زمان انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ -

علی اکبر ولایتی:

۳ نتیجه حرکت امام خمینی/ بیداری اسلامی تا پیروزی نهایی ادامه دارد

مشاور بین الملل رهبرانقلاب با تاکید بر اینکه فراز و فرودهای بیداری اسلامی تا پیروزی نهایی ادامه داردگفت: بعضی از آنها به نتایج نسبی رسید و بعضی دیگر هنوز نتیجه نداده اما از بین هم نرفته است.

 

به گزارش سرای نور؛ علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب پیرامون موضوع بیداری اسلامی و نقش انقلاب اسلامی ایران در شکل گیری آن اظهار داشت: آنچه در جهان اسلام اتفاق افتاده به عنوان بیداری اسلامی سرمنشاء آن جمهوری اسلامی ایران بوده که با حرکت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۰ شروع شد و سال ۱۳۵۷ یعنی ۱۷ سال بعد به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

وی افزود: تاسیس حکومت جمهوری اسلامی در ایران الگوی بسیار مهمی شد برای سایر کشورهای اسلامی که امیدوار باشند به اینکه می توان با تکیه بر اسلام حکومتی برپا کرد برای حاکمیت ارزش های اسلامی و دعوت مجدد به اسلام چه در میان مسلمانان و چه غیر مسلمانان.

ولایتی تصریح کرد: به طور کلی حرکت امام خمینی سه نتیجه عمده داشت، اول رهایی ایران از قید سلطه، استبداد داخلی و استکبار جهانی، دوم صدور انقلاب و عبورش از مرزهای ایران به کشورهای اسلامی و ایجاد امواج بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان که بعد از آن می بینیم کشورها یکی پس از دیگری قیام کردند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: بعضی از آن قیام ها به نتایج نسبی رسید و بعضی دیگر هنوز نتیجه نداده است، ولی از بین هم نرفته است.

وی تاکید کرد: فراز و فرودهای جریان بیداری اسلامی تا پیروزی نهایی ادامه دارد.

ولایتی افزود: اگر در کشوری موج بیداری اسلامی موقتا با شکست روبرو شده است، اما مجددا این مردم به اسلام بازخواهند گشت یعنی از خواسته خودشان برای احیای اسلام دست بر نمی دارند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تصریح کرد: طرف مقابل که نظام سلطه باشد تلاش می کند جلوی این بیداری اسلامی را بگیرد، حالا از طریق ایجاد گروه های انحرافی مانند داعش و یا حملات آمریکا به برخی کشورهای اسلامی و یا تجاوزاتی که متحدین آمریکا در منطقه به دیگر ممالک اسلامی دارد که اینها همه برای مقابله با احیای اسلام در کشورهای مسلمان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سومین اثری که حرکت امام خمینی (ره) در جهان داشته، احیای دین و ارزشهای اسلامی در سراسر جهان بود.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۵ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو