زمان انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ -

نماینده ولی فقیه در قرارگاه پشتیبانی دوکوهه:

مقاومت ملت ایران، دشمن را به عقب‌نشینی وادار کرده است

نماینده ولی فقیه در قرارگاه پشتیبانی دوکوهه با اشاره به اینکه دشمن در برابر مقاومت و ایستادگی عقب‌نشینی می‌کند، گفت: آمریکا دیگر قدرت سلطه بر ملت‌ها را ندارد.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،حجت الاسلام غلامحسن تسخیری در یادواره شهدای والا مقام شهید نظام فخرخ‌نیا، شهید عمادالدین کریمی، شهید مرشد بیژنی، شهید علی خطیبی، شهید عیسی خطیبی، شهید ذکریا بیژنی، شهید مراد بیژنی در روستای کوشکک بخش کجور که با حضور پرشور مردم ولایتمدار منطقه برگزار شد با گرامیداشت یاد وخاطره شهدا اظهارکرد: عصر امام رضا (ع) و امام جواد(ع) یک عصر پیچیده است و امام رضا (ع) در عصر خود با چند چالش مهم روبرو شد یکی از آن‌ها مأمون زیرکترین خلیفه بنی‌عباس و بنی امیه که به  امکانات، قدرت و … مجهز بود.

 

وی با اشاره به عصر امام رضا یادآورشد: از دیگر مشکلات امام رضا (ع ) یاران  وحامیان پدر بزرگوار امام بودند که به علت ثروت طلبی و جاه طلبی در مقابل امام قرار گرفتند و سومین مسئله مشکل درون خانوادگی به خاطر قدرت طلبی و جاه‌طلبی بود و فضا را چنان آلوده کردند که امام رضا (ع) را به پای محاکمه کشاند و این خود پیام مهمی دارد.

نماینده ولی فقیه در قرارگاه پشتیبانی دوکوهه با اشاره به جایگاه ولایت افزود: جایگاه ولایت امام رضا (ع) از درون خانواده و برخی یاران وحامیان پدر بزرگوارشان مورد هجمه قرار می‌گیرد و مأمون نیز از همه فتنه‌ها و فشارها استفاده می‌کند تا جایگاه امامت امام را هدف قرار دهد.

تسخیری خاطرنشان کرد: مأمون می‌گوید کاری که تاکنون بنی‌امیه و بنی عباس نتوانست انجام دهد من به پایان می رساند و آن این است که دیگر چیزی به نام ولایت و امامت اهل بیت وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به روایتی از موسی بن جعفر که  فرمودند مردی در دیار قم  قیام می‌کند، بیان کرد: امام خمینی (ره) قیام کرد و انقلاب اسلامی شکل گرفت، دشمنان خارجی در رأس آمریکا جنایتکار و دشمنان داخلی و عوامل غربی‌ها در درون و کسانی که تا آن زمان همراه انقلاب بودند اما از مسیر خارج شدند، همگی به شیوه های مختلف تلاش کردند تا جایگاه مهم انقلاب اسلامی یعنی جایگاه ولایت را هدف قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در قرارگاه پشتیبانی دوکوهه اضافه کرد: دشمنان اسلام اعلام کردند نتوانستیم به انقلاب اسلامی ایران لطمه بزنیم زیرا بعد از بنیانگذار انقلاب کسی جانشین امام (ره)شد که از جنس امام خمینی بود  و دشمن ۴۴ سال تلاش کرد تا انقلاب را از بین ببرد اما شهدا، خانواده شهدا و مردم ولایتمدار و انقلابی ایران پای انقلاب ایستادند و مقاومت کردند.

تسخیری گفت: امام رضا (ع) و امام جواد (ع) در صحنه‌های مختلف با رفتار کریمانه و تبیین مجاهدانه در برابر همه فتنه‌های آن روز ایستادند و جایگاه امامت و ولایت را تثبیت کردند و رهبر انقلاب با تبیین مجاهدانه  و مردم با حضور آگاهانه این انقلاب اسلامی را حفظ کردند.

وی با اشاره به آیه قرآن کریم خاطرنشان کرد: امام (ره) با تعداد کم در برابر دشمن مجهز ایستادگی کرد و توانست بر دشمن غلبه کند و باور خود را انتقال دهد و یاران خمینی در دفاع مقدس و دفاع حرم نشان دادند یک ملت آزاده می‌تواند با ایستادگی دشمن را زمین‌گیر کند.

نماینده ولی فقیه در قرارگاه پشتیبانی دوکوهه اظهار کرد: دشمن می‌خواهد ما را در حالت دفاعی قرار دهد که رهبر فرزانه فرمودند “دوران بزن دررو تمام شد”  و امروز دشمن از ترس، دیوار دفاعی می‌سازد و خداوند در قرآن می‌فرماید شما که ایستادگی کردید و در پناه من قرار گرفتید و ما نصرت و پیروزی را در دستان شما قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن در برابر مقاومت و ایستادگی عقب‌نشینی می‌کند و آمریکا دیگر قدرت سلطه بر ملت‌ها را ندارد، بیان کرد: این قدرت را شما ملت بیدار شکستید و فشارهای اقتصادی و معیشتی که بر ملت وجود دارد به خاطر بی‌تدبیری برخی مسئولان است که کلام رهبری و اقتصاد مقاومتی را باور نداشتند و ملت را در ابعاد اقتصادی ضعیف کردند.

نماینده ولی فقیه در قرارگاه پشتیبانی دوکوهه افزود: انقلاب ما اقتصادی نبود بلکه مبارزه با استبداد و استکبار بود و انقلاب اسلامی ما به جایی رسید که آمریکا از افغانستان با ذلت خارج می‌‌شود و مقاومت یمنی‌ها که از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفتند ایران را در جایگاه استراتژیکی جهانی و منطقه قرار داد و قدرت انقلاب اسلامی و این عظمت شوکت را  شهدا برای ما به ارمغان آوردند.

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ تیر, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو