زمان انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ -

امام جمعه شهرستان نور:

تکیه بر ظرفیت‌های داخلی توطئه‌های دشمن را در جنگ اقتصادی خنثی می‌کند

امام جمعه شهرستان نور گفت: تکیه بر ظرفیت‌ها و حمایت از تولید ایرانی توطئه‌های دشمن را در جنگ اقتصادی خنثی می‌کند و باید برای تحقق شعار سال تلاش کرد.

به گزارش خبرنگارسرای نور، به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه سه‌شنبه‌شب همایشی با هدف تجلیل از مسئولان و دست‌اندرکاران کاروان‌های راهیان نور با حضور مسئولان شهرستان و جامعه بزرگ بسیج در سالن پیامبراعظم(ص) برگزار شد.

امام جمعه شهرستان نور در سخنانی شهید مطهری را یکی از شخصیت‌های برجسته عصر ما و از شاگردان ویژه امام راحل در فلسفه و عرفان نامید و اظهار کرد : از شاخصه‌های شهید مطهری عشق به عبادت و بندگی خدا، عشق به لباس روحانیت، امام و انقلاب و همچنین عشق به مطالعه بود.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: شهید مطهری، اعتقادات، مباحث دینی و عقیدتی را به زبان ساده و روشن همراه با استدلال در سخنرانی‌ها و یا تدریس‌ها بیان می‌کردند چرا که وی مخاطب‌شناس و از مشکلات جامعه به خوبی آگاه بود و بر اساس زمان و موقعیت روشنگری می‌کرد.

وی تصریح کرد: اندیشه‌های شهید مطهری برگرفته از قرآن و نهج‌البلاغه بود و در سایه زیرساخت‌های فکری و فرهنگی، جوانانی را تربیت کردند که با آن پیشینه اعتقادی، سربازان اسلام و انقلاب شده و با دفاع از کشور و ایستادگی در مقابل دشمن ، پیروزی را رقم زدند.

این مسئول تصریح کرد: امروز، متصدیان برنامه‌های تربیتی جوانان همچون سپاه ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه، باید مباحث فرهنگی را دنبال کنند و با عرضه مفاهیم قران و اهل بیت به همراه فلسفه فکری و اسلامی همچون شهید مرتضی مطهری در مدارس، محافل و دانشگاه‌ها دشمن را در همه صحنه‌ها مایوس کنند.

امام جمعه شهرستان نور اضافه کرد: امروز باید با همان فکر و اندیشه به جنگ اقتصادی وارد شویم و دشمن را در درگیری‌های همه جانبه اقتصادی به زمین بزنیم و این امر میسر نمی‌شود جز با تکیه به جوانان و ظرفیت‌های داخلی کشور.

 

 

احمدی با تجلیل از دست‌اندرکاران و متولیان امر راهیان نور گفت: باید آثار قهرمانان در عرصه جهاد و مبارزه را به عنوان بهترین الگو به جوانان نسل سوم و چهارم معرفی کنیم و بهترین اقدام در این جهت، اعزام جوانان و نوجوانان به اردوی راهیان نور است تا شجاعت شجاع مردان و جهاد جهادگران را در عرصه مبارزه ببینند.سرهنگ اسدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نور نیز در این همایش اظهار کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس ، حدود دو درصد از مردم ایران در جنگ شرکت داشتند ولی ۹۸ درصد از مردم پشتیبان جنگ بودند که امروز نیز همان رویکرد معنوی نصیب مسئولان شده است.

وی افزود : هر مسئولی که نسبت به انجام این مسئولیت و اعزام کاروان راهیان نور دغدغه دارد، قطعاً اجر و منزلت همان کسی که در هست سال دفاع مقدس جان‌فشانی کردند، نصیب‌شان می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رویکرد فرهنگی فعالیت‌های شهید بلباسی، شهید مدافع حرم مازندران گفت: خط مشی و تفکرات شهید بلباسی و شهید جمشیدی (شهید مدافع حرم شهرستان نور ) نزدیکی و شباهت زیادی داشت چرا که هر دو در انجام کار فرهنگی زبانزد بودند.

اسدی در ادامه به سوال همسر شهید بلباسی از ایشان در رویای صادقه اشاره کرد که چگونه با رویکرد فرهنگی ، توانستید به مقام شهادت نائل شوید؟ که شهید بلباسی در پاسخ گفت: خادم بودن در راهیان نور و اربعین امام حسین(ع) افتخار شهادت را نصیبم کرد.

وی با قدردانی از مسئولان شهرستان نور که در ماموریت‌های بزرگ بسیج همراه و و همیار سپاه ناحیه نور هستند خاطرنشان کرد: مردم شهرستان نور به خاطر داشتن مسئولینی که در تراز انقلاب کار می‌کنند و جهت اعزام کاروان راهیان نور تلاش مضاعف دارند، باید به خود ببالند.

در پایان این مراسم از مربیان عقیدتی سیاسی و مسئولان راهیان نور تجلیل شد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ اردیبهشت, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو