان در تصمیم‌سازی

خاکزادیان در ارتباط با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با کارفرمایان با اعلام اینکه متولیان دولتی فعالان اقتصادی را در تصمیم‌سازی دخالت نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: متولیان صنعت، معدن و تجارت در زمان تعطیلی واحدهای تولیدی با ما همکاری نداشتند و برای راه‌اندازی مجدد اقدامی نشد.

دبیر کانون کارفرمایان مازندران اضافه کرد: متولیان دولتی تولیدکنندگان کشور را در دوران تحریم فراموش کردند و مزیت‌های پساتحریم که این همه تبلیغ در ارتباط با آن می‌شود برای تولیدکنندگان فعالان تولیدی نمودی نداشت.

وی در ارتباط با مطرح شدن کاهش نرخ بیکاری در استان مازندران گفت: متولیان استانی برای دریافت آمار دقیق نیاز نیست به مرکز آمار مراجعه کنند، بلکه سری به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأمین اجتماعی بزنند و در بین اجتماع هم به بنگاه‌های کاریابی استان مراجعه کنند تا وضعیت بیکاری استان به‌خوبی مشخص شود.

منبع:فارس

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۴ فروردین, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو