زمان انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ -

فرماندار شهرستان نور اعلام کرد

نیاز شهرستان نور به بیش از ۱۰۰۰ نیروی کار جدید

فرماندار شهرستان نور با گلایه از استقبال نکردن نیروی کار به کارهای غیردولتی و اداری، گفت: در بخش‌های مختلف به بیش از یک‌هزار نیروی کار نیاز داریم اما اطلاع‌رسانی‌ ضعیف و استقبال متقاضیان در این بخش‌ها کم است.

به گزارش نعمت الله مومنی خبرنگار سرای نور،علی شادمان در جلسه کارگروه اشتغال که با محوریت یارانه دستمزد با حضور اعضای کارگروه و تعدادی از روسای بانک‌ها در فرمانداری تشکیل شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص اقتصادی، تحریم‌ها و بیماری کرونا دولت برای اشتغال با هدف کاهش بیکاری و کمک به اقتصاد خانوار و جامعه تسهیلاتی را در نظر گرفت که از جمله آن یارانه دستمزد است.

وی افزود: در این طرح دولت به کمک کارفرمایان آمده و ۳۰ درصد حقوق افرادی را که بکارگیری شوند به مدت یکسال پرداخت می‌کند که این امر علاوه بر اشتغال افراد از هزینه کارفرما به ازای هر نفر ۳۰ درصد می‌کاهد.
فرماندار شهرستان نور، خاطر نشان کرد: واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی، اصناف، واحدهای صنعتی، کشاورزی و … به بیش از یکهزار نیروی کار نیاز دارند، این فرصت مناسبی برای کارفرمایان است تا از تخفیفات ویژه و کاهش هزینه بهره‌مند شوند.

این مسئول تصریح کرد: متاسفانه موضوع یارانه دستمزد به درستی اطلاع‌رسانی نشده و یا به دلیل درگیری با موضوع کر ونا در اولویت قرار ندادیم بنابراین باید با وقت بیشتر روی این موضوع کار کرد.

شادمان از استقبال نکردن نیروی کار برای کار در واحدهای تولیدی و محیط‌های غیردولتی و غیراداری گلایه کرد و گفت: با اطلاع‌رسانی در رسانه‌ها، فضای مجازی و …علاوه بر شرح کامل دستورالعمل و معافیت‌ها، نیاز به نیروی کار و شرایط اعلام تا ضمن اشتغال و کاهش بیکاری به تولید کمک کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پرداخت تسهیلات کرونایی اشاره کرد و افزود: سیستم بانکی ما چون به بنگاه اقتصادی تبدیل شده است، سیستم معیوبی است که بار خود را به دوش مردم انداخته است، پرداخت تسهیلات با سود بالا نفس تولید کننده و مردم را گرفته است.

فرماندار شهرستان نور، فرهنگ کار متداول در بین افراد را مهمترین معضل در برابر اشتغال دانست و گفت: افرادی که به سراغ شغل‌های معرفی شده نمی‌روند نباید بیکار تلقی و در آمار ذکر کرد.

معاون عمرانی فرماندار شهرستان نور نیز در این جلسه از پرداخت ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرونایی در شهرستان خبر داد و اظهار کرد: بیشتر بانک‌های عامل به موقع و بدون سخت‌گیری‌های بی مورد تسهیلات تکلیفی کرونایی را به افراد معرفی شده پرداخت کردند اما برخی هم فرا تر از قانون عمل کرده و مشکلاتی را برای مردم فراهم آوردند که تاکنون موفق به دریافت تسهیلات نشدند.

رضا نائیج نوری در باره موضوع یارانه دستمزد، به سهمیه اختصاصی دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان اشاره کرد و افزود: سهم اداره صمت ۴۰ نفر، جهاد ۲۰ نفر، میراث فرهنگی ۳۰ نفر، بهداشت و درمان ۱۵ نفر و شهرداری‌های شهرستان ۲۵ نفر بوده که تا کنون توفیقات زیادی نداشتیم.

وی از مدیران و مسئولان دستگاه‌ها خواست تا با اولویت به این موضوع پرداخته و ضمن استفاده از فرصت پیش‌آمده برای تحقق خواسته دولت تلاش کنند.

در ادامه جلسه اعضا نقطه نظرات خود را در باره موانع و مشکلات اجرای دستورالعمل یارانه دستمزد بیان کردند که از جمله آن عدم استقبال، شرایط سخت سنی و تحصیلات، چالش‌های حوزه تولید، تعدیل نیرو به دلیل شرایط کرونایی و … عنوان شد.

از نکات مورد توجه در این جلسه تماس‌های مکرر تلفنی شخص فرماندار با مدیران بانک‌ها و تعدادی از متقاضیان تسهیلات کرونایی برای پیگیری و روند پرداخت‌ها و دریافت‌ها بود.

وی در تماس با مدیر یکی از شعب بانک عامل در شهرستان و گفت‌وگوی نسبتا طولانی، از توضیحات وی درخصوص  پرداخت نکردن تسهیلات تکلیفی کرونایی قانع نشد و آن را ناشی از عدم احساس مسؤولیت دانست، همین امر سبب شد تا با مدیر شعب استان این بانک تماس گرفته و خواستار رسیدگی موضوع شود که این تماس سبب خیر شد و مدیر شعب استانی علاوه بر قول پیگیری در تسریع پرداخت‌ها، پنج سهم جدید هم اضافه کرد تا متقاضیان بیشتری برخوردار شوند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ دی, ۱۳۹۹

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو