زمان انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۱ -

شهردار رویان:

برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در کنار پروژه‌های عمرانی باید اجرایی شود

شهردار رویان گفت: برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی یکی از مهمترین وظایف شهرداری‌ها است که در کنار برنامه‌های عمرانی باید اجرایی شود و شهرداری رویان در ایام نوروز برنامه‌های متنوع در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی برای سرگرمی و نشاط مردم و نمایشگاه‌های مختلف برای معرفی تولیدکنندگان داخلی برگزار کرد.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور،جعفر حسین زاده در گفت وگو با خبرنگار ما در خصوص تماشاخانه سیار در شهر رویان اظهارکرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری شهرداری رویان در تماشاخانه سیار برنامه‌های شاد و مفرح را برای مردم برگزار کرد.

 

وی با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم از تماشاخانه سیارافزود: با توجه به اینکه فضای مجازی حضور خانواده‌ها و همشهریان را در فضای حقیقی کمرنگ کرده است، این برنامه فرصتی شد تا خانواده‌ها همراه با فرزندان خود بتوانند ساعت‌ها در فضای پارک از این برنامه لذت ببرند.

شهردار رویان بیان‌کرد: برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی یکی از مهمترین وظایف شهرداری‌ها است که در کنار برنامه‌های عمرانی باید اجرایی شود و شهرداری رویان با توجه به این موضوع در ایام نوروز برنامه‌های متنوع در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی برای سرگرمی و نشاط مردم و نمایشگاه‌های مختلف برای معرفی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی برگزار کرد.

 

 

این مسئول با اشاره به حضور پرشور مردم به ویژه کودکان و نوجوانان همراه با خانواده‌ها و همسالان در شهر رویان یادآورشد: این برنامه مفرح و سرگرم کننده توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهیه و تولید شد و در دل این نمایش، آموزش اخلاقی نهفته بود و توانست حدود ۲ هزار نفر از همشهریان و خانواده‌ها را در رویان دور از فضای مجازی و در کنار هم شاد و سرگرم کند.

 

حسین‌زاده اضافه کرد: این برنامه توانست با ارائه برنامه‌های مناسب اخلاقی با هدف آموزش فرهنگ ایرانی و اسلامی یک فضای مفرح و بانشاطی را برای مردم در کنارهم ایجاد کند.

وی با اشاره به استقبال از برنامه‌های فرهنگی با هدف آموزش اخلاقی اظهارکرد: با هر دستگاه فرهنگی که برنامه‌های شاد و آموزنده به ویژه برای اوقات فراغت دانش آموزان ارائه دهد، آماده همکاری هستیم.

شهردار رویان در پایان از دست اندرکاران این برنامه، اعضای شورای اسلامی شهر رویان، کارکنان شهرداری در واحدهای مختلف روابط عمومی، فضای سبز، خدمات و …، نیروی انتظامی، راهور، حوزه امام حسن (ع) و بسیج، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و … قدردانی کرد.

ژیلا خاکپور در گفت وگو  با خبرنگار ما در این برنامه اظهارکرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ایجاد تماشاخانه سیار تلاش کرد تا با اعزام این تماشاخانه به سراسر کشور برنامه‌های شاد و نمایش عروسکی را که از تولیدات کانون است در فضای باز برای مردم به نمایش بگذارد.

 

وی گفت: این برنامه با هماهنگی استانداری‌ها و همکاری فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، سپاه، کانون پرورش فکری، نیروی انتظامی و…در شهرستان‌ها با هدف ایجاد نشاط و برنامه‌های آموزنده در فضای باز برای کودکان و نوجوانان سراسر کشور به اجرا درآمد.
مسئول کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان شهرستان نور با قدردانی از شهرداری رویان در پارک آزادگان افزود: هدف کانون کتاب محوری و پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان است و تلاش می‌کند کودکان و نوجوانان دور از فضای مجازی بتوانند یک جمله مفید از کتاب بخوانند تا آرام آرام به سمت کتابخوانی سوق داده شوند.

 

 

خاکپور با اشاره به شعار کانون پرورشی که زندگی کردن تمرین می‌خواهد، خاطرنشان کرد: تماشاخانه سیار با برنامه شاد و نمایش عروسکی پیام اخلاقی را به بچه‌ها آموزش می‌دهد که دروغگویی و چاپلوسی کار بسیار بدی است و بچه‌ها در کنار والدین و همسالان در فضای باز و دور از فضای مجازی از دیدن این برنامه شاد لذت می‌برند.

 

وی تأکید کرد: ارتباط مستقیم و پرسش و پاسخ با عوامل نمایشی برای کودکان و نوجوانان لذت بخش است و از اهداف مهم کانون، آموزش زندگی گروهی است تا کودکان و نوجوانان با تقسیم کار و مسئولیت پذیری بتوانند کار گروهی را برای آینده آموزش ببینند.

مسئول کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان شهرستان نور با ضرورت آزادی بیان برای کودکان و نوجوانان افزود: توجه به آزادی بیان کودکان و نوجوانان در کانون و برنامه‌های آن سبب پرورش خلاقیت کودکان است تا علایق و استعدادهای بچه‌ها در زمینه های مختلف شناسایی و به آن جهت سوق داده شوند.

 

   

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ تیر, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو