زمان انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۵ -

جانباز حقوق‌دان شعبان کریمی:

گلوله و موشک‌های آمریکایی که قلب طفلان معصوم و بی گناه فلسطین را نشانه می‌رود از حقوق بشر آمریکایی است

گلوله و موشک‌های آمریکایی که در دست سربازان اسرائیلی، قلب طفلان معصوم و بی گناه فلسطین را نشانه می‌رود و زنان وکودکانی که آواره می‌شوند بخشی از حقوق بشر آمریکایی است.

 

به گزارش خبرنگار  سرای نور؛ جانباز شعبان کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: همه ما مکلفیم تا گیرنده قلب‌هایمان را روی موج شهدا تنظیم کنیم و سپس ببینیم در مقابل دنیا، چگونه دادِ سخن به میان بیاوریم.

شعبان کریمی کارشناسی ارشد حقوق قضایی، از نخستین مجروحان جنگ تحمیلی در منطقه نور که چندین بار، مجروح شده و نخستین بار درسال ۵۹ به دست گروهک ضد انقلاب در یکی از بخش‌های ارومیه مورد اصابت تیر مستقیم قرار گرفت و بار دوم در ارتفاعات کله قندی و سومین بار در محور گله در منطقه مریوان مجروح شد.

شعبان کریمی جانباز جنگ تحمیلی که بیش از ۶۰ ماه سابقه جبهه دارد و قبل از انقلاب اسلامی دوران سربازی خود را به پایان رسانده بود، در زمان انقلاب در شهرستان نور با شهید عباسعلی ناطق نوری، در مبارزه با قلع و قمع جنگل ، دادگاه های انقلاب نوشهر و فروش اموال خاندان پهلوی در نور و نوشهر همکاری داشت.

سپاه پاسداران شهرستان نور با ۱۲ عضو شکل گرفت که جانباز شعبان کریمی یکی از اعضای آن بود که در جنگ داخلی گنبد نیز حضور داشت.

جانباز شعبان کریمی پس از استخدام از طرف وزارت بهداشت به صورت بسیجی به جبهه‌ها اعزام شد و در جنوب و کردستان کارهای فرهنگی را برعهده داشت.

کریمی در قله‌های مریوان، محورگله، پاوه، مهاباد و … فعالیت زیادی داشت و خاطرات شنیدنی از جبهه‌ها و رزمندگان دارد.

از جانباز شعبان کریمی در مورد حقوق بشر آمریکایی پرسیدیم؟

وی گفت: ما در مقابل ابر قدرتی به نام آمریکا قرار داریم و در سال ۵۷ که انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید مشکلات زیادی بر انقلاب تحمیل شد، که هیچ کدام از مشکلات بدون دخالت آمریکا نبود.

کریمی خاطرنشان کرد: گروه‌های زیادی از خارج وارد ایران شدند که قصد داشتند به عنوان مدیر در کشور نفوذ کنند که نمونه بارز آن مجاهدین خلق، حزب توده، کمونیست و … که اختلاف شیعه و سنی، مسئله گنبد ، سیستان بلوچستان و حزب کمله دمکرات در کردستان، درگیری‌های زیادی همانند جنگل آمل ،سیاهکل گیلان و … را به وجود آوردند و با دخالت آمریکا همه شهرها در التهاب بود.

وی تصریح کرد: مردم با گوش به فرمان امام خمینی (ره) رهبر انقلاب اسلامی ایران، سنگرهای بدون دین را یکی پس از دیگری در هم می‌شکستند، تا به جایی برسند که انقلاب جان دوباره بگیرد، اما دقیقاً در همین زمان که درگیری‌های ضد انقلاب درون کشور همانند موریانه رخنه کرده بود، جنگ را به نام صدام و کشور عراق بر ما تحمیل کردند، که درواقع با ده‌ها کشور وارد جنگ شده بودیم.

 

 

 

 

DSC02450

 

 

این جانباز جنگ تحمیلی اظهار کرد: در اوایل جنگ فردی به نام بنی صدر شرایط ما را در جنگ و زمین‌گیر کردن دشمن بسیار دشوار کرده بود و اعتقاد داشت، بخشی از شهرهای عربی را باید به صدام واگذار کنیم و صیاد شیرازی از جمله کسانی که در برابر او ایستادگی کرد و امام خمینی نیز حکم عزل بنی صدر را صادر و مجلس به بی کفایتیش رأی داد.

کریمی گفت: با توجه به این که بچه‌ها با کمبود امکانات در جنگ روبه رو بودند اما عملیات بسیار مهمی همانند شکستن حصر آبادان را با موفقیت انجام دادند.

وی تأکید کرد: باید بدانیم که ما تنها در مرز با دشمنان نمی‌جنگیدیم، بلکه در درون هم با مشکل روبه رو بودیم، ترور شهدای محراب آیت الله اشرفی اصفهانی، دستغیب، مدنی و … عالمان مجاهد، که نه مسلح بودند، نه نظامی، بلکه فقط با سخنان خود مردم را به سوی راه درست و خداگونه هدایت می‌کردند.

این جانباز جنگ تحمیلی بیان کرد: دشمنان در آن زمان افراد بزرگی را ترور کردند، حادثه هفتم تیر ماه و شهادت ۷۲ تن که از نظر دینی و سیاسی قابلیت بالایی داشتند و در رأس آن‌ها شهید مظلوم دکتر سید محمد بهشتی، ترور رهبر انقلاب در یکی از مساجد تهران و همچنین ترور شهید رجایی و باهنر، این ترورها که التهاب‌های زیادی در کشورایران به وجود آورد، از حقوق بشر آمریکا است، زیرا تمام امکانات را برای تخریب انقلاب اسلامی ایران در اختیار گروه‌های تروریستی قرار داده بود و اکنون پس از ۳۷ سال از گذشت انقلاب اسلامی، سرکردگانان عناصر ضد انقلاب، در کشورهای مدعی حقوق بشر، به ویژه آمریکا سکونت دارند و از کشور ایران اسلامی دست بر نمی‌دارند.

شعبان کریمی با اشاره به حقوق بشر گفت: سرنگونی هواپیمای مسافر بری با ۲۷۰ سرنشین، حمله به ناوگان ایران و شکنجه اسرا در عراق از جمله حقوق بشر آمریکا است.

وی با اشاره به وصیت نامه سیاسی الهی امام (ره) افزود: وصیت نامه امام در شرایط کنونی نوعی نهج البلاغه است که می‌تواند ما را در مسیر درست، هدایت و کمک کند.

جانباز جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: حقوق بشر آمریکایی بر کسی پوشیده نیست، حمله به عراق و کشتار زنان و کودکان بی گناه، حمله به افغانستان، ظلم و جور در منطقه، حقوق بشر آمریکایی در کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین که هیچ چیز به عنوان آزادی در آن وجود ندارد و در رأس آن‌ها، به ویژه در سالهای اخیر، گلوله و موشک‌های آمریکایی که در دست سربازان اسرائیلی، قلب طفلان معصوم و بی گناه فلسطین را نشانه می‌رود و زنان وکودکانی که آواره می‌شوند نیز بخشی از حقوق بشر آمریکایی است.

جانباز حقوق‌دان شعبان کریمی با توجه به وجدان‌های بیدار افزود: وجدان خدای درون انسان است، که اگر کمی با انصاف و از روی وجدان قضاوت کنیم، باید بگوییم، ایجاد داعش، طالبان و گروهی با نام النصره سازمان یافته خود آمریکا است که کارشان فقط آدم کشی است، پس کجاست حقوق بشر؟ در کجای دنیا؟

وی از نمونه بارز حقوق بشر آمریکایی، کشتار زنان و مردان مسلمان به طور وحشیانه به دست گروهی به نام داعش نام برد و افزود: آنها می‌خواهند به نام دین، درخت دین را ازریشه قطع کنند، مسلمانان را به جان هم می‌اندازند و سرمایه‌های ممالک اسلامی را به زور اسلحه از چنگال مردم این منطقه بیرون می‌کشند.

این جانباز خاطرنشان کرد: آمریکا چیزی از خود ندارد و فقط با کشتار در کشورهای دیگر به نام حقوق بشر بخش‌های عظیمی از ثروت‌های فرزندان آینده آن کشور را همانند آثار باستانی، فرهنگی، اجتماعی، نفت، گاز و … به غارت می‌برد و به کشورهای سرسپرده خود همانند عربستان، ترکیه و دولت یمن، بحرین و … سلاح می‌فروشد، تا هم با فروش اسلحه سود ببرد و هم با کشتار و غارت، بهره برداری مادی کند.

جانباز جنگ تحمیلی شعبان کریمی با اشاره به رابطه ایران و آمریکا افزود: کسانی که فکر می‌کنند ایران با آمریکا می‌تواند رابطه دوستانه داشته باشد فکری باطل است، پس بیاییم آینه هم باشیم تا لباس روح ما لکه دار نشود، بیاییم قایق نجات هم باشیم تا در دریای سختی‌ها غرق نشویم.

وی با اشاره به شهدای گلگون کفن مدافعان حرم که در دریای خون بار کشورهای عراق و سوریه در برابر دشمنان اسلام ایستادگی می‌کنند، افزود: به جرأت می‌توان گفت: با یک اشاره از سوی مقام معظم رهبری میلیون‌ها بسیجی در برابر دشمنان اسلام و مسلمین صف می‌کشند و انتقام خون مسلمین را می‌گیرند.

جانباز حقوق‌دان شعبان کریمی بازنشسته وزارت بهداشت و درمان اکنون به کار وکالت مشغول است، وی صاحب سه فرزند دختر است که اولین فرزند وی فارغ التحصیل رشته حقوق، فرزند دوم دانشجو کارشناسی ارشد مهندسی معماری و فرزند سوم دانشجوی بهداشت محیط است، برادرشعبان کریمی نیز از جانبازان جنگ تحمیلی است.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ تیر, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو