زمان انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۶ -

نیازمند سالانه یک میلیون شغل هستیم/سرمایه گذاری، مقدمه اشتغالزایی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید زمینه سرمایه گذاری مردم برای ایجاد اشتغال و تولید را دولت فراهم کند، زیرا اکنون جهت مردم را به سپرده گذاری در بانک ها سوق داده ایم.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از صدا و سیما، علی آقامحمدی در ارتباط تلفنی با خبر ۲۱ شبکه یک سیما گفت: مردم سالانه یکصد هزار میلیارد تومان از بانک‌ها سود می‌گیرند و چون این سود از اقتصاد باز نمی‌گردد در آینده با بحران بانکی روبرو خواهیم شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با توجه به اینکه نرخ بیکاری در جوانان ۲۹ درصد است جهت گیری‌های سرمایه گذاری باید بر ایجاد اشتغال دانش بنیان باشد.

آقا محمدی گفت: نیازمند سالانه یک میلیون شغل در کشور هستیم و هر سال باید سرمایه گذاری در کشور ۲۰ درصد افزایش و این روند استمرار یابد.

وی افزود: نظام های مالیاتی، بانکی، بازار سرمایه و تامین اجتماعی باید معطوف به تولید شوند در حالی که اکنون هر کدام از این نظام ها کار خود را انجام می دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت باید مردم را برای سرمایه گذاری برای تولید تشویق کنند.

آقا محمدی افزود: برای ایجاد اشتغال و تولید، نظام بانکی باید تغییرات بنیادین یابد زیرا اکنون این نظام ۴۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع خود را به املاک و دارایی های دیگر تبدیل کرده و این بزرگترین خسارت برای اقتصاد کشور است.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱ فروردین, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو