زمان انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ -

روس‌ها در سال ۲۰۱۶ دو برابر بیشتر از ۲۰۱۵ کتاب خریدند

گزارش‌های پایان سال کتابفروشی‌های مسکو نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۶ مردم روسیه دو برابر بیشتر از سال ۲۰۱۵ کتاب خریداری کرده‌اند.

به گزارش سرای نور؛ منابع خبری روسیه از اقبال مجدد مردم این کشور به کتابخوانی و صرف پول برای خرید کتاب خبر دادند. بررسی آمار فروش کتاب و گزارش سال ۲۰۱۶ حاکی از این است که مردم تقریباً دو برابر بیشتر از سال ۲۰۱۵ کتاب خریداری کرده اند. با این حال بر اساس همین آمارها چهار کتاب از پنج کتاب پرفروش سال گذشته از فهرست کتاب‌های پرفروش سال ۲۰۱۴ بوده‌اند.

بر اساس گزارش «فاربز. رو» که رایزنی فرهنگی ایران در مسکو ، معمولاً کتاب‌های جدید فصل که از نوامبر ۲۰۱۵ تا ۱۵ دسامبر ۲۰۱۶۶ به عرصه چاپ رسیده‌اند، در فهرست ارزیابی قرار می‌گیرند.

به این ترتیب می‌توان گفت که کتاب «لِستنیتسا یاکوا» اثر لودمیلا اولیتسکایا (۵۶ هزار و ۴۵۰ نسخه فروش در سال ۲۰۱۶)، «زلیخا چشم‌هایش را باز می‌کند» اثر گوزل یاخینایا (۸۵ هزار و ۳۶۰ نسخه فروش در سال ۲۰۱۶)، «دختری در قطار» اثر پولی‌هاکینس (۱۹۵ هزار و ۲۰۰ نسخه فروش در سال ۲۰۱۶)، «تاریخ اسرارآمیز بیلی میلیگان» اثر دانیل کیز (۲۴۴ هزار و ۴۰۰ نسخه فروش در سال ۲۰۱۶) چهار کتاب پرفروش سال ۲۰۱۶ در روسیه بوده‌اند.

اما در خصوص آثار کلاسیک معاصر باید گفت که ذوق و قریحه کتابخوانی کمی در بین مردم تغییر کرده است: به جای رمان جرج اورول «۱۹۸۴» (۸۵ هزار نسخه فروش در سال ۲۰۱۵)، امسال مردم از اثر «شازده کوچولو» سنت اگزوپری (۱ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۲۰۰ نسخه فروش در سال ۲۰۱۶)، «شراب از گل‌های قاصدک» ری بردبری (۷۲۹ هزار نسخه فروش در سال ۲۰۱۶) و «ناطور دشت» جروم سالینجر (۴۶۱ هزار و ۴۰۰ نسخه فروش) استقبال کردند.

منابع اصلی فروش شامل انتشارات بزرگ روسیه و کتابفروشی‌های بزرگ می‌شوند. این آمار از بازار کتاب «Pro-Books.ru» و گزارش‌های پایان سال مغازه‌های «مسکو» و شبکه عرضه کتاب «چیتای گورود» تهیه شده است.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۷ دی, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو