زمان انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ -

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان/افزایش حداقل ۱۵۰هزارتومان کمک جانبی

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی ضمن اعلام جزییات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: حداقل ۱۵۰ هزار تومان از طریق کمکهای جانبی به حقوق بازنشستگان اضافه می شود.

به گزارش سرای نور؛ محمدحسن زدا در مورد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزود: میزان افزایش حقوق بازنشستگان فردا در هیات مدیره سازمان مشخص و پس از آن به هیات دولت اعلام می شود و بعد از تایید دولت اجرایی خواهد شد.

وی گفت: بازنشستگان مطمئن باشند که میزان افزایش حقوق آنها بالاتر از نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی خواهد بود و همزمان با حقوق خرداد ماه پرداخت می شود.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی به کمکهای جانبی به بازنشستگان در سال جاری اشاره و تاکید کرد: کمک هزینه جانبی در آیتم های مختلف مانند کمک معیشت، کمک مسکن، حق سنوات مازاد به ۲۰ سال، کمک عائله مندی، کمک هزینه اولاد و کمک هزینه همسر متکفل برای بازنشستگان در نظر گرفته شده است

به گفته وی، کمک معیشت یا خوار و بار سال گذشته ۳۵ هزار تومان بود که امسال به ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت و همچنین کمک مسکن نیز سال گذشته ۱۵ هزار تومان بود که امسال به ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

زدا به حق سنوات مازاد بر ۲۰ سال اشاره کرد و گفت: حق سنوات مازاد بر ۲۰ سال به ازای هر سال، سال گذشته ۵۰۰ تومان بود که امسال نیز همین مبلغ به بازنشستگان پرداخت می شود.

وی افزود: کمک عائله مندی نیز سال گذشته ۳۰ هزار و ۷۰۰ تومان بود که امسال به ۳۵ هزار تومان افزایش یافته و کمک اولاد نیز سال قبل ۶ هزار و ۲۰۰ تومان بوده که در سال جاری به ۷ هزار تومان رسیده است.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی گفت: کمک هزینه همسر متکفل سال ۹۴، ۱۵ هزار تومان بود که امسال به ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

زدا تاکید کرد: در مجموع با توجه به کمکهای جانبی برای هر پرونده بازنشسته حداقل ۱۵۰ هزار تومان به حقوق فرد اضافه می شود.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ اردیبهشت, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو