زمان انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۶ -

نرگس کلباسی تبرئه شد/ ظریف: صبر این بانوی خیر، قابل تقدیر است

نرگس کلباسی از اتهام قتل یک کودک هندی در دادگاه این کشور تبرئه شد.

به گزارش سرای نور؛  نرگس کلباسی اشتری بانوی نیکوکار ایرانی است که برای کودکان یتیم و معلول هند پرورشگاه ساخت و پس از آن به قتل غیرعمد یک کودک متهم شد. وی طبق اعلام خودش در صفحات مجازی، از این اتهام تبرئه شده است.

کلباسی در کانال تلگرام خود نوشت: دقایقی پیش حکم دادگاه تجدید نظر در شهر رایاگادا در مورد پرونده من اعلام و از همه اتهامات وارده تبرئه شده و بی‌گناه شناخته شدم.

در حکم دادگاه اعلام شده در صورت تمایل می توانم به خاطر تمام مشکلات و سختی هایی که این مدت برایم ایجاد کرده اند اعلام خسارت کنم.

کلباسی پیش از این روز حادثه را  سوم نوامبر ۲۰۱۴ اعلام کرده و گفته بود: من بچه های موسسه بنیاد پریشان، را به پیک نیک برده بودم. دو نفر از کارمندان من هم با بچه های خود به این پیک نیک آمدند. این بچه‌ها تحت سرپرستی والدین خود بودند و اصلا به موسسه ما مربوط نمی شدند. من قبلا فقط دو سه بار این بچه ها را دیده بودم. در این پیک نیک پدرخانواده به من گفت که پسر من گم شده است و از من درخواست کمک کرد. او با پلیس تماس گرفت و گفت که کودکش گم شده است و از آنها کمک خواست. من هم با توجه به حضور پلیس نگران نبودم و امیدوار بودم که پسر این خانواده پیدا شود.

خانواده این کودک ادعا کردند که پسرشان در آب افتاده و مرده است چون من مکان بد و خطرناکی را برای پیک نیک انتخاب کرده بودم، مقصر شناخته شدم.

پس از بازداشت و اتهام این بانوی ایرانی، موجی از ابراز همدردی ها و نگرانی ها آغاز شد به طوری که حتی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشور نیز در خصوص وضعیت این فرد گفت: از توان دیپلماتیک برای آزادی نرگس کلباسی استفاده می کنیم.

ظریف امروز و پس از اعلام تبرئه شدن با ابراز خرسندی از تبرئه شدن وی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: از خبر تبرئه بانوی نیکوکار ایرانی، سرکار خانم کلباسی بسیار خوشحال شدم. تبریک فراوان به خانم کلباسی و تقدیر از صبر و استقامت ایشان و سپاس از تلاش همکاران و پویش مردمی حمایت از ایشان.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۵ فروردین, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو