زمان انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ -

دادستان شهرستان نور اعلام کرد

حمایت دادستانی از خبرنگاران و رسانه‌های شناسنامه‌دار

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نور با بیان اینکه همه جرائم در فضای واقعی در فضای مجازی جرم محسوب می‌شود، گفت: جرائم قابل گذشت تنها با شکایت شاکی خصوصی قابل پیگیری است.

به گزارش خبرنگار سرای نور،قنبر قنبری در نشست آموزشی، توجیهی و تعاملی با اهالی رسانه‌ها و مدیران کانال‌های شبکه‌های اجتماعی که در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ در سالن همایش فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: هر چیزی که در فضای واقعی جامعه جرم است در فضای مجازی هم جرم و قابل پیگیری قضایی است.

 

وی افزود: به لحاظ قانون برخی از جرایم قابل گذشت است، این جرائم تنها با شکایت شاکی قابل پیگیری است و در صورت نبود شاکی خصوصی دادستان به عنوان مدعی‌العموم نمی‌تواند پیگیری کند به عنوان مثال سرقت تا سقف۲۰ میلیون تومان قابل گذشت است و پیگیری این جرم نیازمند حضور شاکی خصوصی است، پیگیری انتشار مطالب توهین‌آمیز نیز باید شاکی خصوصی وجود داشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نور، با اشاره به حمایت دادستانی از خبرنگاران، کانال‌ها و گروه‌های شناسنامه‌دار، گفت: تلاش برآن است بدون اقدام قضایی و سلبی موضوع رفع شود، مسئولان هم موظفند اخبار را با اولویت در اختیار خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای شناسنامه‌دارقرار دهند.

*زبان دشمن نشوید

فرماندار شهرستان نور نیز در این جلسه اظهارکرد: فضای مجازی توانسته رسانه مکتوب را تسخیر کرده و با حجم بالای مخاطب و در سطحی وسیع  و با سرعتی بالا مطالب را انتقال دهد.

علی شادمان افزود: فضای مجازی زمان را حذف کرد و آنی شد بنابراین  نیاز است در حوزه روانشناسی تعادل ایجاد شود، از طرفی هم چون فضای مجازی نوظهور است، نیازمند قوانین خاص است تاعلاوه بر نظارت، حمایت شوند.

وی با اشاره به اینکه پلیس فتا باید در حوزه عمومی سندسازی لازم برای دستگاه قضا را فراهم کند تصریح کرد: برخی با انتشار مطالبی موجب ناامیدی و نارضایتی می‌شوند، این‌ها در واقع عامل و زبان دشمن هستند که گاهی در آستانه انتخابات ظاهر و مواردی را مطرح در پایان انتخابات دیگر اثری از آنها وجود ندارد بنابراین باید شناسایی و قاطعانه برخورد شود.

این مسئول با بیان اینکه با توجه شرایط کرونایی تبلیغات انتخابات در پیش رو در فضای مجازی انجام می‌شود، گفت: این موضوع وظیفه رسانه‌ها و مدیران فضای مجازی را سنگین می کند و باید دقت و مراقبت لازم را داشته باشند.

*کاهش ۴۸ درصدی جرائم سایبری اقتصادی

رئیس اداره اجتماعی پلیس فتای مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: با کمک اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی استان توانستیم جرایم سایبری در حوزه اقتصادی را ۴۸درصد کاهش داده و ۲۵۶ مورد هشدارهای پلیسی را در رسانه‌ها و کانال‌ها بارگذاری کنیم.

محمد نجار تبار با اشاره به فرمایش رهبری تصریح کرد: رهبرمعظم تاکید دارند که حضور شما باید حضور جریان‌ساز باشد بنابراین با توجه به اینکه در آستانه انتخابات عملیات روانی از سوی دشمنان نظام در رسانه‌های غربی شدت پیدا کرد باید مراقب باشیم تا خوراک رسانه‌های معاند را فراهم نکنیم.

وی گفت: در انتشار اخبار دریافتی باید به ظرفیت جامعه مخاطب متوجه شود بنابراین وقت‌شناسی و دقت لازم ضروری است.

حسن پور دیگر نماینده پلیس فتای مازندران نیز در این جلسه با تاکید بر رعایت قوانین و عدم راه‌اندازی نظرسنجی در کانال‌ها به منظور پیشگیری از تنش‌های احتمالی و تخریب داوطلبان حضور در شوراها، گفت: انتشار فراخوان‌ها حتی به بهانه مطالبه‌گری درکانال‌ها به ویژه برای تجمع‌ها که اخیراً به شهرستان‌ها و شهر به شهر کشیده شد، ممنوع است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو