زمان انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ -

زاکانی در پیامی به مناسبت ۱۲ فروردین:

مسئولان چهار سال اخیر بیشترین آسیب را به جمهوری اسلامی وارد کردند

نماینده سابق مجلس گفت: کالبد جمهوری اسلامی در اثر ناکارآمدی مسئولان اجرایی نتوانسته پابه‌پای انقلاب پیش برود و با کمال تاثر چهار سال اخیر بیشترین آسیب را وارد کرده است.

به گزارش سرای نور؛  علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بمناسبت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی پیامی صادر کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

«آری گفتن مردم به جمهوری اسلامی در دوازدهم فروردین سال ۵۸، حاوی پیامهای متعددی است که به اکثر آنها پیش از این پرداخته شده است.

پافشاری قاطعانه امام راحل عظیم الشان بر “جمهوری اسلامی” – بدون اضافه و کم – به عنوان نوع حکومت انقلاب اسلامی و پرتکرارترین شعار مردم در مبارزات، مشارکت بالا و رای معنادار بیش از  ۹۸درصدی مردم، عزم امام خمینی (ره) برای آغاز سریع مردمسالاری و دخالت دادن فوری مردم در تعیین سرنوشت خویش باوجود برخی مشورتهای غلط مبنی بر مقبول مردم بودن و عدم نیاز به اخذ رای و … از جمله این نکات است.

آنچه اکنون پس از قریب به چهار دهه از آن زمان می تواند آسیب شناسانه مورد دقت و بررسی واقع شود آنکه جمهوری اسلامی به اصرار امام تنها پنجاه روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی متولد شد تا ساخت کالبد متناسب با روح پرقدرت انقلاب اسلامی با کمترین تاخیر انجام شود.

باتاسف باید گفت اکنون این فاصله نمادین و حداقلی پنجاه روزه، به چندین سال رسیده است و برخلاف اصل انقلاب اسلامی که پرتلالو و طوفنده مسیر حرکت خود را می شکافد و پیش میرود و روز به روز دلهای بیشتری را در جهان مجذوب خود میکند، کالبد جمهوری اسلامی در اثر بدعملی ها و ناکارآمدی های مسئولان اجرایی نتوانسته پا به پای انقلاب پیش رفته و دچار عقب ماندگی ناگواری شده است و با کمال تاثر چهار سال اخیر بیشترین آسیب را وارد کرده است.

اگر جمهوری اسلامی در دولتهای آینده حتی به طور عادی پیشرفت کند نیز نمی تواند جبران عقب ماندگی کند و این مهم نیاز به عزم جدی، تلاش مضاعف، مراقبت صدچندان و به میدان آوردن مردم، مشابه سالهای اولیه انقلاب و دوران دفاع مقدس دارد تا تحولی همه جانبه در ساختارها، قوانین، رویکردها و برنامه ها ایجاد شود و بتوان گام سوم در استقرار دولت اسلامی را محکم برداشت و این همان معنای انقلاب سوم است.»

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۲ فروردین, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو