زمان انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ -

وزیر بهداشت اعلام کرد:

ایجاد قرارگاه عملیاتی حمایت از سلامت خانواده و جوانی جمعیت/شبکه‌های بهداشتی تقویت می‌شود

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز کنترل جمعیت تهدید بزرگ و مهم برای کشور به شمار می رود در همین راستا برای مقابله با این خطر قرارگاه جوانی جمعیت در این وزارتخانه ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار سرای نور،بهرام عین‌الهی به عنوان نماینده دولت در جلسه شورای اداری شهرستان نور اظهار کرد: فلسفه حضور دولت در مناطق مختلف کشور، مواجهه مستقیم با مشکلات و رفع آن است.


وی گفت: مشکلاتی که طی سال‌ها انباشته شده را کسی انتظار ندارد به سرعت حل شود اما همین حضور یعنی آشنایی با مشکلات و قصد دولت هم برای رفع آن است.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه باید شاکر همه نعمات الهی باشیم، بیان کرد: شکر نعمت یعنی تلاش و کار بیشتر، نعمت سلامتی، نعمت نظام، نعمت حضور در منطقه را باید شکر گفت و این نیازمند کار بیشتر است و کار مضاعف در این نظام جهاد فی سبیل‌الله است.

عین‌الهی با اشاره به موانعی که در این چهل و سه سال دشمن برای ملت و نظام ایجاد کرد، تصریح کرد: ما نباید در پازل دشمن بازی کنیم بلکه باید دشمن را بشناسیم و هدفش را بدانیم تا بتوانیم با آن مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه امروز در دولت مردمی فاصله‌ای با مردم وجود ندارد، افزود: در بحث کرونا خیلی از کشورهای مدعی مثل آمریکا، انگلیس، کشورهای اروپایی و موارد دیگر زمین خوردند ولی ایران جز موفق‌ترین‌ها بود زیرا مردم کمک کردند و ما موفق شدیم ۹۴ درصد دز اول و  ۸۵ دز دوم را که معیار اصلی است را واکسینه کنیم ولی در آمریکا این رقم زیر ۶۰ درصد است؛ هر جا مردم وارد صحنه شدند ما پیروز شدیم، در دفاع مقدس، کرونا، مشکلات اقتصادی و غیره، البته کادر پزشکی هم تلاش کرد تا هیچ بیماری روی زمین نماند.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی مازندران را نگین مهمان‌نوازی کشور عنوان کرد و افزود: جغرافیای بسیار خوب این استان و منطقه نور در جاهای دیگر وجود ندارد اما نیاز است بعد از عقب‌نشینی سواحل پاکسازی در الویت قرار گیرد.

عین‌اللهی با تاکید بر سلامت مردم خاطرنشان کرد: مازندران رتبه اول تصادفات کشور را دارد و میزان مرگ و میر آن بیشتر از کرونا است و این سلامت مردم را به خطر می‌اندازد، برابر گزارش‌ها ۹۹ پایگاه اورژانس در کنار جاده‌ها وجود دارد ولی عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، سرعت غیرمجاز و سبقت سبب  تصادفات منجر به مرگ می‌شود.

وی به استقرار یک هزار ۱۰۰ شبکه بهداشت و مراکز جامع خدمات  سلامت در مازندران اشاره کرد و یادآور شد: بیمارستان نور قدمت ۶۰ ساله دارد و تعداد تخت‌های آن نیز کم است و امیدواریم با تلاش ریاست دانشگاه علوم پزشکی مازندران و وزارتخانه هرچه سریعتر بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی تکمیل و سی‌‌تی اسکن‌های مورد نیاز شهرستان نور و محمودآباد نیز تامین تا بسیاری از مشکلات برطرف شود.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی سلامت را از موضوعات بسیار مهم در استان مازندران  عنوان کرد و افزود: نیاز است با ورود بخش خصوصی و کمک دانشگاه علوم پزشکی به گردشگری سلامت در مازندران توجه ویژه شود.

عین‌الهی با گلایه از کاهش جمعیت در استان گفت:  جمعیت ما رو به سالمندی است، پیری قابل برگشت نیست باید کار فرهنگی بزرگ انجام داد تا با افزایش موالید شاهد افزایش جمعیت جوان در کشور باشیم.

لزوم ارتقای درجه فرمانداری، نیروی انتظامی و ادارات شهرستان نور

احمد توکلی فرماندار شهرستان نور نیز در این جلسه اظهار کرد: شهرستان نور، شهر تدین، تشیع، علم، فرهنگ و هنر است که بیش از ۶۰۰ شهید را تقدیم انقلاب و نظام کرد و جای جای این شهرستان متبرک به نام شهدا است.

وی افزود: شهرستان نور  با دارا بودن دریا، جلگه، جنگل، میان‌بند و کوهستان که کمتر شهرستانی با این اقلیم وجود دارد به گونه‌ای است که زمانی که در جلگه دمای بالای ۳۵ درجه را تجربه می‌کنیم در کوهستان باید با وسایل گرمایشی محل سکونت را گرم و زندگی کرد.
فرماندار نور تصریح کرد: باید ادبیات تعریفی را تغییر دهیم، شهرستان نور دیگر مسیر عبور گردشگران نیست بلکه بسیاری از افراد ملک و املاک دارند و اقامت آنها سبب شد بعضی از افراد غیربومی عضو شورا شدند و در کنار بومی‌ها هستند.

توکلی بیان کرد: در سرشماری آینده جمعیت شهرستان بیش از ۲۰۰ هزار نفر است و شاهد حضور میلیون‌ها گردشگر هستیم اما از امکانات و خدمات ملی قلیلی برخوردار هستیم و نیاز است با تقویت بنیه، امکانات و  زیرساخت خدمات‌رسانی بهتر و بیشتری داشته باشیم.
وی افزود:  شعار دولت عدالت محور، توسعه در مناطق کمتر توسعه و رفع محرومیت است که با تخصیص اعتبار مناسب به شهرستان می‌تواند این امر را محقق کند.

فرماندار نور خاطرنشان کرد:  مشکلات شهرستان کتباً با امضای امام جمعه، نماینده و فرماندار تقدیم شد تا در فرصت مناسب بررسی و پیگیری شود، شهرستان نور با ۲ هزار و ۶۷۵ کیلومتر دومین شهرستان پهناور استان است ولی درجه فرمانداری، نیروی انتظامی و ادارات ما به اندازه‌ای که بتواند خدمات به حدود ۳۰۰ هزار نفر ارائه کند نیست، رفع مشکلات آب شرب، برق، اماکن ورزشی و سایر موارد از جمله تقاضاهایی بود که مطرح شد.

توکلی با اشاره به تنوع اقلیمی و زیستی، یادآور شد: این مواهب سبب شد تا شرایط خاصی را داشته باشیم که ضمن قدردانی از خدمات مسؤولان گذشته با توجه به توقع مردم از دولت مردمی و انقلابی، انتطار داریم نگاه ویژه به شهرستان شود.

تکمیل محور نور، چمستان، آمل نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار

ولی الله فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به بازدید وزیر بهداشت از محور نور، چمستان، آمل اظهار کرد: یکی از اهداف سفر بازدید از این محور بود که علاوه بر هزینه‌های انجام شده برای تکمیل نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است اما سازمان برنامه بودجه مطرح کرد وزارت راه بیش از برنامه طرح  داشت، و این امر سبب کاهش تزریق اعتبار شد ولی پیگیری‌ها  ادامه دارد و اکنون هم نیاز به کمک وزیر است  تا بودجه لازم تامین شود.

وی با گله‌مندی از وزیر به دلیل بازدید نکردن از درمانگاه چمستان افزود: برای تکمیل ساختمان نیمه کاره درمانگاه جدید تدبیر شود، درمانگاه لاویج   با ۹۰ درصد پیشرفت و بلده هم نیازمند اعتبار هستیم و مهمتر تزریق اعتبارات برای بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی است که نیازمند نگاه ویژه است.

نماینده مردم نور و محمودآباد ادامه داد: در بحث کمربندی رویان که ردیف اعتباری  هم دارد اینکه یکی از مسؤولان وزارت راه مکاتبه می‌کند که مسؤولان استان و شهرستان دو کیلومتر باقیمانده را آزادسازی کنند منطقی نیست زیرا طرح  سراسری است و ما شاهد هستیم در گیلان علاوه بر احداث کمربندی در همه مناطق به دلیل خسارت به شهرها از محل اعتبارات کمربندی راه دسترسی به شهر ایجاد و احداث کردند.

فرزانه اظهار کرد: طبیعت مازندران سبب شد ما را به عنوان استان برخوردار بدانند ولی باورشان نمی‌شود در این استان پرآب با دبه حتی در شهرها آب جابه‌جا می‌کنند، لوله کشی آب مربوط به اول انقلاب و به برکت انقلاب توسط جهاد سازندگی اجرا شد اما الان در لوله ها آب نیست.

وی گفت: ما و مردم، آیت‌الله رئیسی را جز ذخایر انقلاب می‌دانیم، ولایت‌پذیری و صداقت ایشان ما را امیدوار می‌کند و سبب می‌شود تا خداوند به خودشان هم کمک کند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۰ اسفند, ۱۴۰۰

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو