زمان انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ -

امام جمعه نور:

تصویب حقوق های کلان برای مدیران توسط نمایندگان مجلس در شرایط اقتصادی کنونی مردم مورد انتقاد است

امام جمعه نور در خطبه های دوم نماز جمعه شهرستان نور از تصویب حقوق های کلان برای مدیران توسط نمایندگان مجلس در شرایط اقتصادی کنونی مردم انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ حجت‌الاسلام والمسلمین امیری ارجمند، امام جمعه  نور در خطبه‌ های اول نمازجمعه اظهار کرد : انسانهایی که در دنیا همواره در تلاش و تکاپو هستند اما این  تلاش رنگ و سبقه دنیایی داشته و توجهی به عالم  قبر و قیامت  ندارند ، تلاششان  بی فایده است .
وی افزود: ملاک و محور خداوند در روز قیامت ، روز تقسیم  ثواب و پاداش و یا کیفر و عقاب، حق است  و تنها آن اعمالی که رنگ و بوی خدایی داشته باشد را خداوند وزن می کند.
امام جمعه  نور گفت: طبق فرمایش امام علی(ع) مراد خداوند از اخسرین اعمال ، یهود و نصاری، فاطران قریش،خوارج نهروان و بدعت گزاران در دین می باشد .
این مسئول در  ادامه  انسانهای مغرور، غافل ،جاهل  و خودمحور که در کارشان توجهی به رضای خداوند  ندارند  را جزو کسانی نامید  که خود را از سایرین برتر می شمارند، مانند ابن ملجم مرادی که حضرت علی (ع) ، بهترین انسان عالم بعداز پیغمبر را  به شهادت رساند و بر این  عمل خود نیز افتخار کرد.
حجت الاسلام امیری ارجمند در خطبه های دوم نمازجمعه شهرستان نور با گرامیداشت هفته منابع طبیعی ، از تلاشهای دست اندکاران این مجموعه واقدامات آنان قدردانی کرد و وفات  حضرت ام البنین ، همسر حضرت علی (ع) را  تسلیت گفت.
وی در ادامه وظیفه  همگان به خصوص کارگزاران نظام را ایجاد نشاط، شادابی ، امید و جلب اعتماد مردم به نظام و حکومت برشمرد.
امام جمعه نور  افزود : طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی  ، هرکس  سبب ناامیدی در مردم شود و سلب اعتماد و امید  مردم  را کلید بزند ، پازل دشمن را  تکمیل کرده است  .
این مسئول در بخش  دیگری از سخنانش از تصویب حقوق های کلان برای مدیران  توسط نمایندگان مجلس انتقاد کرد و گفت : در  روزگاری که  بیکاری و رکود بیداد می کند و ایجاد اشتغال بسیار پایین است  این  موضوع  می تواند نشانه  بی دغدغه بودن نمایندگان  جهت  ایجاد اشتغال و انجام  اقداماتی برای برون رفت از این شرایط باشد .
امام جمعه نور از نبود فکر انقلابی، جهادی و ارزشی  در مدیران  انتقاد کرد و گفت : مسئولان  باید شبانه روزی به  فکر معیشت مردم و ایجاد اشتغال برای جوانان باشند نه اینکه فقط به فکر جیب خودشان باشند .
وی به فرمایشات رهبر انقلاب در دیدارشان با رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری اشاره  کرد و گفت : ایشان بر دغدغه مندی  و احساس مسئولیت  مدیران تاکید کرد.
امیری ارجمند با  بیان اینکه  مطرح کردن  برنامه ها و شاخصه های  کلان  برای کشور خوب است  ، اظهار کرد : باید شاخصهای  کوتاه مدت و میان مدت نیز داشته باشیم چرا که  برنامه های بلندمدت  برای امروز  چاره ساز نیست و افاقه مشکلات مردم را نخواهد کرد.
امام جمعه نور تنها راه برون از  مشکلات اقتصادی موجود را اقتصاد مقاومتی برشمرد  و گفت : سال ۹۴  به اقتصاد مقاومتی اختصاص داده شد اما  اقدام قابل توجهی صورت نگرفت  بدین سبب سال ۹۵ هم  سال اقتصاد مقاومتی با محوریت  اقدام و عمل  نامیده شد.
وی  افزود: اکنون که به پایان سال نزدیک می شویم و باید کارنامه اقدامات خود را در رابطه با اقتصادمقاومتی بازبینی کنیم  ؛ چرا که  سفره مردم بر اساس سخنان وزیراقتصاد نه تنها گسترده تر نشده بلکه  ضیق تر و تنگ تر نیز شده است و مردم از این اوضاع گلایه مندند.
این مسئول تصریح کرد: آثار اقتصاد مقاومتی باید در سفره های مردم  عینیت پیدا کند و فقط به حرف ، طرح و برنامه های درازمدت محدود نگردد.
وی تاکید کرد : جا داشت در  جلسه های چندروزه ی مجلس خبرگان مسائلی از قبیل حقوق های نجومی ، بانک های رَبَوی ، مفسدین اقتصادی  و مدیرانی که احساس مسئولیت  نمی کنند مطرح می شد و در دستور کار جلسه جهت پیگیری قرار می گرفت زیرا فریاد مقام معظم رهبری به تنهایی کفایت نمی کند و مجریان  نیز باید دست به کار شوند .
امام جمعه نور  در خصوص انتخابات شورای شهر  گفت : متاسفانه هیچگونه زیرساخت و فیلتری جهت  نامزدشدن در انتخابات شورا وجود ندارد و هرکسی با هرشرایطی  می تواند شرکت کند  و رای بیاورد که این امر شایسته  مردم و  نظام  جمهوری اسلامی  نیست.
حجت الاسلام والمسلمین امیری ارجمند در ادامه  به  مسائل بین المللی اخیر اشاره کرد و  افزود : ترامپ می گوید ما به دنبال حقوق بشر هستیم حال انکه حقوق بشر  آنها با ما فرق دارد ، آنان  به القاعده در یمن کمک می کنند  و یمنی ها را  قتل عام  می کنند و آن را حقوق بشر می نامند در حالیکه  ایران که در داخل و خارج کاری جز خدمت  نمی کند را حامی تروریست و ضد حقوق بشر میشمارند
وی  بر مقاومت مقتدرانه در مقابل اینگونه تهاجمات تاکید کرد و گفت: هرجایی که عقب نشینی صورت گیرد شکست حتمی است .

زمان انتشار: ۲۰ اسفند, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو