زمان انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ -

وزیر تعاون:

سه مزیت برای روستای ورازان بلده در سال اشتغال شناسایی شده است

علی ربیعی از شناسایی سه مزیت در زمینه اشتغال در روستای ورازان بلده خبر داد

به گزارش سرای نور؛ علی ربیعی عصر سه شنبه در حاشیه افتتاح طرح های حوزه تعاون همزمان با سفر رئیس جمهور در مازندران، با اشاره به شروع حرکت حساب شده در روستاها، از شناسایی رسته‌های روستاها در سطح استان‌ها خبر داد و افزود: در استان مازندران نیز از اولویت‌های برنامه‌زیری ما، جایگزینی گردشگری به جای مسافرگردی است.

وی در رابطه با آی. سی. تی گفت: در شش ماه گذشته، دو هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری برای دو سال به استان آمده است.

وی از جمله مزیت‌های شناسایی شده را در زنبورداری، شیلات و آبزیان، حمل و نقل، تولید گل و گیاه و مصنوعات چوبی برشمرد.

ربیعی مزیت روستای ورازان را پرورش کبک و تولید پوشاک برشمرد و افزود: با ۵۴ طرح صندوق کارافرینی امید و اتصال کارآفرین ملی به روستا موجب شده که پوشاک در روستا تولید شده و در شهرهای بزرگ کشور به فروش رسد و حدود ۳۵۰ نفر در روستایی که ۵۰۰ نفر جمعیت دارد مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه در فازهای آینده در هر روستا دو یا سه مزیت را شناسایی خواهیم کرد، افزود: با این اقدامات، طرح روستای بدون بیکار را در کنار سایر اقدمات که رئیس جمهور فرموده بودند، خواهیم داشت.

وزیر تعاون با اشاره به افزایش ۵۰۰ درصد ارزش دفترچه خدمات بیمه، افزود: در سال جاری، با همراهی شورای عالی رفاه، بیمه بازنشستگی روستائیان به گونه‌ای تعریف خواهد شد که بتوانند ارزان‌تر خرید کنند و برای آینده خود ایمنی داشته باشند.

ربیعی در افتتاح طرح هر روستا، یک محصول، با اشاره به اهمیت مسئله اشتغال برای روستائیان، افزود: بوم‌گردی و سکونت گردشگران در خانه‌های روستایی، بسیاری از روستاهای ما را متحول کرده است.

وی با اشاره به تعریف چند مزیت برای هر روستا در سال اشتغال، افزود: با طرح هر روستا یک محصول، امیدواریم تحرکی در اشتغال مردم ایجاد کنیم.

ربیعی، با اشاره به شناسایی مزیت روستاها، از جمله اقدامات بر اساس این مزیت‌ها را تسهیلات، اعتبارات و کمک‌های فنی و حمایت‌های حقوقی و بهبود فضای کسب‌وکار در سطوح بالایی و کاروزی در سطوح پایینی برشمرد و افزود: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با بخشی از حقوقی که دولت خواهد داد، وارد کارگاه‌ها خواهند شد.

وی افزود: پیش بینی ما این است که ۷۰ درصد این افراد در این کارگاه‌ها به‌خاطر داشتن مهارت باقی بمانند و مشوق‌های کارفرمایی نیز برای عموم افراد برای ایجاد تحرک در نظر گرفته شده است.
ربیعی با اشاره به اینکه سه مزیت برای روستای ورزان شناسایی شده، افزود: مزیت پرورش طیور، زنبورداری در کنار باغداری و پوشاک به دلیل آشنایی افراد روستا با این امور بوجود آمده و با این امر، ۳۵۰ نفر در این روستا مشغول به کار شدند.

وی در بازدید از یک واحد کبک، سود هر واحد ۱۰ هزار قطعه‌ای کبک را در طی چهار ماه، ۲۰ میلیون تومان برشمرد و افزود: این سبک کارها چهره روستا را تغییر خواهد داد.

وی با برشمردن خانه بهداشت، بیمه روستائیان عشایر، وجود گاز و آی سی تی در روستا، نوید مهاجرت معکوس را در آینده ای نه چندان دور داد و افزود: روستای ورزان یک الگو است و در رابطه با برخی روستاها نیز باید برخی زیرساخت های اولیه همچون جاده ایجاد گردد.

ربیعی با بیان اینکه این طرح در تمام روستاهای کشور کلید خواهد خورد، افزود: در حال حاضر، این طرح در حدود ۳۰۰ روستا، در هفت استان در سال ۹۴ شروع شده و در سال ۹۵ تعمیم یافته و اکنون مطالعات پایلوت تمام شده و در سال جاری نیز این الگوها باید تعمیم یابد و نظام اعتباری و تآمین مالی آن نیز در حال پیش‌بینی است.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۲ فروردین, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو