زمان انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱ -

فرمانده انتظامی شهرستان نور خبر داد:

کشف ۱۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان نور

فرمانده انتظامی شهرستان نور گفت: امسال ۱۴ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان کشف شد که در این رابطه ۶۲ نفر دستگیر شدند.

به گزارش بهناز دمیرچی خبرنگار سرای نور، علی اکبر قلی پور در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص عملکرد پلیس در سال ۱۴۰۱ در راستای ارتقای امنیت اجتماعی در شهرستان نور اظهار کرد: در سال جدید تماس‌های مردم با پلیس ۱۱۰ از ابتدای سال تاکنون ۱۲هزار و ۹۹۵ تماس بود که ۱۰هزار و ۵۴۴ تماس عملیاتی شد.

 

وی در خصوص سرقت‌ها با توجه به شرایط مطلوب ‌تر کرونا نسبت به سال گذشته و افزایش مسافرت‌ها افزود: امسال میزان وقوع سرقت نسبت به سال گذشته ۲ درصد، کشفیات ۶ درصد و دستگیری‌ها ۴۸ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان نور خاطرنشان‌کرد: با تلاش پلیس آگاهی دو باند از سارقین سیم های برق در شهرستان  شناسایی و دستگیر شدند و سیم های برق سرقتی از سال گذشته تاکنون کشف شد.

این مسئول بیان کرد: امسال با توجه به افزایش مسافران در شهرستان ۲۸ درصد کاهش تصادف جرحی و ۶۳%  افزایش تصادف خسارتی در شهرستان داشتیم اما در خصوص تصادف فوتی افزایش نداشتیم.

قلی‌پور با اشاره به افزایش ۱۴ برابری کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته افزود: امسال حدود ۱۴ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان کشف شد که در این رابطه ۶۲ نفر دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح ناظر در شهرستان ۷۰۰۰ تذکر لسانی و بیش از  ۵۰۰ مورد اخذ تعهد داشتیم، اضافه کرد: هشت نفر از خواهران بسیجی به عنوان سفیران امر به معروف و نهی از منکر در طرح تابستانه در سواحل و تفرجگاه‌ها در خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر اقدام می‌کنند که  نتایج خوبی به همراه داشته است اما با کسانی که در رعایت عفاف و حجاب در اماکن عمومی و خودرو توجه نکنند برخورد قانونی می‌شود که در این راستا ۴۰۰۰ مورد در خصوص کشف حجاب به صورت تذکر و اخذ تعهد در طرح ناظر  داشتیم و ۱۳ نفر نیز به دادگاه معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور در خصوص کشفیات اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در طرح ظفر ۱۱ اظهار کرد: در این طرح ۶ نفر سارق و هشت دستگاه خودرو با تخلفات و جرایم راهنمایی و دو دستگاه نیسان با لوازم خانگی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان وسایل قاچاق کشف و ضبط شد.

این مسئول با اشاره به کشف چوب قاچاق در شهرستان نور بیان کرد: در این طرح ۶ تن چوب قاچاق کشف و سه دستگاه نیسان توقیف شد که در مجموع امسال ۴۷ تن چوب قاچاق در شهرستان نور کشف شد.

قلی پور با اشاره به رصد اطلاعاتی و تلاش‌های نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نور خاطرنشان‌کرد: در این طرح با تشکیل تیم‌های عملیاتی ۱۱ کیلو و ۴۰۰ گرم انواع مواد مخدر و یک قبضه سلاح غیرمجاز کشف شد که در این خصوص دو نفر توزیع کننده و دو نفر معتاد به مواد مخدر دستگیر شدند.

 

وی در پایان با تشکر از شهروندانی که با رعایت قوانین به افزایش امنیت و آرامش در جامعه کمک می‌کنند، تأکید کرد: با هنجارشکنان و کسانی که با بی‌توجهی به قوانین، امنیت و آرامش جامعه را متزلزل می‌کند، طبق قانون، برخورد قاطع و مقتدرانه خواهیم کرد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۹ تیر, ۱۴۰۱

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو