زمان انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ -

تا ابتدای بهمن یارانه ۴.۸ میلیون نفر حذف شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تا تاریخ اول بهمن ماه یارانه ۴ میلیون و ۸۵۳ هزار و ۳۸۶ نفر براساس قانون مجلس حذف شد.

به گزارش سرای نور؛ در جلسه علنی روز شنبه مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بند مربوط به هدف مندی یارانه ها، نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، در مخالفت با پیشنهاد تعدادی از نمایندگان مبنی بر حذف چهار دهک از دریافت یارانه نقدی گفت: در راستای اجرای احکام قانونی مبنی بر حذف یارانه خانواده های پر درآمد تا تاریخ اول بهمن ماه، یارانه چهار میلیون و ۸۵۳ هزار و ۳۸۶ نفر حذف شد.

نوبخت ادامه داد: براساس این قانون اگر فردی در تهران مستاجر باشد، بیمار باشد و فرزند دانشجوداشته باشد با حقوق سه میلیون ثروتمند محسوب شده و باید یارانه اش حذف شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: حذف یارانه این افراد عادلانه نبود و پس از حذف این افراد، نامه های زیادی از سوی شما نمایندگان به سازمان برنامه و بودجه رسید.

وی خطاب به نمایندگان گفت: شما یارانه بازنشستگان و فرهنگیان را حذف کردید به اعتبار اینکه کل درآمد ناخالص خانواده سه میلیون تومان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: پس از مدتی سازمان برنامه و بودجه مجبور شد مجددا یارانه عده ای را وصل کند. سازمان هدفمندی و وزارت کار از حذف یارانه افراد پردرآمد استقبال می کند اما  این امر موجب ناراضی کردن مردم خواهد شد.

نوبخت اظهار داشت: حذف یارانه ها از سوی مجلس موجب می شود همه مشکلات به حساب مجلس گذاشته شده و مردم ناراضی شوند.

وی درجریان بررسی تبصره هدفمندی نیز با بیان اینکه شبهات مطروحه درباره درآمدها و نحوه هزینه کرد هدفمندی نادرست است، گفت: سهم سازمان هدفمندی از درآمدهای این حوزه ۳۶ هزار و ۴۰۰ میلیون تومان است.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۴ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو