زمان انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ -

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور اعلام کرد:

فرهنگ‌سازی، راه مقابله با کاهش جمعیت/سرود سلام فرمانده در مصلی الغدیر اجرا می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور با اشاره به تأکید رهبری در مقابله با کاهش جمعیت افزود: رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۹۰ در خصوص پیری جمعیت تذکر دادند و مجموعه‌های فرهنگی کشور در این راستا فعالیت‌های فرهنگی را آغاز کردند و دولت نیز به فکر آسیب شناسی و درمان این مشکل است.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،حجت الاسلام محمدرضا محمدی در گفت وگو با خبرنگاران به مناسبت تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهارکرد: سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۶۰ به فرمان امام خمینی (ره)  تأسیس شد و این سازمان، مجموعه فرهنگی از بدنه مردم است و مهمترین بازوهای سازمان تبلیغات اسلامی را گروه‌های فرهنگی مردمی تشکیل می‌دهند.

 

وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی، هیئات مذهبی را به عنوان قشر تاثیر‌گذار و گسترده در سطح کشور و کانون مداحان که سخنگوی انقلاب اسلامی در میان جوانان است را در مجموعه خود دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور با اشاره  به مراکز قرآنی که زیر مجموعه این اداره هستند، افزود: موسسات قرآنی و خانه‌های قرآنی از این مجموعه هستند و از ابتدای فرمایش امام (ره) تاکنون نیروهای متعدد قرآنی در قسمت‌های مختلف تربیت شد و این مجموعه‌ها با تمام مشکلات کرونایی و مالی تلاش کردند برنامه‌های قرآنی را احیا کنند.

این مسئول با اشاره به کانون‌های فرهنگی و تبلیغی بیان‌کرد: کانون‌های مانند یاوران مهدی از مجموعه فعال فرهنگی این اداره در شهرستان نور است که تلاش کردیم از آن‌ها حمایت کنیم.

محمدی اظهارکرد: مجموعه‌های دیگر کانون‌های فرهنگی و تبلیغی گروه‌های تبلیغی روحانیت است که کارش تبلیغ دین است و اعزام روحانیون از برنامه‌های این سازمان محسوب می‌شود.

وی گفت: وظیفه این سازمان نشر معارف اهل بیت و تبلیغ است و هر کجا که مجموعه برنامه فرهنگی در خصوص کار تبلیغی، مذهبی و فرهنگی فعالیت می‌کند سازمان باید در آن  نقش‌آفرین باشد و این از رسالت اصلی و اداری و مطالبه مقام معظم رهبری از این سازمان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور با اشاره به اولویت هر ارگان در کار فرهنگی یادآورشد: ارگان های مختلف کار فرهنگی می‌کنند اما اولویت‌های کاری آنها متفاوت است و رسالت هر مجموعه در سطح کشور برای آن سیاست گذاری شد که در آن مسیر حرکت کند که تقسیم قدرت و نیرو است.

این مسئول با بیان اینکه مقام معظم رهبری تبلیغ معارف دینی را برای سازمان تبلیغات اسلامی مدنظر دارند، افزود: اولویت اول سازمان نشر معارف دینی و مراسمات مذهبی در درون و بیرون مساجد است و نقش آفرینی در برنامه‌های فرهنگی از رسالت این سازمان است که تلاش شد تا در دو قسمت انجام وظیفه کند که یکی گفتمان‌سازی دغدغه‌های رهبری و دیگری کارهای میدانی است.

محمدی با اشاره به تأکید رهبری در مقابله با کاهش جمعیت افزود: رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۹۰ در خصوص پیری جمعیت تذکر دادند و مجموعه‌های فرهنگی کشور در این راستا فعالیت‌های فرهنگی را آغاز کردند و دولت نیز به فکر آسیب شناسی و درمان این مشکل است.

وی یادآورشد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در خصوص چالش پیری و فواید جوانی جمعیت از اوایل سال گذشته پیگیر این موضوع بود و در این راستا با آموزش به اقشار مختلف، گردهمایی‌های متعدد در سال گذشته برگزار کرد.

رئیس اداره  تبلیغات اسلامی شهرستان نور با اشاره به جهاد تبیین که از دغدغه‌های رهبری است، تأکید کرد: مجموعه‌های فرهنگی متحد شدند تا در جهاد تبیین دستاوردها و تئوری‌های انقلاب اسلامی اجرائی شود و اینکه انقلاب اسلامی چه دیدگاهی دارد و اگر ظلمی می‌شود به نام انقلاب اسلامی نوشته نشود که یکی از رسالت‌های سازمان و دیگر مجموعه‌های فرهنگی در جهاد تبیین است.

این مسئول کارهای میدانی را از دیگر رسالت‌های این سازمان نام برد و افزود: کارهای میدانی در خصوص مراسم مذهبی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شهرستان برگزار شد.

محمدی با اشاره به اقدامات در اداره شهرستان در حوزه های متعدد در رسالت‌های دینی مذهبی و اداری خاطرنشان کرد: کلاس‌های قرآنی در سطح ها و زمینه‌های مختلف در شهر و روستای شهرستان نور برگزار شد.

وی با اشاره به محافل حفظ قرآن در ماه مبارک رمضان تأکید کرد: با همراهی ادارات متعدد که در این زمینه نقش داشتند توانستیم ۲۹ محفل انس با قرآن در ماه رمضان برپا کنیم و در چند هفته گذشته دو استاد بین الملل قرانی استاد رحمتی در چمستان و استاد ابوالقاسمی را در نور دعوت کردیم که این نشان‌دهنده پویایی مجمع قرآنی شهرستان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور اظهارکرد: کلاس‌های هسته فرهنگی جوان برای تابستان و کلاس‌های فرهنگی و مذهبی در شهرستان را برای قشر نوجوان و جوان برگزار می‌شود که امیدواریم این قشر بتواند از این برنامه‌های فرهنگی بهره مند شوند.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به مشکلات کرونایی در یک سال گذشته مساجد و مراسمات مساجد را احیا کردیم و در ماه رمضان برنامه‌های فرهنگی و مذهبی آن برپا شد و مبلغان از داخل و خارج شهرستان برای مساجد دعوت شدند.

محمدی با اشاره به مراسمات میدانی بیان کرد: پیاده روی اربعین  از مراسمات میدانی مجموعه فرهنگی ادارات و نهادهای شهرستان بود که با هماهنگی و دبیری اداره تبلیغات اسلامی اجرا شد که امسال هم پیگیری برپایی مراسم در اربعین حسینی هستیم.

وی با اشاره به اجرای برنامه سلام فرمانده در شهرستان تأکید کرد: این برنامه در کشورهای متعدد اجرا شد که با ریاست فرماندار و همکاری ادارات و نهادهای شهرستانی و همکاری آموزش و پرورش در مصلی الغدیر اجرا می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان نور افزود: مراسمات میدانی در عید غدیر، تاسوعا، عاشورا، اربعین و… در شهرستان برگزار می‌شود تا مردم بیشتر با معارف اهل بیت آشنا و در فضای مذهبی قرار بگیرند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ تیر, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو